15 Ağustos 2018 Çarşamba

SANATSEVERLER BU YAZIYI MUTLAKA OKUMALISINIZ !


"YAŞASIN HAYAT" KÜÇÜK SALON'UN  YENİ PERFORMANSI FRİDA 

Sanatın her dalının içinin boşaltıldığı bir dönemden geçiyoruz. Böyle bir ortam içinde varolmak, ürettiklerini seyirciye ulaştırmak çok çaba istiyor.  Biliyorum, siz blog komşularım gerçekten sanatla iç içesiniz ve belki destek olmak istersiniz diye size bir projeden bahsetmek istiyorum. 

Küçük Salon kurucuları benim ailem, Emre Tandoğan abim Elif Arman ise eşi. İkisi de çok başarılı sanatçılar. Türkiye'de popüler kültür karşısında avangard bir tiyatro olarak kaliteli ve yaratıcı işleri ile varoluşlarını sürdürüyorlar.  Bu sezon koymak istedikleri oyun için yardıma ihtiyaçları var ve Fongogo aracılığı ile inandıkları işe destek arıyorlar. Yapılan destek karşılığında da harika ödülleri var. 
Size kısaca projeden bahsedeceğim, destek olmak ve projeleri hakkında daha detaylı bilgi edinek için buraya bir tık yeterli ! 


Popüler kültür ve içi boşaltılmış kültür politikalarının baskın olduğu şu dönemde yenilikçi ve sıradışı projeleri ile Küçük Salon, ayakta kalabilmek için desteklerinizi bekliyor. 
Küçük Salon 2014 yılında Emre Tandoğan ve Elif Arman tarafından kuruldu. 40 kişilik izleyici kapasiteli, popüler kültürün dışında kalarak avangard projeler üreten bir mekan ve ekiptir. 
Küçük Salon projeleri farklı dallarda bir çok ödüle layık görülmüştür. Yeni Tiyatro Dergisi Ödüllerinde Küçük Salon Yılın Ekibi Ödülünü almıştır. Direklerarsı Seyirci Ödüllerinde Emre Tandoğan'ın yönettiği Deccal, Faust ve Dönence oyunları Yenilikçi Tiyatro Ödülüne layık görülmüştür. 

Küçük Salonun yönetmeni ve kurucusu Emre Tandoğan hakkında; 

Çek Cumhuriyeti’nin Prag şehrinde tiyatro ve kukla eğitimi aldıktan sonra Almanya’da Tadashi Endo’nun Stüdyosunda Butoh dansı ve Uzakdoğu tiyatrosu üzerine araştırmalarda bulundum. Divadlo Continuo adlı tiyatro ekibinin uluslararası projelerinde yer aldım. Türkiye’ye döndükten sonra kurucularından olduğum Ahşap Çerçeve’nin oyunları ile Prag, Paris, Belgrad, Tiflis, Lahore, Kudüs, İslamabad, Shanghai gibi şehirlerin festivallerinde yönettiğim ve oynadığım oyunları sahneledim. 2014 yılında Anadolu Üniversitesi Konservatuarı Oyunculuk Bölümü mezunu olan eşim Elif Arman ile ailemiz dışında kimseden hiç bir destek almadan Küçük Salon adını verdiğimiz performans sahnesini kurduk. Yönetmenlik çalışmalarıma Küçük Salon’da devam ettim. Klasik eserlere yeni yorumlar üretmekle beraber kendime ait kurguları fiziksel tiyatro ve harekete dayalı performans biçimlerinde sahneye koydum. Küçük Salon’da yönettiğim oyunlardan bazıları Faust, Şato, Dönence, Othello, Oidipus, Angina Pektoris, Otomatik Portakal ve Dokuz adlı oyunlardır. Bu sezon özgün formlar kullanarak Frida oyununu seyirci ile buluşturmayı planlıyorum. Destekleriniz ile uluslararası festivallere katılacağımız bir performans üretmek istiyorum.

Yeni Projeleri FRİDA hakkında kısa bir bilgi verecek olursak;

Küçük Salon olarak 2018-2019 tiyatro sezonunda Beliz Güçbilmez’in kaleme aldığı “FRİDA” adlı oyunu sahnelemek istiyoruz. Eylül ayında başlamayı hedeflediğimiz ve sezon boyunca sahnelemeyi düşündüğümüz "Frida" adlı projemiz tek kişilik kadın oyunu formatında kurgulanacak olup fiziksel tiyatro ve harekete dayalı performans biçiminde sahnelenecektir.Beliz Güçbilmez tarafından yazılmış olan Frida oyununun yönetmenliğini, uluslararası birçok projede de yönetmenlik yapmış olan Emre Tandoğan üstlenecektir. Oyundaki iki karakter olan Frida ve Aktris rolleri Elif Arman tarafından canlandırılacak olup dekor ve kostüm tasarımları Ressam Melis Boyacı tarafından tasarlanacaktır.

Frida Kahlo herşeyden önce güçlü bir birey olmayı başarmış, kendisinin deyimi ile erkeklerin Meksikası’nda kadın bir ressam olarak varolabilmiş, güçlü bir kadın ve güçlü bir sanatçıdır.Bu projemiz ile Frida Kahlo’nun hayatından beslenerek günümüz cinsiyet ayrımcılığına karşı duruşumuzu göstermek istiyoruz.Frida Kahlo'nun hayatı ile Frida rolünü oynayacak olan oyuncu kişisi arasında bir köprü kurarak kadınının varoluş sancısına Frida'nın aynasından ışık tutmayı hedefliyoruz.  




Küçük Salon programına instagramdan ve internet sitelerinden ulaşabilirsin. 

instagram : @kucuksalon


Adres : Caferağa Mahallesi Soner Sokak 
             No 15/B Bahariye - Kadıköy 




10 yorum

  1. tamam duyurcam. yeni tiyatro dergisini de biliyorum. küçük salon duymadımdı alla alla ama duymuş oldum pikuuuuu :) yarın duyururum bir yazıyla :)

    YanıtlaSil
  2. Hele nasıl sinir bozmak anlatamam.
    Ama senin gibi düşünenleri gördükçe de umutla doluyorum açıkçası.
    Sevglerimle

    YanıtlaSil
  3. Tiyatro şu aralar fazlasıyla sevdiğim bir sanat ama verebileceğim tek destek maalesef ki manevi destek. Umarım hedefe ulaşılır, her şey yolunda gider :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gönülden gelen de kabulümüz çok teşekkürler :)
      Sevgiler

      Sil
  4. Keske orada olup izleyebilseydim 😊

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.