5 Eylül 2018 Çarşamba

HOŞ GELDİN EYLÜL, KANADA - YENİ EV VE BİRAZ İZLANDA


Yeni ay, yeni mevsim hoş geldin. Anlatacak çok şey birikti  ama nereden başlasam, hangi fotoğrafları koysam bilemiyorum. Bir ucundan başlamak gerek ve yeni evimizden merhaba diyorum...

Daha önce bahsetmiştim, Eylül'de yeni bir eve taşınmamız gerekiyordu. Buralarda ev bulmak biraz zor olsa da neyse ki kendimize uygun bir yer bulduk. Bora, ben İzlanda'dan dönmeden eşyalarımızı eve taşıdı, döndüm ve yerleştik. Kanada'da herşey kendin pişir kendin ye usulü.. Kiralıyorsun nakliye aracını, çağırıyorsun yakın bir arkadaşını taşınıyorsun.. Koltuk alıyorsun kendin kuruyorsun. 

Çok fazla eşyamız yok herşey yavaş yavaş. Sevdiğimiz tarzda ikinci el eşyaları topluyoruz. Mesela geçen hafta 70'lerden kalma kahve sehpası bulduk ve kaçırmadık. Hem ikea'dan daha ucuz hem de ruhu var..  Şimdi gözüm bir yemek masası ve sandalyelerinde umarım biz alıncaya kadar satılmaz. 
Çok ucuza Reykjavik'te bir bit pazarından tabaklar aldım.

Hava değişikliği epey şaşırtıcı. Birkaç gün önce kat kat giyinip, donarak dolaşıyordum şimdi 32 derecede pişiyorum. Bir kaç gün sonra sonbahar kendini hissettirecekmiş, öyle diyor hava durumu.. 
Yavaş yavaş ağaçlarda sonbaharı görebiliyorum.. 




Üzerimden etkisi geçmeden, İzlanda'yı anlatmak isterim. Gidip görenleriniz vardır belki ya da gitmek isteyenleriniz. Umarım görürsünüz bir gün.. Benim için gerçekten harika bir tecrübe oldu, muhteşem bir konser salonunda harika bir orkestra ile 3 haftada 8 konser verme imkanı. Tadı damağımda kaldı diyebilirim. Hatta son konser İzlanda klasikleriydi, İzlanda televizyonunda canlı yayınlandı. Linki ekliyorum nasıl bir şey bakmak isterseniz 29 Kasım'a kadar bu linkten izlenebilirmiş. 

Ezgi İzlanda televizyonunda işte link burada :)
http://www.ruv.is/spila/ruv/klassikin-okkar/20180831

Havası gerçekten çılgın olsa da, güzeldi okyanus rüzgarını hissetmek.  Yaşayabilir misin hep orada diye sorsanız. Zor derim, güneşe ihtiyacım var benim, elbet herkesin ihtiyacı var ama İzmir'liyim ben. E Kanada'da ne yapacaksınız derseniz, inanın burası Türkiye havasına daha çok benziyor, hava hep açık, evet kışı nasıl bilmiyorum henüz, Ocak ayında taşındığımda gerçek Kuzeyi yaşayacağız bakalım.. Ama kime sorduysam, soğuk olsa da güneşli olduğunu söylüyor. Bu önemli nokta benim için bir ülkeyi yaşanabilir kılıyor.. Bakalım yaşayıp göreceğiz.  



Gelelim benim güzel insanlarla ve güzel anılarla dolu Reykjavik'ime. Abartısız, sade, sakin, rüzgarlı, deniz kokulu, toprağına yosundan halı serili, insanı çekingen ve içine kapanık, suyu her daim değişik kokan (jeotermal suyu olduğu için çok garip kokuyor) ve içinde sarı ışığı eksik olmayan kocaman pencereli evler, yabani anason, leziz balık, tereyağı ve ekmek, evlerin önünde dolaşan tasmalı kediler..
Bu küçük notlar sanırım bana hep orayı hatırlatacak..

Prova ve konser yoğunluğundan şehir dışına çok çıkamadık ama Þingvellir, Geysir, Grótta ve Keflavik, Reykjavik dışında gördüğüm yerlerdi. Bol fotoğraf çektim, elimden geldiğince renkleri gördüğüm gibi yansıtmaya çalıştım. Yavaş yavaş hepsi blogu şenlendirecek. 

Yeni mevsim hepimize güzellikler getirsin, hayatı boyunca sonbahar sendromu yaşayan ben, şimdi bir an önce gelsin diye hevesle bekliyorum. Sıcak bir çay eşliğinde örgü öğrenmek istiyorum, belki ondandır tüm bu hevesim. İzlanda'dan yünlerin yanında iki de dergi getirdim yanımda. Bakmaya doyamıyorum. Ben de bir gün bir dergide yer almak istiyorum kendi renklerimi yansıttığım fotoğraflarla, diledim gitti... 

Sanki yeni yıl Ocak değil de, Eylül gibidir benim için. Belki okulların açılış tarihi olduğundandır. O yüzden Eylül yenilikleri getirir beraberinde. Dilerim hepimiz için güzel başlangıçlara gebedir bu yeni ay.
Sevgilerimle..















52 yorum

  1. Yünlerinizle ve sevdiğinizle birlikte mutlu olun hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, küçük şeyle kocaman mutluluk yaratsın hepimize inşallah :)

      Sil
  2. Yeni ay,yeni ev herşey güzellikler getirsin beraberinde. İpler de tam sonbahar renkleri:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, hepimize... Kocaman sevgiler evet kesinlikle sonbahar renkleri..

      Sil
  3. Ne güzel yazmışsın :) Kanada’yı bilmiyordum, dilerim çok keyifli geçer. Kışın çok soğuklarda da bu güzel yünlerle Izlanda kazakları örüp ısınırsın. Sevgiler
    Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Seda, ah ne de güzel ısıtırlar kim bilir ? Ama önce öğrenmem lazım :)
      Sevgilerimle

      Sil
  4. Hayırlı olsun yeni evin! :) Benim de Ontario'da yaşayan çok yakın bir dostum var. Ona sebep Kanada sürekli dilimde. Umarım bir gün ben de gidebilirim. :) Ancak senin için yepyeni bir düzen ve çevre olacak. Güneşiyle, soğuğuyla, insanlarıyle, yeni keşifleriyle çok çok güzel bir yaşam olur. Tüm güzellikler seninle olsun Ezgi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roro'cum, umarım gelirsin belli mi olur karşılaşırız buralarda :)
      İnşallah çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Hepimiz için dilerim ben de
      sevgilerimle

      Sil
  5. Her şey gönlünce olsun Ezgicim muhteşem fotoğrafların sıcacık iç ısıtıyor ve huzur veriyor. sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice ablacım çok teşekkür ederim :) Ne mutlu bana..
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  6. Çok güzel fotoğraflar! :) Yeni evinizde çok mutlu olun! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dileğin için
      Sevgilerimle

      Sil
  7. Harika fotoğraflarla yine ne güzel yazmışsın Ezgi ♥ Eylül ayında ben de yeni yıla giriyormuş gibi heyecanlanıyorum, güzel başlangıçlar, güzel heyecanlar getirsin bu ay hepimize ♥ Yeni evinizde mutlulukla oturun, yünlerin rengine de bayıldım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fulya, çok teşekkür ederim. inşallah güzel bir ay olsun hepimiz için..
      Ben de çok sevdim yünleri, daha şişim olmadığı için bakıp seviyorum :)

      Sil
  8. Yeni ev,yeni ülke,yeni ay tüm güzellikler sizinle olsun canım💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'cim çok teşekkür ederim.. Senin için de harika günler olsun.
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  9. Ezgicim yeni evinizde güle güle oturun, bit pazarı antika deyince aklım gitti, çok şahane şeyler bulunabiliyor, eminim şahane şeyler bulmuşsundur, inşallah bir gün oraları görmek kısmet olur ama senden de gördüğün gezdiğin yerleri anlatan yazılarını merakla bekliyorum. Sevgiler.... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım, inanılmaz şeyler var. Aslında ekimde geldiğimde ulus falan mı yapsak ya da Ayrancı 'da antika pazarı kuruluyormuş oraya da gidebiliriz birlikte dilersen..
      İnşallah gelirsiniz bir gün misafirimiz olursunuz.
      Devamı gelecek bu daha başlangıçtı. O kadar çok fotoğraf var ki birkaç yazıda yazmak lazım:)
      Sevgilerimle

      Sil
  10. Bloğunuzu severek takip ediyorum. Başarılar diliyorum. Ben de sayfama bekliyorum www.rnkync.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, pek tabii uğrayacağım.
      Sevgilerimle

      Sil
  11. Örgü örmek inanılmaz keyiflidir Ezgi. Tadına varınca bırakmak istemeyeceksin. Ben her kış rengarenk bereler atkılar örüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha örmeden hissediyorum. Hoş eskiden atkı örmüşlüğüm var da unuttum :)
      Sevgilerimle

      Sil
  12. Tabii ki yayinlanacaksin bir dergide,yazdim gitti:) oldu bil..Eylul,bende de hep ayni heyecan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasın :) Bu dileğin bile bana yeter :)
      Güzel heyecanlar olsun dilerim

      Sil
  13. Her şey gönlünce olsun 🍂🍁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilgün abla, çok teşekkür ederim. Hepimiz için inşallah <3

      Sil
  14. O kadar güzel ki renklerin ve ben her defasında o kadar etkileniyorum ki buradan! Dilek tutmak için yıldız kayması gerekmeyen bir ay Eylül. Senin için diliyorum ki seni mutlu edecek kalitede bir dergide renklerinle var olasın :)) Neşeli sevgilerle :) (Not: Fotoğraflara yine bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama nasıl güzel bir yorum ve dilek bu, utanıyorum da seviniyorum da çok teşekkür ederim :)
      Çok teşekkür ederim.
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  15. Yine gittim geldim oralara yazın sayesinde... Güneş olayı benim için de zoe olurdu her halde. Ne kadar da olsa Akdeniz insanıyız biz, yüzümüzde hissetmek isteriz o sıcağı, ışıltıyı

    Kanada yazılarını, fotoğraflarını da merakla bekliyorum. Bakalım neler neler paylaşacaksın bizimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel'cim, kesinlikle katılıyorum bize güneş lazım :)

      Bakalım daha devamı gelecek :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  16. Yeni eviniz fotoğraftaki yer mi?
    Bayıldımmm. Hayırlısı olsun!

    Blogunuzu çok beğendim. Yazılarınızı takip edeceğim. Sevgiler. B.
    Yeni yazıma bakmak ister misiniz?
    https://benirva.blogspot.com/2018/09/atolyelerle-kafeler-bulusursa-ne-olur.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ne yazık ki , orası İzlanda'da bir yer..
      Çok teşekkür ederim.

      Uğrayacağım tabii
      Sevgilerimle

      Sil
  17. üstten 2. foto mükemmel. nasıl güzel bir yer yaaa. ontario izlanda oh hayat güzeeeel de miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla deep, güzelin ötesinde ilham kaynağı..
      2.Fotoğraf Keflavik- İzlanda

      Sil
  18. Blogunu ilk kez ziyaret ediyorum ve yazınla, sanatınla, fotoğraflarınla büyülendim desem yalandan hayli uzak kalır cümlem.
    karga, bundan sonra gidemediği yerlerin hasretini çıkaracağı bu güzel blogu takipten bırakmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldin!! Çok teşekkür ederim güzel yorum için ve devamını okuyacağını duymaktan mutluluk duyarım..
      Sevgilerimle

      Sil
  19. Kanada İzlanda gitmek istediğim yerler :) umarım bir gün olur yazınızı keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün görürsün..
      Çok teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  20. Her şey gönlünüzce olsun, yeni ev yaşamda yeni bir kesit demektir. Fotoğraflar harika. Konsere bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Beyaz Yakalı, izlediğine sevindim :)

      Sil
  21. Yeni ülke,yeni ev,yeni başlangıçlar😊herşey gönlünce olsun Ezgicim.Bu arada fotoğraflar harika 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) İnşallah öyle olur

      Sil
  22. Çok güzel fotoğraflar ve çok güzel anılar gerçekten :)
    Yeni ev hayırlı olsun ve her şey gönlünüzce olsun ^-^
    Sevgilerle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Dilerim herkes için harika bir ay olur

      Sil
  23. Ezgiciğim, yeni evinde yeni umutlar ve mutluluklar dilerim. Ayrıca, yine bana seni hatırlatan renklerinle çıktın karşıma, içim ısındı yine yeniden...<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'cim çok teşekkür ederim.
      Bu ay gelince artık üzülmüyorum belki sen de renkleri bana yakıştırdın diyedir :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  24. Tüm fotoğraflar anlattıkların her şey o kadar güzel ki <3<3<3 söyleyecek fazla söz kalmıyor :) <3<3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelim benim kocaman öpücükler sana :)))

      Sil
  25. Aynı şeyi ben de hissediyorum. Belki öğretmen olduğum içindir. Yeni yıl çok bir anlam ifade etmiyor ama eylül yeni başlangıçlar, farklılıklar anlamına geliyor. Bu yüzden en sevdiğim aylardan biri.

    Sonbahar ise en sevdiğim mevsim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmen, öğrenci hatta çocuğu okula göderip özgürlüğüne kavuşan anneler için Eylül yıl başlangıcı gibi :)

      Kocaman sevgilerimle

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.