25 Mart 2020 Çarşamba

MİNİK YETİ TARİFİ / SWEET YETI FREE AMIGURUMI PATTERN


Söyle bana kim korkar bu ufacık Yeti'den ?

Birkaç ay önce kütüphanede bir çocuk kitabı okudum. İki genç yürüyüşçü bir gün Yeti'yi aramak için yola çıkarlar ve minik bir kuş onlara bu yolculuklarında yardım eder. Bu arada sürekli Yeti'ye mektup yazarlar. Bu maceralı yolculukta yemekleri azalır, kar fırtınası başlar. Neyse ki utangaç Yeti kendini göstermese de onlara yardım eder ve mektuplar bırakır.



Kütüphaneden çıktım, yüzümde tatlı bir gülümseme. Eve gittim ve minik bir Yeti ördüm. Önce kendim içindi, sonra yılbaşı süsü yaptım, tasarım fuarında masamı süsledi, insanlar kıymet verdikçe mutlu oldum. Sonra yeğenim Şirin için ördüm, tamamlayana kadar her sürecinde başımda bekledi. Bittiğinde Yeti doğdu ve biz doğum gününü kutladık, anı olsun diye fotoğraf bile çekildik.

Bu sefer sizin için ördüm!
Oyuncak örmek çok keyifli, oyun oynamak gibi..

İster kendiniz için, ister sevdikleriniz için örün diye minik Yeti'ciğimi sizinle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Aklınıza takılan yerleri yorumlarda sorabilirsiniz. 
Sevgiyle örmeniz dileğiyle..

Not: Bahsettğim kitap, Dear Yeti-James Kwan

Tüm hakları bana aittir. 
Design by Ezgi Tandogan Onat @ezgissimo. Copyright © Ezgi Tandogan Onat, ezgissimo. All rights reserved. 




MİNİK YETİ 

Malzemeler 

Orta kalınlıkta beyaz bir yün. (Ben %100 yün kullandım, biraz tüylü görünmesini seviyorum)
2.50 mm tığ
işaret koymak için ataş 
İç dolgu malzemesi 
Bir parça mavi renk keçe
Siyah ve beyaz nakış ipi 
İğne 
Makas 
Şapka için elinizde kalan artık renkli yünler. 

Vücut: 

Beyaz renkli ipi kullanarak sihirli halka yap. 
1.sıra: sihirli halka içine 6 sık iğne (6)
2.sıra: her ilmekte arttır. (12)
3.sıra: arttır, 1 sık iğne (18)
4.sıra: arttır, 2 sık iğne (24)
5.sıra: arttır, 3 sık iğne (30)
6-20. sıra: her ilmeğe sık iğne (30)

20. sırayı tamamladıktan sonra bacaklar örülecek. 12 ilmek bir bacak için, 12 ilmek de diğer bacak için ayırıyoruz. Her iki bacak arasında ön ve arka yüzünde 3'er ilmek kalmış olacak. Fotoğrafta bunu nasıl yaptığımı daha iyi anlayabilirsiniz


İlk bacak için örmeye devam et.
21. sıra. Ataş ile ayırdığın yere tığı batırıp ilmekleri birleştir. Bacak oluştu, her ilmeğe sık iğne yap(12)
22. sıra: her ilmeğe sık iğne (12)
23. sıra: her ilmekte eksiltme yap. (6)

İpi kes ve düzelt.

İkinci bacak:

21. sıra: İki bacak arasında 3 ilmek olacak. Buna dikkat ederek, ataşla ayırdığın yere tığı batır, işaretli diğer nokta ile birleştir. Bacak oluştu, her ilmeğe sık iğne yap(12)
22. sıra: her ilmeğe sık iğne (12)
23. sıra: her ilmekte eksiltme yap. (6)

İpi kes ve düzelt.


Kollar: (2 tane)

Beyaz renkli ipi kullanarak sihirli halka yap. 
1.sıra: sihirli halka içine 6 sık iğne (6)
2.sıra: arttır, 1 sık iğne (9)
3.sıra: her ilmeğe sık iğne (9)
4.sıra: eksilt, 1 sık iğne (6)
5.-9 sıra: her ilmeğe sık iğne

İpi uzun bırakarak kes ve düzelt.

3 tel saç:

Uzun olan(1 tane):  8 zincir çek. İkinci ilmekten başlayıp her ilmeğe bir sık iğne yap. (7)
Dikmek için ipi uzun kes.

Kısa olan(2 tane): 6 zincir çek. İkinci ilmekten başlayıp her ilmeğe bir sık iğne yap. (5)
Dikmek için ipi uzun kes.

Ponponlu parti şapkası

İstediğiniz renkte bir ip kullanarak, sihirli halka yap.

1.sıra: sihirli halka içine 3 sık iğne (3)
2.sıra: her ilmekte arttır. (6)
3.sıra: her ilmeğe sık iğne (6)
4. sıra: arttır, 1 sık iğne (9)
5.sıra: her ilmeğe sık iğne (9)

İpi uzun bırakarak kes ve düzelt.

Ponpon:

İstediğiniz renkte bir ip kullanarak, sihirli halka yap.

1.sıra: sihirli halka içine 6 sık iğne (6)
2.sıra: her ilmekte arttır. (12)
3.sıra: her ilmekte eksilt. (6)

İpi uzun bırakarak kes ve düzelt. Ponponu şapkanın tepesine dik.


Bileştirme:

1. El yordamıyla keçeden oval bir yüz kes. Siyah nakış ipi kullanarak, fotoğraftaki gibi yüzü işle. Gözler için french knot tekniğini kullanabilirsiniz. Yapılışı için referans video

2. İşlediğiniz yüzü, Yeti'ye el yordamıyla dikin. Özel bir dikiş tekniği kullanmadım, el yordamı ile dikilmesi daha tatlı bir ifade veriyor.

3. Yüzün önüne perçem olacak şekilde 3 tel saçı dikin.

4. Kolları 10. sıraya denk gelecek şekilde Yeti'nin vücuduna dikin.

5. Önce onu çok sevin, sonra da parti şapkasını dikin.

Artık doğum gününü kutlayabiliriz nur topu gibi Yeti'miz oldu.

Umarım örerken zevk almışsınızdır. Doğan yeni Yeti'cikleri görmek beni mutlu edecektir.
İnstagram'da @ezgissimo  beni etiketlerseniz onları görebilirim.

Sevgiyle ve sağlıklı kalın.


Hello folks,

As I promised before, I've prepared the "Sweet Yeti" pattern. I'm happy to share it with you as a  present.

I've got inspired by the book of James Kwan "Dear Yeti". It is a darling story told via letters from boys  hunting for a Yeti.

Stay safe and healthy!

SWEET YETI PATTERN

Materials: 

50 gr. dk weight wool
a piece of felt(blue)
2.50 mm crochet hook
black and white embroidery thread
scissors
scrap yarn for the party hat
tapestry needle
stuffing material

Body:

Make a magic ring using white colour. 

Rnd1: 6sc into the ring (6sc)
Rnd2: increase in all stitches (12)
Rnd3: inc, 1sc (18)
Rnd4: inc, 2sc (24)
Rnd5: inc, 3sc (30)
Rnd 6-20: sc in all stitches (30)

Divide the body for the legs. Each leg should have 12 stitches. Leave 3 stitches between the legs.
Count 12 stitches along from where you are, put a stitch marker. Join the first and last stitches with slip stitch. The leg will be formed from the 12 stitches.
Continue working the first leg.

Rnd 21: sc in all stitches. (12)
Rnd 22: sc in all stitches. (12)
Rnd 23: dec in all stitches (6)

Cut the yarn, weave the end.

Second leg:

Count 3 stitches along from where the first leg is and attach the yarn. Count 12 stitches along from where you are, put a stitch marker. Join the first and last stitches with slip stitch. The leg will be formed from the 12 stitches.
Continue working the first leg.

Rnd 21: sc in all stitches. (12)
Rnd 22: sc in all stitches. (12)
Rnd 23: dec in all stitches (6)

Curly Hair:

The long one (make 1): With white colour, work 8 chain, make a single crochet into the second chain of your hook. Work sc in all stitches. (7sc)

Leave a long tail, cut the yarn, weave the end.

The small one(make2): With white colour, work 6 chain, make a single crochet into the second chain of your hook. Work sc in all stitches. (5sc)

Leave a long tail, cut the yarn, weave the end.

Arms: (make2)

Make a magic ring using white colour. 

Rnd1: 6sc into the ring (6)
Rnd2:  inc, 1sc (9)
Rnd3: sc in all stitches (9)
Rnd4: dec, 1sc (6)
Rnd5-9: sc in all stitches (6)

Party Hat:

Make a magic ring using preferred colour. 

Rnd 1: 3sc into the ring (3sc)
Rnd 2: increase in all stitches (6)
Rnd 3:  sc in all stitches (6)
Rnd 4: inc, 1sc (9)
Rnd 5: sc in all stitches (9)

Pompom:

Make a magic ring using preferred colour. 

Rnd 1: 6sc into the ring (6)
Rnd 2: increase in all stitches (12)
Rnd3: dec in all stitches (6)

Cut the yarn, weave the end. Sew the pompom on the hat.




To finish:

1. Cut the felt as seen in the photo.
2. Embroider the eyes and the lip. (For the eyes, use the French knot technique. You can get help from this video)
3. Sew the felt on the body.
4. Sew the curly hair as seen in the photo.
5. Sew the arms between the 9-10 rounds.
6. Sew the party hat.

That's all. Your sweet Yeti is ready. Isn't he so charming?  I hope you enjoy the pattern. I would like to see your Yeti. Please tag your picture with @ezgissimo on instagram.

I wish you healthy days!
xxx
Ezgi






Design by Ezgi Tandogan Onat @ezgissimo Copyright © Ezgi Tandogan Onat, ezgissimo. All rights reserved 

11 yorum

  1. çok şirin olmuş,emeğine sağlık ama ben becerebilir miyim bilemedim..
    sağlıklı günler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, eğer amigurumi tekniğini biliyorsanız çok kolay yapacağınızdan eminim :)

      Sil
  2. Yeti güzel bir gizemdir, bir ara belgeselleri vardı, iz peşindeydiler ama bulunamadı hiç, ama bu yeti çok tatlı, sayılar, dizayn ve ince işler senin alanın Ezgicim, yine harika bir iş, ellerine emeklerine sağlık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Sevimli Canavarlar filmindeki canavarları hatırlattı bana. Korkutucu olması gereken ama çok sevimli olan canlılar. Ellerine sağlık Ezgi, çok güzel olmuş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle onlar aşırı tatlı seviyorum canavarları :) Çok teşekkür ederim <3

      Sil
  4. nasıl tatlı olmuş eline sağlık. büyük işlere sardım. umarım arada bir yerde örebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hadi inşallah, heyecanla bekliyorum o günü :)

      Sil
  5. Ayy kıyamam, Şirin ne tatlı öyle <3. Nasıl mutlu olmuş, ben de mutlu oldum :).

    Müzikli yeni bir meydan okuma var, sen de davetlisin tatlı kız <3. Zaman sıkıntısı da yok ne zaman ne kadarını yapmak istersen :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mübeccel, çok teşekkür ederim:)
      Tabii ki seve eve katılırım. Listeyi kopyaladım ve hazırlanmaya başladım bile <3

      Sil
  6. Çok çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.