5 Ekim 2018 Cuma

HOBİUM - RENK, DOKU VE İÇERİK / HOBIUM AND LA MIA YARNS



Döner dönmez kapımda beni bekleyen hem de içi en merak ettiğim yünlerle dolu bir sürprizle karşılaşmak kadar harika bir şey olamaz.

Bilenleriniz vardır, Hobium internet üzerinden yün tedarik etme konusunda bir numara. Hele ki kendi markaları La Mia benim kullanmaktan en memnun olduğum ip. Benim için yünlerin renkleri ve dokusu kadar içeriği de çok önemli. İçinde sentetik olmasını tercih etmiyorum ve La Mia'da hem saf içerik hem de harika renkler bulabiliyorum.

200 motiflik çılgın battaniyemin cıvıl cıvıl renklerini La Mia Cottony kullanarak elde etmiştim. Yüzde yüz pamuk olması ve böyle muhteşem renklerin olması beni kendine aşık etti zaten. 

Hazır kış kapıda, bir sürü yün içerikli yeni ürünler çıkarmış La Mia. 

Birkaç favorim oldu sizinle paylaşmak istediğim. 






Bez torbayı ve fileyi ne kadar önemsediğimi biliyorsunuz, bu yaz da iki tane deneme yaptım. La Mia Paper Soft (yumuşak kağıt ip) file çanta için uygun olabilir diye düşündüm. Ama aklımda minik bir el çantası yapma fikri de oluştu, deneyip göreceğiz. Dokusu bilek yoracak cinsten değil.

Malum bana kışın Kanada yolları gözüküyor, kışı da oldukça sert olacağından örgü örmeyi öğreniyorum. Kazaktır çoraptır ne öğrensem kardır. Ama ısıtması için yüzde yüz yün olması şart. La Mia Natural Wool bu açıdan müthiş bir seçenek. Kahverengiden kreme doğru açılan renk kartelası çok güzel ve sıcak. Hem hakiki yün olmasından  hem de doğal renklerde olmasından dolayı çok hoşuma gitti. 

La Mia Just Wool, yüzde yüz geri dönüştürülmüş yünlerden elde edilmiş. Geri dönüşümü sonuna kadar savunan biri olarak bu güzel iple battaniye mi öresem yoksa  kazak mı diyerek kararsız kalmış durumdayım. Örmesi çok rahat, dokusu güzel. Doğal tonlardaki renkleri çok hoşuma gitti ama sanırım grinin 4 tonu favorim oldu.

La Mia Merino da tam istediğim gibi yüzde yüz yün. İp kalınlığı Just Wool ile aynı sayılır, projenize renk katmak isterseniz merinonun renklerinden tercih edip ikisini birlikte kullanılabilirsiniz diye düşünüyorum. Ben bu ikiliyi tığ işi bir çorap ya da patik ile birleştireyim diye düşündüm. 

Gelelim favorilerimden bir diğerine Loren Natural Cotton, yüzde yüz pamuk. Bu tarz ipler ile örerken bazen zorlansam da çıkan sonuç çok güzel olduğu için değer diyorum. Sade ve tok bir görüntüsü oluyor.

La Mia Easy Wool, içeriğinde %80 Akrilik %20 yün barındırıyor, içerikte akrilik olmasına rağmen  dokusunu ve rengini çok beğendim. Biraz kalın da, şapka ya da kulakları sıcak tutacak kulaklık fikri için şahane bir ip olabilir.

Ve son olarak ilgimi çeken ip; kıvırcık olan La Mia Mohair Boucle, eğer amigurumi bebek yapıyorsanız bu ip sayesinde bebekler kıvırcık saçlı olabilir ne mutlu bana :)

Hobium'un bir de www.orgumodelleri.com adlı yeni bir projesi var. Örgüseverleri buluşturacak bir platform. Güzel tarifler bulabileceğiniz ve isterseniz yazar olarak katılabileceğiniz bu platforma bir bakın derim.

Sevgilerimle...





10 yorum

  1. Yapacak ne kadar güzel şey var Ezgicim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım güzel de zaman yaratabilirim Sevgi'cim :)

      Sil
  2. Ah Ezgiciğim zaman yetse neler neler yapmak istiyorum bir bilsen ! Şöyle balıkçı yaka , saç örgülü yün bir kazak hayal ettim üstünde , pek yakıştırdım ☺️ Sana kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl güzel bir fikir, keşke hemencecik ilerletsem de öyle bir kazak yapsam :)
      Kocaman sevgiler

      Sil
  3. Türkiye'de bulunduğum dönemde bende battaniyem için ip almıştım. Oldukça güzel bir site.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desene battaniyemiz için aynı yerden ip almışız :)

      Sil
  4. Turuncu ve kiremit rengi dışında her rengi severim antresit, gri, ekru ve kırık beyaz tonlarına bayıldım. Emeğinle ortaya güzel çalışmalar çıkartacaksın gibi hissettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım :) Belki biraz yavaş yapabilirm ama olsun

      Sil
  5. renkler harika Hobium 'dan bende daha önce alışveriş yapmıştım güzel bir site

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.