22 Nisan 2018 Pazar

PAZAR 6'LISI - ÇOCUKLARA HEDİYE EDİLEBİLECEK 6 KİTAP

https://www.christineroussey.com/

Mutlu pazarlar.

Sevgili Periodic Library'nin Pazar 6'lısı temasının başlığı çocuklarla ilgili bu pazar.

Çocuk kitaplarımın hepsi İzmir'de, kütüphaneye bakıp karar vermek isterdim ama belki de böylesi daha iyi oldu. Aklımda kalanlar en sevdiklerimdir dedim ve 6 kitap seçtim.





1. Güneşe Vurgun Çocuk - İhmal Amca

İhmal Amca'nın masallarındaki dili hiç unutamam. Aklıma düştü İzmir'e gidince tekrar okuyayım bu kitabı.



2. Şeker Portakalı - Jose Mauro de Vasconcelos 

Herkes hayatının bir döneminde mutlaka Zeze'yi tanımalı...



3. Küçük Kara Balık - Samed Behrengi 

Küçük Kara Balık'tan başta cesaret olmak üzere öğrenecek çok şeyimiz var.



4. Çocuklardan Tanrıya Mektuplar 

Çerezlik bir kitap, kaç defa okuduğumu hatırlamıyorum. Kendi el yazıları ile Tanrı'ya mektup yazıp istekte bulunmuşlar. Çok yaratıcı ve tatlılar..


5. Momo - Michael Ende

Momo ile biraz geç tanıştım, lise çağlarındaydım ama her yaşa uygun. Eminim her yaşta farklı bir yerden yakalar insanı. Okuyun, okutun Momo'yu ve Michael Ende'nin çok sevdiğim hayal gücünü tanıyın..


6. Kiraz Kız - Muzaffer İzgü

Son seçimimi Muzaffer İzgü'den yana kullanacağım.
Benim çocuk kütüphanemin demişbaş yazarı diyebiliriz Muzaffer İzgü için..
Annemle Kiraz Kız'ı kitap fuarından alıp imzalatmıştık. O yüzden yeri başka. 

Sizin 6 kitabınız nedir? Merak ettim.
Sevgiyle kalın.



9 yorum

  1. Çok güzel bir liste olmuş. Çok eskiden okumuş olduğum bu kitapları yeniden temin edip, oğlumla tekrar okuyacağım. Ayrıntılı olarak tek aklımda kalan Şeker Portakalı olmuş. Sanırım bu kitaptan çok etkilenmiştim. En iyisi bugün ben de çocuklar için bir pazar altılısı hazırlayayım. Çok güzel bir paylaşımdı, teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Saftrikten sonra yeni yeni, farklı kitaplar okutabilmeye başladım. Küçük Kara Balık onu okuduk, Şeker Portakalını çok duydum onu da inşallah bu yaz okuruz :)

    YanıtlaSil
  3. Muzaffer İzgü benim de çocukluğumun yazarıdır. Anneannemen ve Ökkeş serilerini çok severek okurdum :)) Maalesef tanışmak, imzasını almak kısmet olmadı, mekanı cennet olsun:(
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Muzaffer İzgü'yü ben de çok severdim. :) Ama Şeker Portakalı'ndan emin olamadım. Beni çok üzen bir kitap olmuştu.

    YanıtlaSil
  5. Biz yeni yeni çocuklarla okuma geceleri yapmaya başladık. İhmal Amca'yı bir okuma günümüze dahil edeyim ben en iyisi.
    Teşekkürler Ezgicim ♥

    YanıtlaSil
  6. Sadece çocukların değil,her yaştan insanın okumasi gereken "Küçük Prens"i de listeye eklemelisiniz:)

    YanıtlaSil
  7. İçinde bilmediklerim vardı. Oğluma alayım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Geçen kış Milli Kütüphane de görme engelliler için seslendirdiğim bir çocuk kitabı var
    Posta İle Gelen Deniz Kabuğu - Behiç Ak

    Tam da bu zamana göre. Çok tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  9. Momo, Şeker Portakalı ve Küçük Kara Balık'ı okudum. Üçü de birbirinden güzeldi. Meslek icabı çocuk kitapları okuyorum arada. Ruhuma iyi geliyor. Yetişkinler de bazen çocuk kitabı okumalı.

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.