14 Temmuz 2019 Pazar

V SHAWL PATTERN WİTH PURL SOHO - YARN & PROJECT #3


Son zamanlarda kendimi doku, şekil ve motif avcısı gibi hissediyorum. Telefonumun hafızası bunlarla doldu.  Bak sen seversin diye arkadaşlardan gelen motif fotoğrafları da olunca değmeyin keyfime.. Hepsi birleşiyor ve ortaya kolaj gibi bir şey çıkıyor.

Bu motif nasıl çıktı derseniz, çeyizdeki meşhur danteller vardır ya, kuzenim modelini severim ve değerlendirim diye düşünüp fotoğrafını göndermiş. Tam o günlerde de bu şal için nasıl bir motif yapsam diye denemeler yapıyordum. Bu bir tesadüf olamaz diyerek, o motiften esinlenerek çiçeğimsi bir motif ördüm, o da bir şala dönüşüverdi.


Açıkçası şal motiflerini birleştirme konusunda çok bilgili değildim, o yüzden uzun süre denedim, ta ki benim için homojen bir geçiş oluncaya kadar ördüm, söktüm. Üçgen şal yapmak için çıktığım yolda kocaman bir V harfi çizdim. Ben böyle olmasını daha çok sevdim önden düz bir atkı gibi ama arkadan bakınca üçgen bir şal gibi.

Umarım siz de beğenmişsinizdir. Şalımla birlikte fotoğraf vermeyi isterdim ama hava nerdeyse 40 dereceye yakın, alpaka yün için pek uygun değil anlayacağınız. Sonbaharda inşallah...


Malzemeler

100 gr. purl soho linen quill (410 m. oldukça ince bir yün)

2.5 mm tığ

makas

Terimler :

ipi kaydırma; aynı renk ile çalışıldığında bir sonraki sıraya devam edebilmek için ipi istenilen ilmeğe taşımaya ip kaydırma denir.

3lü salkım : 3 tane ikili trabzandan oluşan küme. Aşağıdaki şemada daha iyi görebilirsiniz.

dc cluster / Annie's craft store




1 büyük ve 1 küçük olacak şekilde iki motife ihtiyacımız var, küçük olan motifin yapılışı farklı değil, büyük olanın çekirdeği diyebiliriz.

Büyük motif :

1. sıra : Sihirli halka yapıyoruz. Sihirli halka içine 12 tane sık iğne yapıp, ipi sıkıp birleştiriyoruz. (1 numaralı fotoğraf )

2. sıra : 5 zincir çekiyoruz (bu bizim 1 tane ikili trabzan + 2 zincirimiz olacak ) hemen yanındaki ilmeğe 1 tane ikili trabzan yapıyoruz, 2 zincir, yanındaki ilmeğe ikili trabzan. Sırayı bitirinceye kadar tekrarlıyoruz ve ilk ikili trabzanla birleştiriyoruz.  (2 numaralı fotoğraftaki gibi toplamda 12 ikili trabzan, 12 tane 2 zincir boşluğumuz olacak )

3. sıra : Bu sırada, yukarıdaki şema ve 3 numaralı fotoğrafta gördüğünüz ingilizce cluster denilen motifi yapacağız, ben bunu salkım olarak çevirdim. Sadece 2 zincirlik boşluklara çalışacağız. İpimizi birleştirdiğimiz noktada 2 zincirlik boşluğa kaydırıyoruz. 3 zincir çekiyoruz (bu ilk ikili trabzanımız olacak) 3 tane ikili trabzan salkımı yapıyoruz. 5 zincir çekiyoruz, bir yanındaki 2 zincirlik boşluğa 3 tane ikili trabzan salkımı yapıyoruz. tekrar 5 zincir çekip sırayı bitirene kadar devam ediyoruz. İlk salkımla birleştiriyoruz. (4 numaralı fotoğrafta gördüğünüz gibi toplamda 12 tane salkım, 12 tane 5 zincirlik boşluk olacak)

4. sıra : ipimizi birleştirdiğimiz noktadan 5 zincirlik boşluğa kaydırıyoruz ve 1 sık iğne yapıyoruz, 6 zincir, bir sonraki 5 zincirlik boşluğa 1 sık iğne, sıra bitinceye kadar tekrarlıyoruz. ( 5 numaralı fotoğrafta gördüğünüz gibi toplamda 12 sık iğne, 12 tane 6 zincirlik boşluk olacak )

5. sıra : İpimizi birleştirdiğimiz noktadan 6 zincirlik boşluğa kaydırıyoruz, 3 zincir çekip salkım yapıyoruz, 5 zincir çekip aynı boşluğa tekrar salkım yapıyoruz, 5 zincir çekiyoruz, * bir sonraki 6 zincirlik boşluğa sık iğne yapıyoruz, 5 zincir çekiyoruz, bir sonraki boşluğa salkım, 5zincir, salkım yapıyoruz.*   *....* arasındaki kısmı sıra bitinceye kadar tekrarlıyoruz. İlk salkımla birleştiriyoruz. (6 numaralı fotoğrafta gördüğünüz gibi toplamda 6 tane iki salkımlı motifimiz, 6 tane sık iğnemiz ve, 18 tane 5 zincirlik boşluğumuz olacak)



6. sıra : İpimizi birleştirdiğimiz noktadan 5 zincirlik boşluğa kaydırıyoruz ve 3 zincir çekip salkım yapıyoruz, 6 zincir çekiyoruz, * 5 zincirlik boşluğa 1 sık iğne yapıyoruz, 6 zincir çekiyoruz, 5 zincirlik boşluğa 1 sık iğne yapıyoruz, 6 zincir çekiyoruz, iki salkımın arasındaki boşluğa 1 salkım yapıyoruz *   
*...* iki yıldız arasındaki kısmı sıra bitinceye kadar tekrarlıyoruz. (7. fotoğrafta gördüğünüz gibi toplamda 6 salkım, 12 sık iğne, 18 tane 5 zincirlik boşluk olacak )


Küçük motif 

Büyük motifi yaparken uyguladığımız ilk 3 sırayı tekrarlıyoruz. ( 4 numaralı fotoğraf )


Assembling diagram 

To join


Birleştirme :

Motiflerin bağlantı noktaları salkımların olduğu yerlerden olacak. Resimde daha anlaşılır görebilirsiniz.

Dikkat edilmesi gereken nokta, örmekte olduğunuz motifte salkımı tamamladıktan sonra 3 zincir çekip karşıdaki salkımla birleştirin tekrar 3 zincir çekip motifinizi tarifteki gibi örmeye devam edebilirsiniz.

Birinci motifi yaptıktan sonra diğerlerini sırası ile birleştirmemiz gerekeceğinden motifi bitirdikten sonra hemen birleştirmenizi öneririm.

Yukarda hazırlamış olduğum şema ile motif birleştirme sırasını ve V şeklini nasıl oluşturacağınızı daha iyi anlayabilirsiniz.

Toplamda 24 tane büyük, 11 tane küçük motifimiz olacak.

Edge motif 

Uç detayı;

Bu bölüm isteğe bağlı, farklı bir duruş ile sonlandırmak için fotoğrafta gördüğünüz gibi iki motif arasını zincir ile doldurdum.

Tığımı batırdığım yerden başlayarak, 40 zincir çektim tam karşısına gelecek yere battım, ipimi bir ya da iki ilmeğe kaydırdım. 30 zincir çekip karşıya battım, tekrar ip kaydırdım, 25 zincir çektim, karşıya battım, ipi kaydırdım, 22 zincir çektim, karşıya battım, ipi kaydırdım , 20 zincir çektim, karşıya battım, ipi kaydırdım,  tekrar 20 zincir çekip karşıya battım, ipi kaydırdım,  18 zincir çektim, karşıya battım, ipi kaydırdım, 12 zincir çektim, karşıya battım, ipi kaydırdım, 8 zincir çektim, ipi kaydırdım son olarak 2 zincir çekip karşıya battım ve bitirdim.

İşte bu kadar.

Şalımız hazır.

Notlar : Türkiye'de bu ipin olmadığını biliyorum ona yakın olarak angorayı önerebilirim ya da o incelikte bir ip aynı etkiyi yaratacaktır. Pamuk ya da kalın iplerle de olabilir fakat fotoğraftaki salaş görüntüyü sağlayabileceğinizden emin olamam.  Bakmayın ince olduğunda içindeki yün içeriğiniz gerçek ise boynunuzu sıcacık tutacaktır.






Hello folks,

I am happy to share my V shawl pattern which I crochet with Purl Soho linen quill. I really enjoyed the smooth texture with my favourite colour. Actually, I wanted to crochet a triangle shawl. When I joined the pieces, I improvised and I decided to create a V-shaped shawl. If you look at it at the front, it looks like a standard long shawl, but if you look at the back side, there is a small triangle. That's why I wanted to create a V shape.

The pattern is quite easy. There are 2 motifs, the small one is the core of the big one. You need 24 big motifs and 11 small motifs in total.

Supplies : 

100 gram Purl Soho linen quill ( fingering weight, 410 m.)
2.50 mm crochet hook
Scissors


Abbreviations : 

It is written in American crochet terms.

rnd: round
sc : single crochet
dc: double crochet
ch:chain
dc cluster : Double crochet cluster. You can see in the upper figure
ss : slip stitch

First Motif ( the big one )

1. rnd : make a magic ring and crochet 12 sc. Close the ring and join with the first sc. ( picture 1 )

2. rnd : 5 ch ( this is our first dc + 2ch ), * dc in the next stitch,  2ch *  repeat between * join with the first dc. ( total 12 dc, 12 two ch space picture 2)

3. rnd : We will work in the two chain spaces with dc cluster, which can be seen in the upper figure. Make a ss in the two chain space and work dc cluster, 5 ch, * dc cluster in the next five chain space , 5 ch * repeat between * join with the first dc cluster. ( in total 12 dc cluster, 12 five ch space photo 4)

4. rnd : ss to five chain space and make a sc, * 6 chain, sc in the next five ch space * repeat between * join with the first sc ( 12 sc, 12 six ch space photo 5 )

5. rnd : ss to six ch space, 3 ch and make dc cluster in the same stitch, 5 ch, dc cluster in the same stitch, * 5 ch, sc in the next stitch, dc cluster, 5ch, dc cluster in the next stitch * repeat between * join with the first dc cluster. ( 6 dc cluster, 6 sc, 18 five ch space photo 6)

6. rnd : ss to five ch space. 3 chain and make a dc cluster, * 6 ch, sc in the next five ch space, 6 ch, sc in the nex five ch space, 6 ch, dc cluster in the next five ch space ( which is between two dc clusters)* repeat between * ( 6 dc cluster, 12 sc, 18 five ch space photo 7 )

Cut the yarn, weave the end.

Second Motif ( the small one ) 

Follow the first three rounds of the big one. ( photo 4 )


To Assemble; 

You have to join motifs from dc cluster of the last rounds. You can see how to join in the upper figure.

After your dc cluster make 3 ch, join with the dc cluster of the other motif, make 3 ch and work continue on your motif.

You can see in the upper figure the assembling diagram, which helps you to create your V shawl.


The Edge Detail; 

This is optional, but it is very easy. ss to dc cluster of any motif, 40 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 30 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 25 ch, ss in the other motif, ss in the next stitch, 22 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 20 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 20 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 18 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 12 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 8 ch, ss to the other motif, ss in the next stitch, 2 ch and ss to the other motif.

Cut the yarn weave the end.

Congratulations. Your V shawl is done.

I hope, you enjoyed the pattern. If you crochet using my patterns, you can tag me on instagram @ezgissimo. So I can see your beautiful creations.

See you soon and have a fantastic day.



10 yorum

  1. çok şık bir aksesuar olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, iyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, inşallah

      Sevgilerimle

      Sil
  3. Ellerine, emeğine, yüreğine sağlık kuzucum. Alpaka, dediğin gibi incecik olmasına rağmen kışın en ısıtan iptir, sağlıcakla ve mutlulukla kullan, çok sevdim. Hele de rengi. Ezgi'nin sarısı. (Renkler ve seninle kurduğum bağı biliyorsun ;))
    Ve tüm bunlardan öte ne var biliyor musun sana hayranlığı artıran? Düzenin. Öyle istikrarlısın ki. Yazmalar, çizmeler, hesaplamalar. Bu yönün gerçekten beni çok etkiliyor.
    Seni kocaman öpüyorum. Kimbilir sırada ne var, çok beklemeyeceğimizden eminim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'cim <3 nasıl teşekkür etsem bilemedim güzel sözlerine...
      Çok tatlısın ve düşüncelisin <3
      Ezgi'nin sarısı kısmına bayıldım :)
      İnşallah bakalım yeni şeyler yolda :) Kocaman sevgilerimle

      Sil
  4. Keske senin kadar becerikli olabilsem ezgi tığ tutmayı beceremiyorum ben ya🙈İçim gide gide okuyorum bu yazılarını🙈😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım benim, ah yakın olsak ben sana hemen alıştırırdım bak :) Çok tatlısın kocaman sevgilerimle

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.