27 Nisan 2020 Pazartesi

İÇİMDEKİ ÖĞRENCİ MEYDAN OKUMA 16 GÜN/16 YAZI #13



Üstüne yazmak ve okumak için sabırsızlandığım konu; öğrenmek... 

Her öğrenme biçimi ya da öğretme şekli bana ilham verir. Örneğin bizim orkestramıza her hafta yeni bir orkestra şefi gelir ve hepsi birbirinden farklı şekilde prova yapar. Bazen aynı eserleri çalarız ama ortaya farklı şeyler çıkarırlar, işte buna yorum farkı da denir.

Tanıdığım müzisyenlerin çalışma yöntemleri benim öğrenme şeklimi de zamanla etkiledi. 

Ciddi anlamda detaycıyımdır, öğrenme kısmında da, öğretme kısmında da... Önem verilen her bir detayın bütünü çok büyük bir şekilde etkilediğine inanırım. 

Öğrenmekte olduğum her ne ise onu parçalara bölerim, içime iyice sinip bana ait bir şey olana kadar her bir parçayı tekrar tekrar yaparım. Peki öğrenmekte olduğum ne zaman bana ait olur, bunu nasıl anlarım? Cevap çok basit. Yürümek kadar ya da bulaşık yıkamak kadar doğal bir şey olduğunda artık o benden bir parça olmuştur. 

Verdiğim örnekler daha çok el işi ya da enstruman çalmak üzerine olduğundan biraz da yazılı bir konuyu nasıl öğrenirim ona değinmek istiyorum.

Minik notlar alırım, çizerim, bazı yerleri görsel olarak öğrenirim, işin içine ezber girdiği olur, bu süreç bol tekrarla devam eder ta ki  bir bilgiyi kendi cümlelerimle ve örneklerimle anlatabilene kadar. Örnek verebilmek önemlidir, bulduğum her örnek konuyu pekiştirmemi ve konuyu farklı şeylerle bağdaştırmamı kolaylaştırdığından öğrendiğim bilgiyi bende kalıcı hale getirir. 

Bir diğer öğrenme yöntemim ise öğretmek.

Bunu fagot dersi vermeye başladığım zaman daha iyi anladım. Derslerim bireysel, her öğrencinin anlama ya da uygulama kapasitesi birbirinden farklı olabiliyor. Belki benim öğrenirken hiç zorluk çekmediğim bir konuda onlar zorlanabiliyor, ya da tam tersi yaşanıyor. İşte tam o noktada,  öğrenciyi çalıştırırken ya da ona anlatırken daha iyi öğrendiğimi ve öğrenme sürecimin hiç bitmediğini hissediyorum... 

Bana kalırsa istek, sabır ve bol tekrar ile öğrenilmeyecek hiç bir şey yok!

Ne demişler "çalışan kazanır, elması kızarır."

İçimizdeki minik öğrenciyi hiç kaybetmemek dileğiyle... 



20 yorum

  1. yeni bir şeyler öğrenmenin heyecanı kaç yaşında olursak olalım hiç değişmiyor sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ve bu çok güzel ve yenileyici bir his değil mi?

      Sil
    2. kesinlikle :) harika bir his

      Sil
  2. Öğrenmekten zevk aldığın nasıl da belli oluyor :) Çok severim öğrenmekten zevk alan insanları. Öğretmeyi de sevdiğin anlaşılıyor. Keşke senin gibi olsa tüm öğrenciler ve tüm öğretmenler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, gerçekten çoğu şeyden almadığım zevki alıyorum :)

      Sil
  3. öğrenmenin ilk koşulu bilmediğini kabul etmek, çok insanın öğrenememesinin temel nedeni bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sevgili Zeynep, öyle doğru dedin ki

      Sil
  4. Öğrenmek insanı genç tutuyor bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna katılıyorum, genç mi bilmem ama dinç tuttuğu kesin :)

      Sil
  5. Bu tavsiyenizi ben de bir kenara yazdım. Pratik yapmak önemli. Enstrüman çalmak hep hayalimdi. Lisede başladım ama sınav telaşından kaldı. Keman çalıyordum. Hep bir gün başlama hayalim var içimde belki bir gün yine cesaret ederim. Yaşın olumsuz bir etkisi olmayacağına inanıyorum ama size de sormak isterim tabii. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence istedikten sonra enstruman öğrenmenin yaşı yok.. Benim ilk öğretmenlik deneyimim 60 ın üzerinde bir teyzeye blok flüt öğretmekti. İnan onun heyecanı, konservatuvar öğrencilerinde yok..

      Sil
  6. Ezgicim öğrenmek konusunda bence güzel bir örneksin, titiz ve detaylı çalışmalar yapıyorsun, aynı şekilde öğretmek anlamında da öyle, bence öğrencilerin çok şanslı. Bir konudaki öğrenme heves ve kararlılığın ise gerçekten ilham verici :)
    Bu yanınla çok yenileyici ve yanındakine çok şey katan bir insansın.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel anlatmışsın Ezgi, içselleştirmek kısmı, otomatiğe bağlamak kısmı süper yazının. Ben bunu araba kullanmayı öğrenmek konusunda başaramadım maalesef :( Yine denerim elbette, bakarsın bu kez olur ;)
    Sevgiler ve teşekkürler bu güzel yazı için..

    YanıtlaSil
  8. Nerdesiniz, iyi misiniz? Merak ettim biraz yazmadığınız için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim, aklınıza gelip sorduğunuz için. Sağlıklıyım çok şükür, bir şey vardı öncelikli ilgilenilmesi gereken bloga yazı yazmaya hal kalmadı..
      Bugün kapanışı yapayım artık :)

      Sil
  9. Haklısın; öğretmek en iyi öğrenme biçimlerinden :)
    İçimizdeki öğrenme aşkı hiç bitmesin ♥

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir yazı , çok sevdim. :) Öğrenme açı olmak müthiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hoş geldin bu arada :)

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.