20 Kasım 2018 Salı

NELER YAPIYORUM / HERE & NOW


Şöyle bir baktım da blog yazmaya başladığımdan beri 19. neler yapıyorum yazısını hazırlıyorum. Sevindim, çünkü bu sayede epey şey öğrendim. Benim için bir çeşit motivasyon gibi, her ay bildiklerimin üstüne ufacık birşey daha eklemek, yeni şeyler öğrenmek adına katkı sağladı.

Birkaç gün önce epey üşüdük ama şimdi yine ılıman bir hava var Ankara'da. Yalnız çok kuru, elleri çatlatıp kanatan cinsten. Bu da bir Ankara gerçeği yapacak bir şey yok.

Neyse uzatmadan listeye geçeyim bence, zira çok hevesleniyorum. Yalnız baştan söyleyim bu sefer çok fotoğraf var.


Seviyorum / Loving : Sabahları yorganımı daha bir seviyorum sanki ama tam da o an alarm çalıyor. Karanlıkta uyamak hala zorluyor, alışamadım.

Yiyorum / Eating : Şu sıralar en çok hurma yiyorum, başka tatlı yemeyim tatlı isteğimi kessin diye hurma ile aşk yaşıyorum diyebilirim. Bir avuç leblebi ve kuru üzüm de favorim şu sıralar.

İçiyorum / Drinking : Bitki çayı, su, normal çay ve günde bir kahve..

Hissediyorum / Feeling : İyi hissediyorum şükür ve kedoşun beni sevdiğini hissediyorum. Kendisi hala açılamamış olsa da sürekli bir temas ve sevme halinde :)





Yapıyorum / Making : Geçen günlerde kumaşa baskı yapmayı denemiştim, yaptığım bir baskıyı daha da özelleştirmek adına minik bir işleme yaptım üstüne. Bunlardan kese yapmayı düşünüyorum, ceviz ya da kuru bakliyat falan aldığımda poşet kullanmam böylelikle.

Fotoğrafını çektiğimden beri biraz daha ilerlettiğim bir şal yapıyorum. Anneme özel, ipini birikte seçmiştik İstanbul'da. Yumuşacık bir ip, bayıldım..

Geçenlerde, elimdeki kumaşları düzenlerken en sevdiğim keten peçeteleri gördüm. Ben bunları kullanmıyorum ama seviyorum o zaman kullanabileceğim bir şeye dönüştüreyim dedim  ve gece gelen istekle bir çanta diktim. Öyle rahat ki kullanması. Acemiliğimden ötürü ilk işler beni yorsa da bu çanta o yorgunluğa değdi..






Örgü modelleri öğrenmeye ve örmeye alışmaya devam ediyorum. Hatta kendime bir de defter yaptım, sevdiğim motifleri unutmayım diye bu defteri hazırladım. Bir de özendim ki sormayın. Şimdilerde pek bir meşhur Scrapbooking dedikleri şey varya, ben onun kendi kafama göre örgülü çeşidini yaptım. 

Bu arada atkım bitti, soğuklara yetişti ama fotoğraf çekmeye fırsat olmadı..

Üreten Kadınların ilk konuğu olan sevgili Şebnem ile, ortak birşeyler yapıyoruz. Onun çizimlerini nakışa geçirmeye çalışıyorum. Şebnemim Guduları ile özel bir seri hazırlayalım istedik, bu güzel havalı Gudu benim elimde kara gözlü Pakize olma yolunda ilerliyor.





Düşünüyorum / Thinking : Sahaftan bulduğum kıymetli kitabın, geleneksel örgümüz için ne kadar değerli olduğunu ama yazarının yabancı olmasının da ne kadar manidar olduğunu düşünüyorum.



Hayalini Kuruyorum / Dreaming : 200 motifimi birleştirmenin hayalini kuruyorum.
Derya ile Ulus gezimizde bulduğumuz kanaviçe işlemelerden sonra, bizim olana, geleneksel el sanatlarımıza, unutulmaya yüz tutmuş geleneksel motiflerimize karşı daha çok bağlandığımı hissediyorum. Bununla ne yapabilirim diye kafa patlatıyorum sürekli.. Ama bu yoldaki ilk hedefin de ciddi bir araştırma olduğunu düşünüyorum. Keşke zamanım olsa da her yöreyi gezsem, motiflerin hikayelerini dinlesem, bir dokuma ustanın çırağı olsam mesela.. Ne çok isterdim, onu düşünüyorum.




Okuyorum / Reading : Aynı anda çok kitap okumayı sevmem ama şu an elimde 3 kitap var. İkisi daha çok araştırma ve bol resimli o yüzden dergi karıştırmak gibi geliyor.

Çok severek okuduğum ve bitmesine az kalan bir öykü kitabı var elimde. Yazarı Şermin Yaşar, aslında çok popüler olan yazarları okumayı tercih etmesem de yazarı tanımak istedim. Güzel de bir kitapmış, dili çok güzel. Önyargı ile yaklaştım ama sevdim..

Diğer iki kitabım ise Nadir Kitap'tan bulduğum çok eski basımlı kıymetlilerim.

Dinliyorum / Listening : Eskiden kasetten dinlediğim bir grubu neden spotify'da bulmuyorum ki dedim. Bilir misiniz bilmem, pamuk sesli bir grup Janet & Jak Esim Ensemble.

Albümün en sevdiğim şarkılarını dinliyorum şu sıra.

Janet & Jak  Esim Ensemble - Masiko De Rozas 

Janet & Jak Esim  Ensemble - Por Amar Una Donzea 

Janet & Jak Esim Ensemble - Ija Mia Mi Kerida 

İzliyorum / Watching : Bora yokken yine yabancı diziler rafa kalktı, tek başıma nedense canım istemiyor.
Youtube'da severek bir usta bin usta belgesellerini izliyorum.

Siz neler yapıyorsunuz ? Keyfiniz yerinde mi ?
Sevgiyle kalın..




39 yorum

  1. Scrapbook dedin beni kendimden geçirdin, çocukluk ve ilk gençliğimi mektup, kolaj ve çizgiroman vari eserlerle doldurduruyordum. Yetenek olarak resim derslerine koşarak giden iki saatte en az iki resim bitiren hatta çoğu zaman yırtan bir karakterdim, insan çizmeden tüm haftalık temaları tamamlardım :D (sanatçı duruşum net) Hatta mektuplaşmak yetmeyince o dönemki en yakın sınıf arkadaşımla her gün birimizde kalacak karton kapaklı defteri dolduruyorduk. Sene sonunda bir defter birimizde diğeri ötekimizde oldu. İçinde fotoğraf, resim, geyik, günlük kaygılar ve bolca tuhaflık vardı.

    Sözün özü, Scrapbook girişiminle içimdeki alevi körükledin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolaj eskiden benim de favorimdi, hazırladığım karışık cdlere dergi takvim ıvır zıvırdan kesip kesip kolaj cd kapakları yapardım. Yalnız yılda bir defter verme fikri süpermiş :)

      Ne scrapbook lar var da benimki minicik bir uyarlaması gibi :) Birşeyler yaparsan blogunda görmek isterim.
      Sevgilerimle

      Sil
  2. Değerli girişimlerini ve yarattıklarını diğer okuyucuların katkı sağlayacağı için konuyu biraz dağıttım, kusuruma bakma. Neler Yapıyorum paylaşımlarının daha da çoğalması dileğimle.

    YanıtlaSil
  3. Güzel mim olmuş.Fotoğraflar yine harika eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ezgiciğim, harikasın. Defterine bayıldım ve seni bir kez daha takdir ettim. Bir ara kızımcığımlarıma böyle birer defter yapsam mı diye düşündüm, şimdilik hiç ilgilerini çekmiyor da olsa belki bir zaman gelir kullanırlar mı acaba diye düşündüm. Dediğim gibi, ufkumu açtın yine. Baskı kuşu nakışlandırman da harika, dudu da öyle. Keyifle bekliyorum seni hep. Kocaman sarılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece’cim benim :) kesinlikle hiiiiç belli olmaz, aman anneeee dantel ne yapacagim diyen ben geldiğim duruma bak. İçimden çeyizci çıktı resmen 🤣🤣🤣 çok teşekkür ederim leziz yorumun için. Kocaman sevgilerimle 😘😘😘

      Sil
  5. Yine ne güzel şeyler yapmışsın, içim açıldı. Keyfin daim olsun.:)

    YanıtlaSil
  6. Ezgicim fotoğrafların yine çok güzel, cıvıl cıvıl insanın içini açıyor mutluluk veriyor, yaptığın ve yapmayı düşündüğün pek çok işle bana ilham veriyorsun, hepsi çok güzel olacak biliyorum ve merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya’cım ilham kısmı karşılıklı, ben de seninle konuştuktan sonra ilham doluyorum. İnşallah bakalim aklıma çılgın fikirler geldi yine en yakın zamanda paylaşacagım seninle ❤️

      Sil
  7. Scrapbooking, örgü defterin çok güzel :). Sonbahar renkleriyle şenlenmiş. Çanta fikri de çok güzel, eline sağlık güzel günlerde kullan :).

    Kış geldi örgüler çıktı ortaya, ben de istediğim gibi yün bulursam başlayacağım senin bana yolladığın videodaki gibi. Şişler hazır :).

    Kolay gelsin çok güzel projelerin var, sevgiler :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sonbahar birinci ilham kaynagım 😍😍😍
      Teşekkür ederim Canım Mübeccel :) şisler hazirsa gerisi grlir hem de kalin yün hızlı da ilerliyor :)
      Sevgilerimle

      Sil
  8. Yine harika işler yapmışsın. şiş ile örgüde iyi değilim maalesef çarpı işi ve tığda güvenirim kendime. Kaneviçeler benimde duruyor artık ya nevresim takımı olurlar ya da runner olurlar benimkiler.
    Sevgi ile kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pano bile şahane olur kanaviçelerden :) çok teşekkür ederim.
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  9. Orguden hic anlamadigim icin oyle bir defter tutmak benim icin imkansiza yakin ama fikre bayildim. Yaptiklarinin hepsi cok guzel oluyor, ama o orgu defteri yok mu, pek tatli olmus. Defter tutmayi, listeler yapmayi cok seviyorum ben de, cok kucukken editor olacagimi dusunur, kesip bicip yapistirarak kendi dergilerimi cikarirdim :)

    Isleme, carpi isi konusunda da ilham verdi fotograflarin, tesekkurler.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim :)
      Ben de kolaj defterlerden yapanlardanım :) sevdiğim filmler olsun hersey olurdu o defterde.
      Çok teşekkür ederim <3

      Sil
  10. Harikasin Ezgi'cim el emegine gercekten hayranim.El isleri ben beceremesem de cok seviyorum ve gercekten yapabilenlere hayranim.Daha nice emegini gorebilmeyi heyecanla bekliyorum.Scrap book harika olmus gercekten.Seygiyle kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel’cim :) çok teşekkür ederim, aslında herkesin yapabileceğine inaniyorum ama sabır işi biraz :)))) inşallah zevkle fotoğraflayacagim bu güzel yorum sonrasinda <3

      Sil
  11. Her bir motifin hikayesini dinleme fikri çok güzel. Uyugulamaya koyduğunuz zaman umarım hikaye anlatacak birini bulursunuz. Zira konuya vakıf kimse kalmadı :(
    Aklımda annemim çeyiz sandığını paylaşmak vardı. Yıllar önce giriş yaptım. Hikayeleri toparlayamayınca kaldı. Halbuki ne güzel ürünler var. Modern dediğimiz dünyaya uyarlayamadığımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle en buyük üzüntüm o ustalar bir bir göçüp gidiyorlar ne yazik ki ... ah o çeyiz sandigi ne kiymetlidir
      Sevgilerimle

      Sil
  12. Ne beceriklisin masallah. Canta harika olmus 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle gören gözlerine teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Maşallah marifetlerine ,güzel bir yazı olmuş..Kalemine sağlık
    Fotoğraflar ve çalışmalar harika bayııldm

    YanıtlaSil
  14. 200 motif ne zaman birleşecek Ezgi? Bu yıl bitmeden gelse güzel olur bence. Ortaya çıkacak ürünleri çok merak ediyorum.

    Yazının sonundaki sonbahar fotoğraflarına da bayıldım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bir de bana sorun ne çok istiyorum birleştirmeyi ama motifleri Kanada'da bıraktım.
      1 ay sonra inşallah gidiyorum, o zaman başlayacağım inşallah bakalım :) Yaniii yeni yılda bol bol battaniye fotoları gelecek :)

      Sil
  15. Örgü defterine bayıldım ♥
    İnsanın sevdiği şeylere bu kadar kıymet vermesi ne güzel ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğendiğine, daha da mutlu ediyor sevdiğim birşey için bu kadar uğraşmak <3

      Sil
  16. Çantan çok güzel olmuş, pratik bir çanta belli.
    Fotoğraflarına ne denir ki, hepsi birbirinden şahane!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi, çok teşekkür ederim.
      Nedense bu yazıdaki yorumları görmemişim.
      Kusuruma bakma..

      Sil
  17. Emeğinize sağlık, çok güzeller.

    YanıtlaSil
  18. Örgü öğrenmeyi istiyorum çok güzel yapmışsınız hepsini. Kitabı da not ettim :)

    YanıtlaSil
  19. İyiyim ben de :) Mutlu Eller Semi'den gördüm geldim, ne iyi etmişim dedim postlara bakarken.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.