30 Temmuz 2019 Salı

NELER YAPIYORUM - HERE & NOW



En sevdiğim blog yazısı serisi geçen ay vakitsizlikten kim vurduya gitti. Bu sefer de olmasın diye yazıyı hazırlayabilmek için az biraz kendimi dürtükledim.

Çok nemli günlerden geçiriyoruz yine, sıcak daha da yoğun hissediliyor. İnsan Kanada'da olduğunu unutuyor. Hoş bu sene sıcaklar heryeri kavurdu geçti de.

Sizin oralar nasıl ? 

Listeye başlıyorum; 

Seviyorum : Kavursa da yazı seviyorum, az kaldı yine kış gelecek ama olsun ne yapalım, hayat. 

Yiyorum : Bezelye. Şemsa Denizsel'in tarifini denediğimden beri her yemeğin yanına yapasım var. Ben bezelye yemeğini çok seven biri değildim. Ama bu şekilde efsane oluyor. Tavsiye ederim, çok da çabuk pişiyor. Yapmak isterseniz buraya bir tık. 

İçiyorum : Sudan başka bir şey içesi gelmiyor insanın. Bir de, demlenmiş bir bardak yeşil çayın üzerine, 1 litre ılık su koyup içine de yarım limon dilimliyorum. Dolapta soğuttuktan sonra, soğuk çay niyetine içiyorum.

Hissediyorum : İyiyim çok şükür. Nemli havada böğrüme bir şey oturmuş gibi geliyor ama bir iki güne mevsim normallerine dönecekmişiz. 





Yapıyorum : Örmelere devam, yürümelere devam. Kendimi zorlayıp, ördüklerimi yazıya geçirmeye çalışıyorum elimden geldiğince. 

Cuma günü sanat marketimiz, canlı country müzik eşliğinde oldu. Öyle tatlıydı ki ortam, kendimi Gilmore Girls dizi setinde gibi hissettim. Bilenleriniz vardır belki diziyi, kasabanın merkezinde sürekli bir aktivite olur, bizim şehirde de sürekli bir aktivite var. Onlardan biri de cuma günüydü. 

Mr.Pistachio çok sevildi hemen başka bir eve uçtu gitti bile. İçim burkuldu, ama çok da sevindim. üzerinde çalıştığım ilk oyuncağım tercih edilmişti, çünkü o benim tatlı antep fıstığı dinazorum. 

Boş durmak yok, arkadaşları için çalışıyorum bir yandan. Bir yandan da başka yerler için hazırlanıyorum. Dolabın için pek şenlikli oldu, dinazorlar, dragonlar hemen yanında tavşanlar derken, kocaman bir aile oldular.

Oyuncakların tasarımcıları ; dinazor @picapauyan
maymun ve koala : @toft_uk 
Lama : @ms.eni 
ahtapot : @lilleliis_official
tırtıl : @lovecrafts 
kurt : @polinakuts_crocheting 
Unicorn : @thestitchtower 



Geçen gün tesadüfen tarifini gördüğüm unicornlar çok tatlıydı. Belki yapmak isterseniz diye linki ekliyorum @ozlems_crochet 

Bir parmak kuklası yapıp, tarifini instagramda paylaşmıştım ama bloga da eklemek isterim..






Düşünüyorum : Zamanı nasıl daha etkili kullanabilirim diye düşünüyorum. İnsanın yapmak istedikleri arttıkça, zaman yetmiyormuş gibi hissediyor. Çözümü biraz olsun şöyle buldum, öncelik sırasına göre liste hazılıyorum, telefonda yani sosyal medyada çok az vakit geçiriyorum. 

Dinliyorum : Durup durduk yere birden aklıma geldi de dinledim. Cem Karaca - Resimdeki Gözyaşı   Her gün bir posta dinleyesim var.  Ağır Roman'ı kaç defa izledim saymadım, yine izlesem sıkılmam.

Film sinemalarda oynadığında 11 yaşındaydım ve filme annemle gitmiştik. Çok uzun bir süre aklımdan çıkmadı. İyi filmler izlemeye küçük yaşta başladığım için şanslıymışım :)

Bir de podcast dinlemeyi keşfettim. Mirgün Cabas ve Can Kozanoğlu birlikte sunduğu İlk Sayfası adlı podcast serisi ile yazarlarla buluşuyorlar. Kitaplarının ilk sayfası üzerinden yazarların nasıl yazdıklarını soruyorlar. Ben dinlerken keyif aldım.

Siz de dinlemek isterseniz link burada 

Okuyorum : Geçen ay Paulo Coelho - Beşinci Dağ'ı okudum. Şimdide elimde İskender Pala - Od Bir Yunus Romanı var, bitmesine az kaldı sayılır. 

İzliyorum : Güncel olarak La Casa de Papel 3. sezonu izliyoruz.

Ama geçen aydan bu yana çok şey izledim, aslında onunla ilgili bir liste yapsam güzel olur.

Bu konuda Sibel Inceler  ve Öneri Makinesi'nin eline su dökemem. Buradan da sevgili blog komşularıma selam edeyim istedim.

İşte böyle, örmelere, dinlemelere,  her günü keyifli ve üreterek geçirebilmek için didinmeye devam.

Sevgiyle kalın,
renginiz bol olsun




31 yorum

  1. Güzel geçmiş gününüz . Her daim güzel geçsin . Çay önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Çay çook kıymetli

      Sil
  2. Seni kocaman öpüyorum... Ellerine sağlık, ne güzel olmuş tasarladığın ilk oyuncağın hemencecik tercih edilmesi, devam o zaman ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'cim <3 çok teşekkür ederim. Hiç durmak yok yola heeep devam.
      Öpücük dolu sevgiler

      Sil
  3. ne güzel planlamışsınız günlerinizi hep böyle güzel geçsin inşallah insanın zamanını verimli kullanmasından daha güzel bir şey olamaz çünkü en değerli şey zaman aslında..bezelyeye bayılırım...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah,çok teşekkür ederim. zamanın çok hızlı aktığı bir dönemdeyiz galiba, o yüzden çok önemli verimli kullanmak. Bazı şeyleri kısıtlayınca daha bereketleniyor sanki..
      Sevgilerimle

      Sil
  4. o sanat markette ben de olsaydım keşke... :)
    yeni aylar da böyle dolu dolu, musmutlu geçsin... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ne güzel olurdu :)
      Çok teşekkür ederim inşallah hepimizin <3
      sevgilerimle

      Sil
  5. çok tatlı şeyler yapıyorsun kuzum yolun açık olsun , buralar fena sıcak ya geçen AKŞAM bizim mahallede derece 42 idi ki ben DAĞDA oturuyorum kız uludağda akşam 42 idi oyyyy yanıyoruuuz :) bir atölye hayal ediyorum köşeisnd eproje de yapabileceğim hayal etmek işin yarısıdır di mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok teşekkür ederim.
      Ah dağda bile yanıyorsanız, şehirde asfalt sıcağını düşünemiyorum :)
      En güzel hayallerin gerçek olsun <3

      Sil
  6. Neler yapıyorum serisi çok güzel devamı gelsin:) Hatta son dönemde zevkle okuduğum, fotoğrafları da özenilerek çekilmiş ender bloglardan burası. Beceriksiz biri olarak yaptıklarınıza bakıp bayılıyorum:)Ben de dün akşam La Casa de Papel'in 3. sezonunu bitirdim :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, güzel yorumun için. Çok mutlu oldum.
      bir bölüm kaldı üzülüyorum bitiyor diye :)
      Sevgilerimle

      Sil
  7. "Neler yapıyorum"çokgüzel bir fikir. Yoğunluklarımız olunca yazmak güç oluyor sahiden de ancak yine de yazabilmen çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğunluklara rağmen buraya vakit ayırabildim mi çok mutlu oluyorum. Hem yazıp kaydedince, iyi geliyor :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  8. Bayılıyorum sizin bu neler yapıyorum serinize, biraz imrenerek, biraz kıskanarak takip ediyorum ve sizinle birlikte de mutlu oluyorum. :)
    Bende yakında neler yapamıyorum diye bir sayfa açsam yeridir. Şu tembellikten kurtulamadım gitti. Dilekçe İşlerden kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kıskanma değildir o, siz daha güzellerini yaparsınız çünkü :)
      birlikte mutlu olmak en mühimi, çok teşekkür ederim <3
      O zaman tembelliğe son, hemen işe koyulmak lazım :)
      Kocaman sevgiler bende de

      Sil
  9. En sevdiğim yazı dizisi, çok keyifliydi Ezgicim. Hele o sevimli oyuncaklar hepsine bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Derya'cım benim <3 desteğin en kıymetlisi <3

      Sil
  10. Harika şeyler örmüşsün yine Ezgi, umarım tasarım marketler gönlüne göre geçiyordur. Emek verilip sevgi katılmış her şey karşılığını mutlaka bulur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi'cim, çok şükür çok keyif alarak geçiyor. Buradaki el emeğine saygı beni çok mutlu ediyor. özellikle benden daha gençlerin ilgilenmesi tığ işini modern halde görmeleri onlara öğrenme isteği veriyor. Ama klasik teyzelerin ilgisi ise daha kıymetli, onlar usta ama ben acemi. Öyle bilgililerden destek görmek içimi rahatlatıyor :) Kısacası bir el emeğinin ne kadar kıymetli olduğunu anlayan insanlara sunmak keyif veriyor.
      Sen nasılsın, dikmelere devam mı ? seçtiğin kumaşlara, işçiliğine emeğine bayılıyorum.
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
    2. Güzel yorumuna da teşekkür etmeyi yazmadan yollamışım. Çok teşekkür ederim Semi <3

      Sil
    3. Rica ederim, ne demek. El emeği en kıymetlisi, hele ki etrafında değer verenler varsa bunu çok daha güzel hissedersin. Benim dikişlerim devam ediyor. Biliyorsun Etsy`deyim, fena değil. Ufak ufak gidiyor ordan da. Güzel sözlerin için çok teşekkürler...

      Sil
  11. hehehe İzmir sıcağı fenadır :) Kolaylıklar diliyorum.
    Dizi şiddetle tavsiyemdir <3

    YanıtlaSil
  12. dogs of berlin izle. türk alman dizisi. polisiyeli ilginçli iyili :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen not ettim deep, teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Ezgicigim ne güzel şeyler üretmişsin. Hayran kalmamak elde değil. Şu sıralar düşünüyorum dediklerinin aynısını düşünüyorum. Bazı şeylerin farkında olup kaliteli zaman geçirip, hedeflerim için koşmak istiyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'cim çok teşekkür ederim, kesinlikle hedefler belirlendi mi tam gaz devam <3
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  14. Senin paylaşımlarının özendirici, isteklendirici, tembellik giderici bir yanı var yeminlen :)
    Bak blogda yazı bile yazdırdı demin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin, yorumun da ben de aynı hissi uyandırdı ve kendimi dürtükleyip yazıyı hazırladım hemencecik :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  15. Çayı deneyeceğim Ezgi, çünkü İzmir hala çok sıcak, dün Efe'ye okul alışverişine çıktık, eve nasıl kaçtığımı bilemedim, haşlandık dışarıda.

    Naneli yeşil çaya bayıldığım için, naneli deneyeceğim, bakalım nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naneli efsane olur diye düşünüyorum <3

      Bu arada annemle babamdan alıyorum hep İzmir hava durumunu, yandılar bu sene çok ..

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.