15 Ağustos 2018 Çarşamba

MİMLENDİM ! YAZ ABUR CUBURU


Sevgili Öneri Makinesi'nin yaza yaraşır mimini Ağustos ayını bana kış gibi yaşatan 12 derecelik bir yerde hazırlıyor olmak biraz kafa karıştırıcı. Yine de içim yaz diyerek mimin ruhuna yakışır, Björk'ün memleketi Reykjavik'te bir plakçının penceresini de yazıya iliştiriyorum.
Buyrun tadını çıkarın..


1. Yazın Çıkan Çok Sevdiğin Bir Sanatçıdan / Gruptan Bir Şarkı 

Evren Can Gündüz yeni albüm çıkarmış. Severim dinlemesini. Ama bu şarkıyı çok sevdim, gitarda pek sevdiğim Bilal Karaman var.

Evren Can Gündüz - Mevsim Çiçekleri 

2. Bu Yaz En Yeni Keşfin 

Bu yaz bir grup keşfettim. Nasıl samimi nasıl tatlılar.. Açık hava konserleri olsa oynarsın zıplarsın öyle güzel..

Barcelona Gipsy Balkan Orchestra - Od Ebra Do Dunava 

3. Bu Yaz Sürekli Dinlediğin Bir Şarkı 

Charles & Eddie - Would I Lie To You ? 

4. Bu Yaz En Çok Duyduğun Şarkı 

Bu yaz hiç bangır bangır müzik çalan yerlerde bulunmadım. Bulunduğum yerlerde avmler yok, alışveriş için girdiğiniz yerlerde de müzik çalsa bile insanı rahatsız etmeyecek bir ses seviyesinde çalıyor. O yüzden bu soruyu pas diyerek geçiyorum..

5. Bu Yaz Eski de Olsa Dinlemekten Vazgeçmediğin Şarkı 

Vazgeçemediklerimden biri de bu şarkı..

Fikret Kızılok  - Farketmeden 

6. Sence Bu Yazın En Favori Hiti 

Hitlerden çok anlamam ama potansiyeli var diye düşünüyorum ne dersiniz ?

Camila Cabello - Havana 

Ama bir de bu tatlı gruptan dinleyin derim, çok sevimliler :)

The Naked Waiters - Havana cover 

7. Senin Bu Yazını Anlatan Şarkı 

Bu şık için 3 cevabım var, benim için oldukça birbiri ile bağlantılı şarkılar olduğunu düşünüyorum..

İlk şarkı sadece benim değil sanırım hepimizin yazını anlatan bir şarkı, haberlerde dolar - euro görmekten içimiz dışımız para oldu çıktı.. Hele ben buralarda marketleri türk lirasına çevirdiğim zaman yaşadığım şoku tarif edemem.. İyi ki anneciğimin el emeği tarhanasını yanımda getirmişim.

Rüçhan Çamay - Para Parra Parra 

Gelelim ikinci şarkıya, kendisi "Ağlamak istemiyorsan sen de boşver dünyaya " diyerek duygularıma tercüman olur.. 

Ajda Pekkan - Boşvermişim Dünyaya 

Bütün bunların ardından, paranın bir kağıt parçası olduğunu ve sadece üretimle varolacağımızı görebilceğimiz günlerin bir an önce gelmesini dileyerek, direnişçi ruhlarla paylaşmak istediğim bir şarkı var...

Bella Ciao        


İncirli Kurabiye
Bir Tutam Karınca
Derya Kuzusu
Şule Uzundere

haydi top sizde.

Sevgilerimle

25 yorum

  1. Çokk güzel seçimler :). Hepsini dinledim. Yalnız ilk fotoğrafa bayıldım, adı da çok güzelmiş :).

    Fikret Kızılok'un sesi de şarkıları da çok naif ya bayılıyorum.

    Balkan müziğine bayıldığım için iyi ki paylaşmışsın, tanıdım sayende :).Hajde :).

    Teşekkürler katıldığın ve bizimle şarkılarını paylaştığın için :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, beğendiğine :) Ya çok güzel bir yer çok naif, sade gösterişten uzak ama iyi müzikle dolu...

      Hajdeee balkan müziği candır ya :)
      Ne demek benim için büyük zevktir.
      Kocaman sevgiler

      Sil
  2. Ben bu şarkılarında hiç birini duymadım. Sanırım Mars'ta yaşıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Acaba ben mi marstan yazdım acaba ? :)

      Sil
  3. Şahane seçimler ♥
    Havana'nın Havana olduğunu bilmeden dinlemişim ben :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle dinledim, sonradan tesadüfen youtubeda karşılaştım :)

      Sil
  4. Bu yaz benim için çok yoğun geçtiğinden müzik/konser vs. çok uzak kaldım. (ki benim için çok önemlidir oysa)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hemen telafi etmek lazım zira müziksiz olmaz :)

      Sil
  5. Would I Lie To You ile geçmişe gittik geldik :)
    Bella Ciao ile de harika bir final yapmışsın eline sağlık!

    *Reykjavik'i benim için de gez olur mu? 🙌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Finali sevdiğine sevindim :)

      Ya Would I Lie to you çok güzel geliyor bana :)
      Gezmem miiii ?

      Sil
  6. Bir kaçını bilmiyodum aldım notumu dinlicem :)

    YanıtlaSil
  7. Fikret Kızılok insanın hayatına her daim huzur getirenlerden :)

    YanıtlaSil
  8. Mim için çok teşekkür ederim Ezgi. Mutlaka yapacağım ama bilgisayarımda sorun olduğu için biraz gecikecek :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hİç problem değl ne zaman arzu edersen :)

      Sil
  9. Güzel bir mim olmuş, kaleminize sağlık. :))
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum, benim bloguma da beklerim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Tabii ki uğrayacağım
      Sevgiler

      Sil
  10. Keyifli bir liste olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Bilmedigim sarkilar, dinleyecegim 😊

    YanıtlaSil
  12. Mim için çok teşekkürler Ezgi. Gecikmeli olarak bugün yaptım :-)

    Son soruya verdiğin cevaba çok güldüm. Aslında ağlanacak halimiz var ama boşvermeye çalışıyoruz. Türk şarkıcılarından önümüzdeki günlerde dolarla ilgili şarkı bekliyorum. Zamanında petrole yazılmışsa, 7 liraya yaklaşan dolara her türlü yazılır :-)

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.