14 Kasım 2018 Çarşamba

İZMİR'DE ŞAHANE BİR YER; "NAHIL"



Baktım pazartesi, salı provam yok hemen İzmir'de buldum kendimi.. Kanada'ya gitmeden önce, tramvayımıza bineyim, Kemeraltı'nda dolaşayım, gevreğimi boyozumu yiyeyim, Alsancak'a gideyim, sahilde güneşi batırayım istedim.

Annemle sokak aralarında dolanırken bu güzel dükkanı görüp,  kendimizi hemen içeri attık. Dükkanda hoş sohbet ettiğimiz Sevşen Hanım, Nahıl'ın amacını anlattı bize.





Peki nedir bu NAHIL ?

1986 yılında yoksul kadınları desteklemek amacıyla kurulmuş Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV). Türkiye'de ilk kez kadınlara yönelik kooperatifleşme hareketini başlatan KEDV'in verdiği destekle binlerce kadın kooperatiflerde bir araya geliyor. Bu kooperatiflerde kadınlar, çocuklara bakım ve eğitim hizmetleri sunuyor, çeşitli alanlarda üretiyorlar.

Nahıl'da geleneksel motiflere rastlıyoruz ve geleneksel motif (iğne oyası, şahmeran gibi ) hangi şehre aitse o şehrin kooperatifindeki kadınların üretmesi isteniyor. Bu beni çok etkiledi. Sevşen Hanım sohbetimizde ürün kutularının bile bir kooperatifi olduğunundan bahsetti. Yani herşey kadın el emeği üzerine. Saygı göstermemek, hayran olmamak mümkün mü ?

Nahıl'ın Beyoğlu ve Şişhane olmak üzere iki tane İstanbul'da, Mardin'de ve İzmir'de yerleri bulunmakta. Aynı zamanda internet üzerinden www.nahil.com.tr  adresinden de alışveriş yapabiliyorsunuz.

İsminin de bir anlamı var. Nahıl; arapçada hurma ağacı anlamına geldiği gibi, eski bir türk geleneği olan süslenmiş yapay ağaçlara verilen addır. Bereket ve sevincin simgesidir. Bu geleneği anlatan bir yazı da var, okumak isterseniz işte burada 

El emeği kıymetlidir, değeri paha biçilemezdir. Hele tüketimin aşırı olduğu böyle bir dönemde, umut doluyor insan bu kadar güzel el emeğini bir arada görünce.
Dilerim Nahıl, adı gibi daha nice kadına bereket ve sevinç getirir.

Sevgilerimle











34 yorum

  1. Çok öncelerden bildiğim bir oluşum aslında. Yeniden hatırlamak mutlu etti :)
    Teşekkrüler Ezgi'ciğim. Tatlı annene selamlar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin'cim bilebileceğini tahmin ederim çünkü sen de güzel ve faydalı işler yapıyorsun.. Ben daha yeniyim bu konularda :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  2. Ezgicim ben aslen izmirliyim memleketimi gezmiş gibi oldum.Harika resimler ve anlar yakalamışşsın her zaman ki...Kalemine yüreğine objektifine sağlık.İyi gezmeler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh memleketlim :))) Çok sevindim, çok teşekkür ederim kısa ve özdü döndüm bile :)

      Sil
  3. İzmir'de oturan ben en kısa zamanda ilk kez duyduğum bu mekana gidecek ve tatlı mı tatlı şeylerden kesinlikle edineceğim. Sizin sayenizde öğrenmiş oldum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'e benden selamlar o halde.. Çok güzel olur.
      Sevgilerimle

      Sil
  4. Ne güzel bir yer burası. El emeği çok çok kıymetli değerini bilenler oldukça.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minicik ama çok güzel :)
      Çok kıymetli çoook :)

      Sil
  5. El emeğinin karşısında saygıyla eğiliyorum. Emek o kadar güzelleştirmiş ki, bayıldım. Boyoz, gevrek yemeden İzmir sabahı olmaz tabii ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh boyozsuz gevreksiz izmir düşünülmez :) Daha bir sürü şey var da bu ilk öğün :)

      Sil
  6. Ezgicim şahane bir yermiş, böyle yerlerin varlığı önemli, hem geleneksel değerlerin yaşaması hemde hanımların üretime ve ailesine katkısı çok çok güzel. Fotoğraflara bayıldım, İzmir şahane... dilerim bir gün oraları görmek, seninle gezmek nasip olur, öperim çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım :)) inşallah bir gün gezdirirm sana buraları ne güzel olur :)

      Sil
  7. Harika fotoğraflarınla çok çekici bir yer olduğu hemencecik anlaşılıyor. İstanbul'daki yerlerine gitmek için sabırsızlanıyorum. İyi ki tanıttın bize Nahıl'ı Ezgi! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roro'cum, çok teşekkür ederim fotoğrafları beğendiğine sevindim..
      Seveceğini düşünüyorum, mink yılbaşı hediyeleri için bence harika bir yer :)

      Sil
  8. İzmir'de böyle bir oluşumdan haberim yoktu. Yerel ve global turistlerin kolaylıkla ulaşabileceği kadar popüler olup, herkes tarafından bilinmesi dileğimle. Siz ufak bir kitlenin tanımasına vesile oldunuz.

    Sepet içindeki ağızsız tavşan sanki İzmir'li bir Hello Kitty :D Kitty'nin de ağzı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tamamen tesadüfi bir şekilde karşılaştım, kemeraltının içinde.
      Evet umarım bol bol ziyaret edilir, el emeğinin yeri başka.

      İzmirli hello kitty :) Sevdim bunu

      Sil
  9. Hem fikre, hem ürünlere, hem gönderine bayıldım. Yaw keşke çoook vaktimiz olsa gün içinde, iş saatleri dışındaaaa ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke Ece'cim keşkeee :) Neyseki şanslıyım arada boş günlerim oluyor prova olmuyor, değerlendiriyorum ben de :)

      Sil
  10. Yukarıda fotoğrafını çektiğin aynayı ve bez bebekleri çok sevdim. Ne faydalı işlere imza atıyorsun biliyorsun seviyoruz hep beraber seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hepinizi çok seviyorum, blog ne güzel insanlar kattı hayatıma bir bilsen <3
      Ayna çok güzeldi gerçekten de...

      Sil
  11. Ne kadar güzel bir yermiş:)Kadınların el emeği olması da ayrıca harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum kadın eli daha da güzelleştirmiş ne dersin ? :)

      Sil
  12. heeey instada da gördümdü. not aldım. annemlere dicem gitsinler ailem izmirde yani iştee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper deep sevindim, kemeraltında Başdurak camiye yakın :)

      Sil
  13. Güzel bir yermiş, izmire gittiğimde uğrayacağım mutlaka. Sağol tanıtım için.

    YanıtlaSil
  14. Önünde saygıyla durulası el emekleri, üreten beyinler, istek, çaba.. Ve ortaya çıkan birbirinden enfes görseller. Gerçekten hayran kalmamak mümkün mü yahu <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ? Bayılıyorum ellerinde bir şeyleri güzelleştiren insanlara <3

      Sil
  15. Bayıldım buraya, web sayfaları da çok güzel :)

    YanıtlaSil
  16. Babaannemiz bu yaz bir iki sey getirdi oradan cok severek kullaniyoruz 😊

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.