6 Temmuz 2020 Pazartesi

NELER YAPIYORUM / HERE & NOW


Hafif baygın gözlerle belki koltuğun diğer tarafı daha serindir düşüncesi ile o koltuktan, bu koltuğa atıyoruz kendimizi.. Pek fayda ettiğini söyleyemem, tek beklediğim güneşin batması, o zaman biraz ferahlıyoruz ve normal yaşama geri dönebiliyoruz. Güneş battı batmasına da ona rağmen hala sıcak.



Bugün ünivesitenin mezuniyet töreni vardı, bir gelenek olarak bizim orkestra da çalıyor. Böyle bir dönemde neden tören yapıldığını sorgulasak da, orkestra olarak buluşmayı, çalmayı özlediğimiz gerçeğini kabul ettik, müzik yapmaktan keyif almaya bakıyoruz.

Bora ve kedoşun gelişi ile uzun zaman sonra çekirdek aile yaşamımıza geri döndük, kedoş da evini hatırladı. İlk günlerde sanırım trip yaptığı için çok miyavladı, şimdi sakinledi çok şükür, o da baygın bir şekilde evin bir köşesinde uyukluyor. 

Bu arada annemle pencerenin önüne diktiğimiz sardunyalar açtı, bol bol yaprak veriyorlar, naneler boya kaçtı, diplerinde bebek naneler verdi.

Hayat, akışında devam ederken ben neler yapmışım gözden geçireyim mi?

Seviyorum: Akşam güneş battıktan sonraki serinliği seviyorum, hatta dört gözle bekliyorum.

Yiyorum: Mevsim sebzesi, buzdolabının demirbaşları patlıcan-kabak-taze fasülye.

İçiyorum: Çok su içiyorum, çünkü çok sıcak. Araya şöyle en soğuğundan bir soda sıkıştırıyorum. Akşamları çay vazgeçilmezim.

Hissediyorum: Çok şükür iyiyim. Bugünlerde çok sıcak olduğu için yapmam gereken şeyleri biraz erteliyor gibi hissediyorum. Çünkü gün içinde pek kafamı toparlayamadım sıcaktan. Buldum buldum, kendimi bardakta unutulmuş buharlaşan su gibi hissediyorum. 

Yapıyorum: Yaz sıcağına inat örüyorum, çünkü yetiştirilecek çok iş var.
Yazılacak tarifler, örülecek işler var ama benim aklım aslında hiç acelesi olmayan şeylerde.

Örneğin kendime yazlık bir üst ördüm. Adı Limon, instagramda paylaşmıştım belki görenleriniz olmuştur. Çok sevdiğim bir bluzum var, onu dikiş patronu olarak kullanıp, referans alarak ördüm. Arttırmak, eksiltmek bazı yerlerde biraz karmaşık oldu ama duruşu çok hoşuma gitti. Onu biraz daha kolay bir hale getirip, farklı beden ölçülerini düşünüp profesyonel bir biçimde yazıya dökmek istiyorum ama hava çok sıcak, kafamı toplayamıyorum. İnşallah kış gelmeden bir gün yaparım:)



Giyebileceğim şeyleri örünce çok seviniyorum, o çok sevindiğim anda keşke daha fazla elim olsa, kendim için daha fazla şey örebilsem diyorum. Nerdeee, çünkü yavaş örgücüyüm, bazen düzgün olmadı diye kafama çok takıp, bütün emeğimi söküp tekrar başlıyorum ve bu beni daha da yavaşlatıyor. Enstrumanım ve örgü konusunda fazla detaycı ve mükemmeliyetçiyim galiba.
Annem ve babam olsa, galiba mı ? kesinlikle öylesin derdi sanırım. Çünkü bu sene hem fagot öğretmenliğime hem de örüp sökmelerime epey şahit oldular :))

Bir arkadaşıma sözüm vardı Düğme Bey örecektim, onu tamamladım. İlk fırsatta yola çıkacak bakalım. Oyuncak örmeyi özlemişim, onu farkettim.



Çok güzel rengarenk iplerim var, onlarla Tuva yayıncılık ve blog için bir proje hazırlayacağım.

2021 tasarımları için çalışıyorum, çalışmaya başlamadan önce bol bol iplik fotoğrafı çekiyorum.
Çile olarak satılan iplikleri çok seviyorum, çok fotojenik oluyorlar.


Bu ay Crochet Now dergisinde piknikçi kunduzum yayınlandı. Adı Justin Beaver, kod adı Justin the Picnic Beaver.


Düşünüyorum: Pandemiden dolayı bazen düşüncelerim olumsuz yöne kayabiliyor, engel olmaya çalışıyorum.

Bu hayatta bazı kurallar vardır, trafik kuralı ya da şu an uygulanan sosyal mesafe kuralı gibi. Basittirler ve bu kurallara uyulması hayatı kolaylaştırır.Nneden uyamıyoruz bunlara, neden bu kadar disiplinsiz ya da düşüncesiziz diye düşünüyorum. Markette biri sebze seçerken sabırla bekliyorum, sıra bana geliyor, almak için sebzeye uzanıyorum, pat burnumun dibine kadar girmiş biri beliriyor yanımda.  İşte tam o an NEDEN? diye haykırasım geliyor. Basiretim bağlanıyor, hiç bir şey demeden o sebzenin başından ayrılıyorum, o alsın da ben sonra alırım diye o an sıramı veriyorum. Neden hep ben vermek zorunda kalıyorum, neden o an sıranın bende olduğunu göremeyecek kadar bencil olunuyor  diye düşünüyorum. Düşündükçe olay daha da negatifleşiyor ve bir çay koyup pozitif şeyler düşünmeye çalışıyorum....

Hayal ediyorum: En son hayalim şöyleydi; eğer bir gün müstakil bir evimiz olursa en güzel ışık alan duvarını renkli boyayacağım ki güzel fotoğraflar çekebileyim :)

Dinliyorum: Monsieur Perine - Cou Cou

Okuyorum: Elif Şafak - On Dakika Otuz Sekiz Saniye'ye başladım.

İzliyorum: Dark 3. sezon izliyoruz. Kafam çorba oldu, bu sezon anlaması daha da zor olsun diye iyice kasmış senarist. Onun da karakterleri karıştırdığını düşünüyorum artık.

Sense8 izliyorum, güzel bir diziymiş. Fazla cesur sahneler var, belki sevmeyenleriniz olabilir, o yüzden kesin izleyin diyemem. Beğenilir, beğenilmez pek bilemiyorum. Ama ben konuyu sevdim, son iki bölümüm kaldı.

Evde ses olsun diye Ayhan Sicimoğlu Renkler programını açıyoruz bazen. Çok tatlı program sunuyor, onun deyimiyle "hastasıyım efendim" :)

Öyle işte, günler akıp gidiyor. Dilerim Temmuz güzel bir ay olur hepimiz için, kavurmasın yeter.
Siz neler yapıyorsunuz? Sıcak mı orası, insanlar maske takıyor mu oralarda ?

Sağlıkla ve sevgiyle kalın.






34 yorum

  1. Düğme bey 😊 bayıldım örgülerine💙

    YanıtlaSil
  2. Selam.Sizden haber almak güzel. üreten insanlara hayranım. Bluz çok yakışmış. Çok güzelsiniz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim :)
      O sizin güzelliğiniz <3

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok sevindim :)

      Sil
  4. Limon'u gördüm tabii... Çok da sevdim. Ellerine sağlık canım.
    Temmuz da Ankara da buharlaşmayı bekleyenlerden oldum ben de.
    Pandemi ve düğün telaşımız uzun yıllardır ilk defa Başkent te Temmuz yaşatıyor bize. El işi de akılda birikince yük oluyor. Ama şimdilerde Leylek Leylalara elbiseler dikiyorum. Ne zekli ya hu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin'cim, çok teşekkür ederim.

      Hayırlı olsun düğün telaşeniz için. Ayy ne eğlencelidir onlara elbiseler dikmek <3

      Sil
  5. bluzun güzel olmuş iyi günlerde giy ezgi

    YanıtlaSil
  6. Forğraflarındaki renk tonlarından mutluluk yayılıyor resmen emin ol rengarenk bir duvar eksiğin yok ama inşallah olsun hayalin , sıcak hepimizi vuruyor benim dağ bile sıcaktan bayıyorsa aşağılar düşünmek istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Sorma gündüzleri çok pişiyoruz ama akşamları biraz serinliyoruz şükür :)

      Sil
  7. Ezgicim sıcaklar fena bastırdı bizde sizin gibi kendimizi oradan oraya atıyoruz, bluzlu foton öyle güzel ki ışık saçıyor adeta, çok yakıştı, iyi günlerde giy, piknikçi kunduz öyle tatlı ki, oyuncak örmeyeli çok oldu ama denemek için sonbaharı beklerim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim <3 çoook teşekkür ederim :)
      Sıcaklarda zorunlu olmasam benim de pek öresim yok, çok pişiriyor :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  8. en sevdiğim yazı serisi.uzun zamandır yoktunuz dark konusunda katılıyorum size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok sık yazı yazamıyorum ne yazık ki, hem de o kadar çok yazma isteğime rağmen arada oluyor öyle ara ne yazık ki.
      Neyse ki Dark son iki bölüm sonrası daha bir netleşti artık kafamda :)

      Sil
  9. Evinden taşan sesler Ayhan Sicimoğlu oluyor ne harika :) ben de ses olsun diye onu açıyorum renkli görüntüler ve sesler çok keyifli. Sense8 çok iyi seçimmmm bayıldım diziye, iyi seyirler.
    Asıl diyeceğime geleyim, kuralsızlıkları sorgulamakla ilgili.. sıkça seninkine benzer yaklaşıyorum bu tür kuralsızlıklara.. şimdi arada şunu demeye başladım: bu kuralı karşımdaki insana anlatmak istesem, ben bekliyorum lütfen siz de bekler misiniz desem, karşılığında olumsuz bir tepki alsam o an o gün benim için kötü geçecek biliyorum, moralim bozulacak, neden böyle dedi neden saygı göstermiyorlar diyip kendimi yiyeceğim.. bunun yerine 4-5 dakika kaybetmeyi göze alıyorum artık.. karşımdaki kişi belki hiç düşünemeyeceğim nedenlerle müthiş dalgın bir anında olabilir, gerçekten kurallar umrunda olmayabilir, nezaketi bilmiyor veya hiç öğrenmemiş bile olabilir. bunların hepsini harmanlayıp bazı kuralsızlıklara karşı tepkisizleşmeye başladım, yoksa çok sorgulayıp çok da yargılamaya geçeceğim.. işte böyle Ezgi'cim.. bu arada Limon müthiş tatlı olmuş ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beriiil :)

      hastasıyız diyorum o halde :)
      Sense8 i bitirdim geçenlerde, çok güzeldi.. Lito ve Nando ikilisi kalp ben :)

      Aynı hissediyoruz bu konuda desene, ne yapalım artık böyle diyip kabullendim.

      Limonu sevdiğine çok mutlu oldum :)
      Kocaman sevgiler benden <3

      Sil
  10. Özlemişim seni okumayı Ezgicim. Yine renklerinle ve enerjinle içimi açtın...
    Nu aralar odaklanma sıkıntısı yaşıyorum ben de ve sıcaklardan bayılıyorum... Ama geçecek biliyorum ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocummm çok teşekkür ederim, bence hepsi sıcaklardan konsantrasyonu alıp götürüyor.
      Kocaman sevgiler

      Sil
  11. Limon süper, eline sağlık :) Elindeki ipliklerin renklerine bayıldım :) Renk renk bluzlar örmek istedim ben de ama o beceri yok maalesef :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Ben de seviyorum rengarenk :) Bence örgü becerisi az biraz sabırla hemen elde edilir :) Tavsiye ederim <3
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  12. çok şukela olmuş, limon çiçeği gibi :)

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkür ederim :) Ben de çok keyif alıyorum yazarken, karşılıklı aynı his olması çok mutlu ediyor beni :)
    Kocaman sevgiler benden

    YanıtlaSil
  14. Ay o sıcaklardan biraz da bize gönder Ezgicim. Zira burası hiç ısınmadı bu yaz. Sarı renk çok güzel. Ben de kendime bir yağmurluk aldım. Kendisiyle aşk yaşıyorum. Yoksa yaz ayında bitmek bilmeyen yağmurlara daha çok kızardım. Ama şimdi daha az kızıyorum.

    YanıtlaSil
  15. Kunduzuna bayıldım, adı da kendisi de çok tatlı:) Justin Beaver:)) Yeni projeler hep heyecan verici, senin elinden çıkan her şey zaten mükemmel Ezgi`cim!

    YanıtlaSil
  16. bak marcella gibi yön değiştiren bir dizi de 13 emir adlı polisiyeee :)

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir derleme olmuş, örgü ilgimi çeken bir şey değil ama kendiniz için bir şeyler üretiyor olmanız, sadece tek başına üretiyor olmanız çok güzel bir şey.

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. ezgi merhaba bloğunu inceledim de harikasın gerçekten insanın içi açılıyor baktıkça.. yazmayı çok sevdiğimden kendımı en ıyı yazarak ifade ettiğimi dusundugumden ben de blog açmaya karar verdim ve bugün açtım ama çok acemyim ne yapacağımı sesımı nasıl duyuracağımı bilmilyorum bana yardımcı olabılır mısın izlemem gereken yol hakkında

    YanıtlaSil
  20. Sıcaklarda zorunlu olmasam benim de pek öresim yok


    zaman haber

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.