14 Ocak 2019 Pazartesi

BATTANİYE, ÖRGÜ KULÜBÜ VE HAVADAN SUDAN


Aşırı soğuk olacak diye gözüm korkarak geldiğim ülkede Türkiye'deki zorlu kış şartlarını takip eder oldum. Türkiye'den ayrılmadan önce çok soğuktu, burası nasıl derseniz genelde -6 ile -12 derece arasında gidip geliyor, aşırı soğuk değil. Kar desen hiç yok hatta bugün çok güneşliydi. Evin içinden bakınca bahar gibi ama burnunu dışarı çıkarınca azıcık üşüten cinsten...

Buradaki havanın Ankara'dan tek farkı, çoğunlukla rüzgarlı olması, bu sebepten hissedilen soğuk daha keskin oluyor.
Güneşli olması ise güzel bir avantaj, zaten ağaçlarda kıyamam tek yaprak bile kalmamış. O görkemli akçaağaçlar sopa gibi kalmışlar.



Prova, konser rutinim yok şu sıra, izin almam beni biraz boşluğa düşürmüş olsa da günümün keyfini çıkarmaya bakıyorum. Şu battaniye bir bitsin, aklımda olup da denemek istediğim bütün fikirleri sıraya koyacağım inşallah. 




Battaniye demişken, yarısı bitti. Bugün 100. parçayı da birleştirdim. Tam gaz devam, çok emek verdiğimden mi yoksa karşımda canlı canlı 200 günümü görmemden mi bilmem ama baktıkça daha da bir kıymetleniyor gözümde.. Evladiyelik oldu mu dersiniz ?

Evin çok yakınında, içinde hayran olduğum tüm dergileri bulabildiğim çok güzel butik bir yüncü var. Yazın keşfetmiştim ve bir örgü kulübü olduğunu biliyordum. Gelir gelmez gitmeyi de kafama koymuştum zaten. Hala devam edip etmediğini öğrendikten sonra cuma akşamı taktım battaniyemi koluma gittim yeni insanlar tanımaya.. İyi ki de gitmişim. Elinde örgüsü olan güzel güzel sohbet eden  12 tatlı insan. Daha yeni taşınmışken, insan içine karışmak iyi geldi, hem daha iyi ingilizce pratik yapabileceğim bir yer olabilir mi ?

Bu arada iyi örgücüler, battaniyeyi de sevdiler. En çok renklerini beğendiler, bakınca mutlu eden bir yanı varmış, sevindim. Benim Aysel Gürel battaniyem onların deyimi ile  HAPPY BLANKET olarak kayıtlara geçti.

En yakın zamanda buradaki müzisyenlerle de tanışmanın yollarını aramalıyım, umarım çok zorlanmam ve karşıma iyi insanlar çıkar diye diliyorum.
Şimdilik benden bu kadar.
Sevgiyle kalın....







57 yorum

  1. Ezgiciğim, battaniye gerçekten evladiyelik olmuş ve bir o kadar da neşeli. Ben de süslediğim çantanın adını "deli kızın bohçası" koymuştum, battaniyenin Aysel Gürel ismi çok hoşuma gitti. Bundan sonra ne çıkacak diye heyecanla bekliyorum. ;))) Kanada'da kar yok diye üzülmeyesin, bak yine aklıma o İzmir'li geliyo ;))) İçini ısıtan türlü sebepler bulacağın, huzurlu günler diliyorum. Bi de, sen ne kadar kalıcan orda?
    Kocaman öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'cim, çok teşekkür ederim. Seninkinin adı da pek güzelmiş :)
      Güzel gidiyor bakalım, renkleri yerleştirdim yine başladım birleştirmeye.

      İnşallah hepimiz için huzurlu günler olsun. İznim şimdilik 1 yıl bakalım zaman gösterecek kalıcımıyız burada diye :)
      Öpücükler

      Sil
  2. battaniye gerçekten ,iç açıcı renklerle dolu, cıvıl cvıl olmuş.Evet, evladiyelik olur kesinlikle..

    YanıtlaSil
  3. battaniye rengarenk olmuş harika...örgü kulübü sayesinde yeni dostlar edineceksiniz..bu daha da harika...kar olmamasına çok şaşırdım...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, evet yeni insalar tanımaktan ben de mutluyum, umutluyum :)
      Kar bekliyorum inşallah gelir :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  4. Meslektaşlarınla tanışma aşamasında bol şans! Bence battaniye evladiyelik olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Ezgicim battaniyen gerçekten de evladiyelik olacak, öyle güzel ki bakmaya doyamıyor insan rengarenk oluşu bence de kesinlikle "happy blanket" örgü klübüne gitmene çok sevindim ne güzel olmuş, yeni insanlar tanı dili pratik et süpersin en kısa sürede meslektaşlarınla da keyifli bir tanışma yaparsın inşallah, aynen dediğin gibi bu ara vermenin tadını çıkar her an'ın, bookhu'yu da merakla bekliyor seni çok çok öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım başka da yapmayım diyorum :))))
      Bookhou için ben de heyecanlıyım, biraz uzakta havaların aşırı soğuk olmadığı bir döneme bırakayım istiyorum. Çünkü oraya gitmişlen gezmek istediğim başka yerler de var :)))
      Ama senin için bol booool fotoğraf çekeceğim :)

      Sil
  6. ellerine ve emeğine sağlık,harika görünüyor hele renkler zaten insanın içini ısıtıyor...

    YanıtlaSil
  7. Öyle güzel şeyler yapıyorsunuz ki, erkek halimle bir bakmadan geçemiyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, güzel düşünceniz için :) Ne mutlu bana

      Sil
  8. Eline saglik cooook guzeller

    YanıtlaSil
  9. Battaniye kesinlikle evladiyelik, bir sürü huzurlu sımsıcak ana tanıklık edip daha da ısıtacağına adım gibi eminim :)

    YanıtlaSil
  10. Karşına kötü insan çıkmaz yani kötü demeyelim de seni düşünmeden incitecek insanlar çıkmaz diye düşünüyorum hatta eminim çünkü insan dışa vurduğuyla karşılaşır içindekileriyle çoğalır bu hayatta.
    Battaniyen de haberlerin de çok güzel hem hobi hem İngilizcen için şahane olacaktır örgü kulübü,müzisyen çevren de elbette olacaktır herşey olacaktır yeter ki insanın hayalleri olsunEzgicim.
    Vakit bulursan,bugün,bloğuma uğrar mısın?
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi'cim, nasıl mutlu oldum yazdığına inşallah diyorum dediklerine..
      Çok teşekkür ederim güzel Sevgi'cim ..Hemen uğrayacağım
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  11. Demek bir örgü kulübü ah ne hoş! Bende bir amigurumi ören kişi olarak örgü kulüplerine katılmak isterdim doğrusu. Acaba İstanbul'da böyle kulüpler var mıdır şuan bunu düşündüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A ne kadar güzel, çok zevkli değil mi ?
      İstanbul'da klüp gibi midir ama birçok örgüseverin buluştuğu workshoplar olduğunu duymuştum. Araştırmak lazım :)

      Sil
  12. Bu model battaniyeyi 2009 yılında İspanya'da CoachSurfing yapmak için gittiğim evde görmüştüm. Happy Blanket desenlerini kültürel olarak ülkemize ait olarak kodladığım için Endülüs İspanya'sında görünce içsel şoka girmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uluslararası birşey bu granny square. Daha garip yerlerde bile karşına çıkabilir :)))

      Sil
  13. Battaniye çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Renkleri gerçekten bir harika :)

    YanıtlaSil
  15. nasıl güzel renkler bunlar böyle... Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Ezgicim battaniye şahane olmuş birleştirince...
    Eminim güzel insanlar çıkacaktır karşına, güzel enerjinle onları çekeceksindir kendine ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem'cim, çok tatlısın çok teşekkür ederim. iNŞALLAH <3

      Sil
  17. Bayıldı. Renklere motiflere

    YanıtlaSil
  18. motifler şahane,insana mutluluk veriyor...

    YanıtlaSil
  19. Estetik harika gerçekten. Sanattan farkı yok bence bu yaptığınızın emeğinize sağlık��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, böyle gördüğüne çok mutlu oldum :)

      Sil
  20. İnsanın hobidaşlarının olması çok güzel ben de pastaseverlerle tanışınca çok memnun oluyorum sen bir de dil pratiğini eklemişsin ne güzel ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastaseverlerle de buluşmak leziz olur diye düşünüyorum ne dersin ? :)

      Sil
  21. Emeğinize sağlık, renkli şeylere bayılan bir insan olarak bir battaniyeye aşın olunabiliyormuş şu an aşk yaşadım çok çok güzel ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Sevindim beğendiğinize :)

      Sil
  22. Harikasın Ezgicigim. Yaptıklarına hayran kalmamak elde değil.Turkiyeye gidince annemden öğrenip bende yapmak istiyorum.
    Elline,gözüne saglik��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'cim çok teşekkürler böyle düşündüğün için, kesinlikle yapmalısın ve ne kadar rahatlatıcı birşey olduğunu tahmin edemezsin :)

      Sil
  23. Annemle dün tam bu battaniye hakkında konuşuyorduk. Ne güzel tesadüf oldu. Gerçekten çok hoş gözüküyor 😊 Yazın Bn de örmeyi deneyeceğim inşallah 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, şimdiden kolay gelsin o halde :)

      Sil
  24. Benim de çoğu bitti azı kaldı tadında. Motifleri birleştirdikçe daha bi seviyorum battaniyemi. Benimki de çok ama çok renkli oldu. Senin battaniyen de süper gözüküyor. Elimize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin'cim, seninkini görmek için sabırsızlanıyorum. Ah sevilmez mi 200 günümüz var o motfilerde :))
      Senin de ellerine sağlık

      Sil
  25. Ezgi, şahane olmuş battaniye! :) renkleri, dokusu, bakınca hissedilen emeğin... bayıldım! :) bu küçük parçaları yapmanın videosunu çekersen çok sevinirim. Ben kendimi böyle konularda çok beceriksiz hissederim niyeyse. hiç denemedim. Ama bir how-to videosu paylaşsın, belki cesaret bulurum:) ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve, çok teşekkür ederim :) Beğendiğine çok sevindim.

      Güzel fikir ama video işini kıvırabilir miyim bilemiyorum bana biraz zor geliyor da edit işi falan. Ama öğrenmek istersen seninle sevdiğim birkaç link paylaşabilirim.

      Sil
    2. aa çok sevinirim paylaşırsan. Diyorum ya hiç yapmadım, kendimi de "beceriksiz" sayarım. Ama denemek isterim:) denemeden bilemem değil mi? ;)

      Sil
  26. Battaniyeniz harika olacak. Her güne bir motif olarak örüyorsunuz galiba. Mutlulukla, iyi günlerde kullanın. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet 200 gün motifler yaptım biriktirdim şimdi birleştirme zamanı :)
      Sevgilerimle

      Sil
  27. Battaniyenin renkleri cok güzel insanin icini isitiyor kis vakti 😊

    YanıtlaSil
  28. Bir dönem bloglardan uzak kaldım. Geçenlerde motif yapmayı seven ve fotoğraflarını yayınlayan bir arkadaşım vardı diye düşündüm ama isim olarak hatırlayamadım. Neyse ki gruplarda karşıma çıktınız. Battaniye harika olmuş, bayıldım. İp hazırladım bende başlayacağım inşallah. Yurt dışına gitmişsiniz. Hedeflediğiniz her şeyi başarırsınız umarım. Sevgiler diliyorum.

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.