31 Ekim 2017 Salı

HAFTASONU KAÇAMAĞI - KAPADOKYA / CAPPADOCIA

Bu hafta konserde çalmıyordum. Genelde konserler cumartesi günleri olduğundan, haftasonları pek bir yerlere kaçamıyoruz. Biz de bu boşluğu fırsat bildik Kapadokya'ya gidelim dedik. Cuma gününden yola çıkma kararı ile perşembeden hazırlanmaya kalkıştığım anda sen belim tık de kitlen kal. Ay belim belim diye kalakaldım. Bora bana da oluyor bazen geçer dedi, 2 saat geçtikten sonra bende hala pozitif yönde bir gelişme yoktu. Neyse yarım yamalak uyku ile sabahı ettim, eczacıya bana yardım et bakışı ile durumu anlattım, sağolsun kas gevşetici bir de Voltaren verdi.. Yuttum ilacı  çıktık yola. Bir yandan da kara kara düşünüyorum nasıl yeraltı şehirlerinde gezeceğiz diye, yürümede hiçbir problem yok da eğilemiyorum hadi bir kuvvet eğildim diyelim kalkamıyorum.

Şimdi zıpçık gibiyim maşallah :) Çabuk geçti şükür.

Kapadokya'ya vardığımızda ilacın etkisi ile daha iyiydim.
Gün batımına denk geldiği için gezinin ilk noktası olan Uçhisar Kalesine çıktık. Çık Allah çık bitmedi sanki yokuşlar, merdivenler. Bir de acele ediyoruz, güneş ha battı ha batacak. Ama sonunda başardık, enfes bir görüntü, güneş tam batarken ucundan yakaladık.

Cumartesi tüm gün ören yerlerini gezerek geçti.
Sizlere bir kaç tavsiye ve bol fotoğrafla Kapadokya'yı gezdireyim dedim..

Bizim koca bir gün gezmeyi sığdırdığımız yerler şunlardı..
Göreme Açık Hava Müzesi; giriş 30 tl. Ama maksimum kartınız varsa kart sahibine bedava. Bora için heryer bedavaydı, ben tam bilet alıyorken gişedeki görevli ' öğrenci misiniz ? ' dedi. Hayır ama öğretim görevlisiyim dedim. Sağolsun akademik kartımı aldı ve bana 20 liraya müze kart çıkardı.
1 yıl tüm müzeleri bedava gezebilirim.
Sizin de aklınızda bulunsun, belki bir işinize yarar.
Göreme Açık Hava müzesinde bol bol fotoğraf çeken Japonlar görmenin yanı sıra Peri Bacalarının içini gezdik. Hatta bazen bir tura denk geldik, onlarla beraber anlatılanları dinledik. Kiliselerin içindeki resimler çok taşlanmış zamanında, mesela çizimlerdeki İsa'nın ve diğer azizlerin gözleri yoktu örneğin. Keşke bütün olarak korunabilseydi diyeceğim ama 1000 küsür yıl geçmiş üstünden buna da şükür..

Derinkuyu Yeraltı Şehri, Göreme'ye yaklaşık 35 km. uzaklıkta. Odaları, ahırları, şarap mahzenleri ile bir yeraltı şehri. Bir okuduğum yazıda bir mühendislik harikası olduğu söyleniyor ki öyle olduğu orada bulununca çok rahatlıkla anlayacağınız bir şey. Yaptıkları havalandırma yöntemi ile ısı hep aynı derecede kalıyor bu da orayı yaşanabilir kılıyor.
Kaymaklı Yeraltı Şehri, Derinkuyu ile bezerlikleri olan bir yeraltı şehri. Hayvanlarının rahat inip çıkabilmeleri için ahır kısmını ilk kata yapmışlar. Hayvanları bağlamak için yaptıkları oyuklar bile hala duruyor.

Klostrofobim ya da korkum yok ama içerdeyken kendimi garip hissettim. Bol bol eğildik, büzüle büzüle geçtik, o dönemdeki insanların saklanmak ve korunmak için nelere katlandığına az biraz şahit olmaya çalıştık. Bora daha inseydik dese de ben hadi gördük yeter çıkalım istedim.

Oh şükür ışık, temiz hava derken karşıda bir amca gözüme takıldı. Tam fotoğraflık bebekler satıyordu. Sordum, hepsi el yapımıymış. Bir tane minik olanlardan aldım.
Adını ''Ümmünisa'' koyduk :)

Çavuşin Kilisesi; Avanos-Göreme yolu üzerinde. Bir uğrayın derim. Kilisede Hz.İsa 'nın hayatından ve İncil'den esinlenilmiş resimler bulunmakta.

Paşabağ Vadisi; burayı Ürgüp'e giderken tesadüfen gördük. İyi ki de görmüşüz. Buradaki peri bacaları tam görmek istediklerim gibiydi, şapkalı şapkalı. Biz oradayken yağmur bastırdı. Hemen gelip geçti de gökkuşağı çıktı. Şanslı olduğumu hissettiğim bir manzaraydı :)

Zelve; burayı sadece yol üzerinden geçerken gördük, gezemedik. Eminim orada da hayran olunası peri bacaları vardır. Bir dahaki sefere diyelim :)

Ürgüp; bizim için günün son durağıydı. Ürgüp'de pek bir şey yapmadık aslında, yemek yedik, Turasan Şarapçılığa uğradık ve tabii Asmalı Konak'ın önünden geçtik.. Teyzeler akın akın içeri giriyorlardı nasıl bir Özcan Deniz aşkıymış teyzelerdeki :)

Gitmeden önce çok hayalini kurmuştum, güneş doğduğunda uyanırım balonları çekeriz diye. Ama şans bu ya 3 gün boyunca hava şartları nedeni ile balon uçuşları iptal edilmiş.

Yeme - içme konusuna gelince, restoranlarda hep et ile ilgili seçenekler var. Yörenin en ünlü yemeği testi kebabıymış. Biz yemedik fazla etli diye ama sizin aklınızda bulunsun.
İki tane güzel restoran önerebilirim.
Seten Restoran - Göreme
Ziggy Cafe - Ürgüp (çok güzel bir terası var, ama biz gittiğimizde kapalıydı)

İşte böyle, şimdi bol bol fotoğraf zamanı..
Sevgiyle kalın.

38 yorum

1. Ah o halılar , kilimler !
    Gösteride halıları anlatıyorlar sonra da soru soruyorlar ya hani doğru yanıtlayana ödül veriyorlar , bana sormadılar ki bi halı kapayım.
    Çok oldu göreli ama hala Asmalı Konak fantazisinin devam etmesine şaşırdım 😧

1. Valla ben de çok şaşırdım :) Demek ki hala onlar için güncel. Halılar çok güzeldi gerçekten.

2. Hafta sonuna ve kaçamak ve kahvaltı kelimeleri birbirine çok yakışıyor. İkisi bir araya geldi mi illa ki hoş anılar çıkıyor. Kapadokya büyük kızımla yapmak istediğimiz kaçamak adresi. Çok hevesle okudum ama anladım ki tempolu bir gezi oluyor kimden dinlesem çünkü çok görecek yer var sanırım. Fotoğrafların hepsi çok güzel ama finaldeki kedili fotoğrafı kendi birincim yaptım. Yeraltı şehirlerine gireceğimi sanmıyorum ama o zorlukta insanlar uygarlık inşa etmişler. Her zaman ki gibi keyifle bitti, bakalım gelecek sefer neresi? Yedigöller'e gittiniz mi?
    Çok sevgiler..

1. Kesinlikle katılıyorum.Kahvaltı da kaçamak da tam benlik :) Evet oradan oraya gitmek gerekiyor. Bir de yerler birbiri ile arasında 10 km. falan oluyor. Araba ya da tur ile daha kolay sanırım. Gerçekten ben de merak ediyorum bir sonraki kaçamak neresi :) İstanbul'a giderken Bolu'dan hep geçiyoruz ama Yedigöllere gitmek nasip olmadı.
      Sevgilerimle

3. Elbiseler arasında mavi bir elbise vardı o sana pek yakışırdı sevgili Ezgi neden geleneksel bir elbise almadı kendine bunlar her yerde bulunmaz ama bebek almışsın olsun hatıran var oralardan.
    Doğrusu ben de balon görürüm diye ilk başta sayfayı hızlı hızlı aşağıya çektim göremeyince üzüldüm olsun başka sefer inşallah.
    Kapadokya güzeldir merak ettiğim görmek istediğim bir yerdi ne iyi etmişsiniz gitmekle bizim gözlerimize senlik oldu canım gönlüne sağlık❤

1. Evet çok hoş elbiseler, inşallah bir dahaki sefere. Ah ben de balonlara ne heves etmiştim ama işte hava rüzgarlıydı ondan iptal olmuş herhalde. İnşallah siz de görürsünüz :)
      Sevgilerimle

4. Muhteşem bir yerden muhteşem paylaşım olmuş sevgili Ezgi :) Geçmiş olsun bu arda. Sevgiler...

5. Müze kart candır, gerçekten avantajlı.
    Kapadokya her mevsim, her daim şahanedir, büyüleyicidir. Fotoğraflarınız da çok güzel yansıtıyor.
    Tekrar giderseniz birkaç tavsiyede bulunabilirim.

1. Ah hem de ne güzel. Bakalım inşallah güzel yerlerde kullanırım :)
      Çok güzel gerçekten de..Ne sevinirim tavsiyelere :)
      Sevgilerimle

6. Görseller her zamanki gibi müthiş bizde bu yaz günübirlik bir gezi yaptık ama doyamadım tekrar gitmek istiyorum, öncelikle çok geçmiş olsun Ezgicim, neyseki çabuk atlatmışşsın, müze kartın da hayırlı olsun, bol müzeli gezmelerde kullan. Şahane bir haftasonu olmuş :)

1. Derya'cım, çok teşekkür ederim, geçti şükür. İnsan sürekli gezse sıkılmaz öyle bir yer.

7. Ne güzel fotoğraflar bunlar! Gökkuşağını harika yakalamışsın, nazar boncukları da ne güzel olmuş. Benim de hayranlıkla gezdiğim bir yerdi.

Ne güzel yerler var ülkemizde. Mesela ben şimdi Isparta'daki lavanta tarlalarını görmek istiyorum. Bir ara bulup kaçacağım bakalım :) Bu arada çok geçmiş olsun. Umarım tamamen geçmiştir ağrın, daha iyisindir.

1. Çoook teşekkür ederim ♥️
      Gezilecek, görülecek o kadar güzel yerler var ki.. Lavanta dedin beni benden aldın.. Isparta'nın neresinde ?

8. Öncelikle geçmiş olsun. Ben de bazen öyle ani tutulmalar yaşıyorum. Gezini etkilememesine sevindim. Kapadokya'ya 20 sene önce gitmiştim. Bu güzel fotoğraf karelerine bakarken ben de hatıralarıma doğru bir gezintiye çıktım. 1-2 günlük gezi insanın tüm modunu değiştirip enerji yüklüyor di mi?

1. Çok teşekkür ederim sevgili Yasemin. Etkilemedi şükür ama ilaç almasaydım zor olurdu herhalde. Umarım yer edip sürekli tutulmaz. Kesinlikle, nasıl güzel bir enerji veriyor. Arada yer değiştirmek lazım ..
      Sevgilerimle

9. Biz ilk gittiğimizde yeni evliydik, ikimiz de inceciktik, yeraltı şehirlerinde rahatça gezmiştik. Dört sene önce ikinci gidişimizde "Hah dedim, bu sefer kesin sıkışıp kalacağız :)" neyse sıkışıp oğlanlara maskara olmadan gezmeyi başardık :D

Ne güzel bir haftasonu kaçamağı olmuş.

Fotoğraflar, hele gökkuşağı harika :)

1. Nasıl güzel bir yorum bu, gülümsemeden edemedim :)
      Çok tatlısınız! Teşekkür ederim. Sevgilerimle

10. Görmek istediğim yerlerden ama bir türlü kısmet olmadı maalesef....
    Çok güzel fotoğraflar çekmişsin, bayıldım yine :)
    İyi ki gitmişsiniz

1. İnşallah gidersiniz güzel bir zamanda. Çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimi gönderiyorum bol bol ❤️

11. Ben de çok görmek istiyorum ama kızımın biraz daha büyümesi gerek bu yorgunluğa dayanamaz diye düşünüyorum :) Resimler harika adeta görsel şölen

1. Büyür büyümez gidin bence, çok güzel.. Çok teşekkür ederim

12. Bu arada instagram dan da takibe başladım. :)

1. Teşekkür ederim takip ettiğiniz için ❤️

13. Çok güzel resimler için teşekkürler, harikaydı...
    "Dicle'nin sürmesi" ne gülümsedim, halâ geçmemiş demek modası...
    20 yıl oldu en son gideli, o zaman balonlar yoktu yada ben görmemiştim hiç, sonra resimlerde görüp pek bi özenir olmuştum.
    Sevgiler, bol gezmeli ve bel ağrısız günler dilerim.

1. Geçmemiş valla, ben de çok güldüm gördüğümde. Bora pek anlam veremedi neden çekiyorsun Dicle kim dedi :) ne bilsin garibim. Ben de küçükken annemlerle gitmiştim ama şimdi daha farklı oldu tabii. Balonlara üzüldüm pek bir hevesliydim görmek için.. Olsun artık :)
      Çok teşekkür ederim sevgili Ece güzel yorumun için ❤️

14. Geçenlerde evde yine Kapadokya'dan bahsettik. Hayatımda gördüğüm en büyülü yerlerden biri. Yıllar önce her fırsatta giderdik. Neden bilmiyorum. Şimdi düşünüce çağırıyormuş sanırım bizi. Sonra bir kez de Kuzey'le gittik. Şimdi yine mi gitsek diyoruz. Her mevsimi ayrı güzel oranın. Kışı da güzel ama çok erken kararıyor hava. O zaman üzülüyor insan.
    Fotoğraflar şahane.
    Bayıldım bu gezinize.
    Bol gezmeler diliyorum. Geçmiş olsun bu arada.

1. Hayal ettim de kışın karlı havada harika olur ama yollar için de biraz tehlikeli. Eminim her mevsim yakışıyordur oraya.
      Çok teşekkür ederim
      Sevgilerimle

15. hımmmm saoool bilmediğimiz yerler var gezdiğiniz. ilk nazarlı foto da çokoş :)

16. Türkiye'de görmeyi en çok istediğim yerlerden biri. Henüz kısmet olmadı ama bir gün mutlaka gideceğim. Gezi ve fotoğraflar çok hoş görünüyor. İyi ki gitmişsin :-)

1. İnşallah gidersiniz diyorum, fotoğraflar hoşunuza gittiyse gerçeğine bayılırsınız :)

17. Her sene gideceğim yerler listesine yazıp bir türlü gidemediğim bu güzel yere, yazı ve fotoğraflara baktıkça daha bir aşık oldum. Seneye kesinlikle ama kesinlikle gideceğim :)Sevgiler..

1. Umarım gidersiniz pek güzel bir yer..

18. Kapadokya'yla uzaktan uzağa aşk yaşıyorum bende resmen, bir türlü gitmek nasip olmadı:) Çok güzel bir gezi olmuş, kocaman sevgiler:)

1. İnşallah gidersin yakında eminim seversin, çok güzel.
      Sevgilerimle

19. Samimi ve içten yazılarına bayılıyorum.Okurken büyük keyif alıyorum.
    Resimler harika ahh gidip görmek lazım.
    Nazar boncuklu ağaca ayrıca hayran kaldım.
    İyi haftasonları canım 😍

1. Çok teşekkür ederim tatlım :) En yakın zamanda gitmen dileği ile.
      Mutlu haftasonları :)

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.