3 Eylül 2019 Salı

TETRIS, THE PILLOW CUSHION WITH KATIA - YARN & PROJECT #4



Eylül geldi hoş geldi. Sonbahar sevici değilim ama renklerinden keyif alıyorum. Neden sonbaharı sevemiyorum, kalbim ağrıyor taşıdığı hüzün yükünden. Bu kronik sonbahar sendromunu babamdan almışım, o da üzülür, ben de...

Yeni yılı Ocak ayında karşılarız, aslında tüm yeni başlangıçlar Eylül'de olur. İlkokula gitmek için bir Eylül sabahı evden ayrılırsın, yıllar sonra aynı Eylül ayında üniversite için başka şehre gidersin, yüksek lisans, doktora derken bir bakmışsın her bir gidiş daha uzak olmuş. İşte bana bunları hatırlattığından, en çok da yaza veda etme zorunluluğundan içim burkulur ilk birkaç hafta. 

Bu ruh halini dağıtmak için ne yapmak lazım ? Tabii ki renklerle oynamak lazım. 


Blogdaki üretken Yarn & Project serisinin 4. tarifi bir yastık kılıfı. Aslında yaz başından beri bu iş elimde süründü durdu. Minik minik ördüm, biriktirdim, birleştirmeye üşedim, birleştirdim arkasını nasıl yapsam karar veremedim, tamamlanması bu aya kısmetmiş baksanıza.

Fikir için Tetristen esinlendim. Aklımda minik karelerle geometrik bir şeyler yapmak vardı, bir anda gözümde tetris karelerinden oluşan yastık kılıfının güzel olacağı canlandı. Belki 90'ların neon renkleri ile daha çılgın olabilirdi ama bu ipin kendi içindeki doğal geçişleri ile göze batmadan, modeli yumuşak bir şekilde ortaya çıkardığını hissettim. 

Renk seçimini ben yapmadım, bilirsiniz daha canlı renkler seçerim. Renkleri yan yana getirince, nasıl da uyumlular diye düşündüm. Renk uyumu, bu yaz gördüğüm tarları hatırlattı. Kanada'nın mavi gökyüzünün altındaki uçsuz bucaksız tarlaları. 

Katia marka ip oldukça ince ve yüzde yüz pamuk. Dokusu şahane ama iplerine ayrıldığı için örmesi çok kolay değil. Eğer benim gibi pamuk severseniz, gülü seven dikenine katlanır mantığı ile bunu kabulleniyorsunuz ve çok da etkilemiyor. 



Minik kareciği yapmak çok kolay. Klasik granny square yapısında ama göbeği yuvarlak olsun istedim. Birleştirirken de aynı iple dikerek birleştirdim. Seam stitch ya da mattress stitch diyorlar, inanın çevirisinin ne olduğu hakkında bir fikrim yok. O yüzden birleştirme kısmına  benim de yararlandığım bir video ekledim. 

Hemen şipşak tarife geçelim ; 

Gerekli malzemeler; 
1 yumak Katia Cotton Fair (siz dilediğinizi kullanın)
2.50 mm tığ
makas
yün iğnesi 
ve arkası için keten kumaş 

Ölçüler; 

Kullandığım ip ve tığ ile bir minik kare ölçüsü : 3 cm x 3 cm. 
Yastık kılıfı 36 cm x 36 cm 
Bu ölçüde bir yastık kılıfı için 121 minik kare gerekti. 

Minik granny square motifi;

1. Sihirli halka yapıyoruz. 

2. Sihirli halkanın içine 10 tane yarım trabazan yapıyoruz ve ilk yarım trabzanla birleştirip halkayı sıkıca kapatıyoruz. 

3. Birleştirdiğimiz noktada 2 zincir yapıyoruz ( bu ilk yarım trabzanımız olacak ) aynı yere 1 yarım trabzan daha yapıyoruz. 2 zincir çekip aynı yere 2 yarım trabzan daha yapıyoruz. Bu bizim ilk köşemiz oldu. *Yanındaki ilmeğe 1 yarım trabzan, sonraki ilmeğe de 1 trabzan yapıyoruz. Bir sonraki ilmeğe 2 yarım trabzan, 2 zincir, 2 yarım trabzan yapıp ikinci köşemizi oluşturuyoruz. * Yıldız içindeki kısmı sonuna kadar tekrarlayıp, ilk yarım trabzanla birleştiriyoruz. 

İpimizi kesip, düzeltiyoruz. 

Geometrik motif için fotoğraftan yararlanabilirsiniz ya da dilediğiniz gibi kareleri yerleştirebilirsiniz. Kareleri birleştirmek için Mattress Stitch tekniğini kullandım. Öğrenmede yararlandığım video burada 

Tüm kareleri birleştirdikten sonra 2 sıra kenar yaptım. Önce tüm ilmeklere birer sık iğne, köşelere 1 sık iğne 3 zincir 1 sık iğne yaptım. İkinci sırada ise aynı işlemi ikili trabzan olarak tekrarlayıp sırayı tamamladım. 

Son olarak, kumaş ve motifi ön yüzleri birbirine bakacak şekilde iğneledikten sonra diktim, örmeden bıraktığım bir kenardan yastığın  tersini yüzüne çevirip içine yastığı yerleştirdim, açık kalan kenarı dikip kullanıma hazır hale getirdim. 

Tetris motifi net gözüksün diye içini doldurduğum yastığı ince tuttum. Tombiş bir yastık içi, geometrik deseninizin önüne geçebilir, iç malzemesini az tutmakta fayda var.. 

Yapacak olursanız, keyifle kullanmanızı dilerim. 
Bir sonraki projede görüşmek dileğiyle.... 




Hello folks, 

September reminds me of new beginnings, which makes me both happy and sad. I feel sad, because the summer is over. I feel happy, because september brings new beginnings, such as the first day of the school. What do you think? Do you love September and the Autumn spirit? 

This is my 4th project of the Yarn&Project series. 

Tetris the pillow cushion, crocheted with Katia cotton fair yarns. Actually, I began this project in early summer. For a reason, I was able to finish now. Anyway, I really enjoy crocheting mini squares with Katia Yarns. 

I am a fan of cotton yarns, even if it can be difficult to crochet with them sometimes. I like the naturel look of cotton yarns and of course their smooth texture. I wanted to make some geometric shapes with mini squares. Before I made this, I recalled Tetris, which is a famous game of my childhood years.  

For this cushion, I needed 121 mini squares. 



Materials,

Scissors 
2.50 mm crochet hook 
Tapestry needle 
Linen fabric for the back side. (I used Lecien linen fabric) 

Gauge; 

a mini square is 3 cm x 3 cm 
The cushion is 36 cm x 36 cm 
You need 121 mini square for the cushion. 

Mini Circle Granny Square;

make a magic ring

1. row : 2 chain (this is your first hdc), make 9 more hdc. Slip stitch and join with the very first hdc. 

2. row : 2 chain (this is your first hdc), make 1 hdc, 2 chain, 2 hdc in the same stitch. (This is your first corner). *1 hdc in the next stitch, 1 hdc in the next stitch, 2 hdc-2ch-2hdc in the next stitch. *repeat it 3 times 

Slip stitch and join with the very first hdc. 



Assembly; 

I joined the mini squares with mattress stitch method. You can benefit from the arrangement of the squares on the cushion that is in the picture, or you can arrange your own geometric design. 

For edging;

1. row : sc in all stitches, sc-2ch-sc in all corners 

2. row : dc in all stitches, dc-2ch-dc in all corners. 


To finish ;

Sew the linen and the crocheted motif together and enjoy your pillow cushion!

I wish you have a wonderful day. 




28 yorum

  1. çok güzel olmuşlar kuzum kareciklerin renkler tetrisin renkleri gibi dolu renk değil ama cidden sonbahar teasına uygun eline sağlık arkasını nasıl yaptın hadi biraz d aondan bahset :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür eerim :) arkası için kolaya kaçtım, hem ip de az kalmıştı. Uygun bir keten kumaşla şipşak diktim :)

      Sil
  2. Tetris fikri çok hoş, yastık çok güzel olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ezgi Eylül ayı ancak bu kadar güzel anlatılırdı çok keyif aldım okurken 🧡🍁🍂 tetris benimde çocukluğumun oyunu ve kızımada aldım bir tane oda sevdi🧡 tabiki bende oynuyorum ara sıra 🙈 yastığına bayıldım ellerine sağlık bu kış örgü listeme aldım ellerin dert görmesin çok teşekkür ederim kendi adıma 😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum, teşekkür ederim :) Harika merakla bekliyorum ellerinden çıkacak sonucu :)
      Sevgilerimle

      Sil
  4. Eline sağlık Ezgi, renkleri çok huzurlu duruyor. Yazın başlamışsın ama tam sonbaharlık olmuş. Tetris de çocukluğuma döndürdü beni :)) Kaydediyorum tarifi, bir ara mutlaka denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eslem çok teşekkür ederim:) Tetris bir fenomen :)
      Eminim harika şeyler çıkar ortaya
      Sevgilerimle

      Sil
  5. Emeğine hayranım, bir kez daha hayran olmuş oldum :) ellerine ve emeğine sağlık, az buçuk anladigim tığ sis işlerinden mıdır bilinmez keyif alıyorum böyle şeyler okumak ama senin kadar yetenkli olabilecek potansiyel yok, ne kadar denediysem hep hatalarla çıkıp duruyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      A demeyin öyle, bir bilseniz ben kaç kere söküyorum ya da hatalı yerleri bir şekilde gizliyorum.
      Söke söke yol alınıyor sanırım bu işin püf noktası bu :)))
      Sevgilerimle

      Sil
  6. Eğlenceli bir yastık olmuş.
    Fikir şahane.
    Bu fikri başka bir şey için kullanabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Merak ettim şimdi, eminim güzel olur.
      Sevgilerimle

      Sil
  7. maşallah maşallah sonbahar hüznünü renklerle aşmak iyimiş tatlıymış yinee. ay hüzün kısmı hüzünlüüü, babandan geçti yanii, kıyamam yaa ikinize deee :) eylül ve sonbahar bencesi de tam neşe ve aktiflik kaynağııııı amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen öyle diyorsan deep bir de o yönden bakmalı :)

      Sil
  8. Ay Ezgi çok güzel. Elime ip tığ alıp öresim geldi.:) Ama bende o yetenek yok:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah deme öyleee, vardır vardır:) Kim bilir neler çıkar elinden, istesen <3

      Sil
  9. Ne kadar güzel renkler hayran kalmamak elde değil :))

    YanıtlaSil
  10. Ezgicim çok harika olmuş tetris yastığın, ellerine sağlık, tek kelimeyle bayıldım, anlatımlar da bir o kadar güzel ve yardımcı. Sonbahar bende de aynı şeyleri hissettiriyor, hem seviyorum renklerini hemde üzgün oluyorum hep, o yüzden çabucak geçsin gitsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim, çok sevindim beğendiğine. Anlatımı da iyi bulman mutlu etti, anlaşılır olması için uğraştım, yapmak isteyene yardımcı olsun diye :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  11. Ezgiciğim... Eylül'e başka gözle baktım ve haklısın. Yepyeni başlangıçlar getiren Eylül'ü daha bi sevdim. Yastık yine harika, bilhassa o renkler beni uçurdu; sakin, yalın ve yumuşacık...Ellerine sağlık. Şu anda mesainin hemen bitmesini ve iplerime kavuşmayı diledim <3 Kocaman sarılıyorum sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ece'cim <3 çok mutlu etti böyle bulman..
      Akşamı iple çekenlerdensin sen de o halde :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  12. Ezgicim selam,

    Eylül'e hiç senin gözünle bakmamışım, çünkü ben Eylül doğumluyum, bana da hep yeniden doğumu, yeni başlangıçları, yeni kararları hatırlatır, hissettirir, içim içime sığmaz benim Eylül'de..

    Yastığı çok beğendim, birgün umarım ben de böyle tığ işini kıvırabilirim.

    Not: Bloğunu okurken bir şarkı dinliyordum, sen de müzik seversin, bir bak bakalım belki hoşuna gider: Cuatro Coplas de Luna/ Javier Limon, Nella

    Öperim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe'cim merhaba,

      çok mutlu oldum seni burada görünce.. e içinde doğum günü barındıran her ay güzel geliyor insana :) İyi ki doğmuşsun <3
      Çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim, bence çok güzel yaparsın istesen :)
      Kocaman sevgiler, bu arada şarkı çok hoşuma gitti

      Sil
  13. Hahahahaha çok tatlı olmuş. Ellerine sağlık. Beni çocukluğuma götürdün. Gameboy'da ne çok oynardım tetrisi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :))
      hepimizin bir oynamışlığı var değil mi :)

      Sil
  14. çok sevdim bu ciciyi bende yapacağım açıklama için çok teşekkür ederim ezgican

    YanıtlaSil
  15. Çok teşekkür ederim. Kesinlikle belki dereceler bile aynı oluyor ama hissettirdikleri bambaşka :)

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.