19 Mart 2018 Pazartesi

ANNE GÜNLERİ HATIRASINA " 3 2 1 POĞAÇA "


Biz bugün Bora ile çocukluğumuza döndük. Kahvaltıda konuşurken farkettik ki annelerimizin günlerinden kalan yemekleri yediğimiz günleri özlemişiz, bir sürü teyze evdeyken odada ders çalışmalarımız geldi aklımıza. Ya da biz okuldan gelene kadar gün bitmiştir, ama akşam evde ziyafet olur. Bora ile birlikte bir çocukluğumuz olmadı tabii ki, ama bu anne günleri çoğu kişinin geçmişinde bir anı olarak kaydedilmiştir diye düşünüyorum.

Annem beni okuldan alıp başka evlere gittiğimiz zamanları da çok severdim mesela. Bir tabak dolusu değişik yemek, eğer oynayacak arkadaş da varsa tadından yenmez. Çocuklara hemen yere bir sofra bezi, arkadan gelen kadın kahkahaları eşliğinde ev pikniği tadında sofralar. Eğlenceli zamanlardı..


İşte biz de çok özendik bugün, dedik akşam bizim yemekler de gün ikramları gibi olsun dedik.
Bakalım bir kaç çeşit daha birşeyler var.

Hep aklımda olan ama bir türlü deneyemediğim bir tarif vardı adına 3 2 1 Poğaça diyorlar. Onu yaptım, baktım leziz oldu. Bloga eklediğim tariflerin yanında yerini almalı dedim.



Tarif çok basit; 

Malzemeler;

3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
susam
1 çorba kaşığı pekmez
içi için ne isterseniz, ben dilim zeytin kullandım

Yapılışı; 

Önce fırını 180 derecede ısıtalım. 
Bir kaba  yoğurt, yağ ve tuz ve kabartma tozunu ekleyelim,
Elenmiş unu yavaş yavaş bu karışıma ekleyelim. Ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar un eklemeye devam,
Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, el içinde açıp zeytinleri ekleyip kapatalım ve tekrar yuvarlayalım,
Ayrı bir yerde bir su bardağı suyun içine pekmezi koyup karıştıralım. 
Tepsiye dizdiğimiz poğaçaların üstüne pekmezli karışımı fırça yardımı ile sürebiliriz artık,
Son olarak da susamı da serpiştirdik mi doğru fırına. 
Üstü ve altı güzelce kızarana kadar pişiriyoruz. 

İşte bu kadar, afiyet bal şeker olsun 
Mutlu haftalar.






19 yorum

  1. Unuttuğum bir tarifti hatırlattığın için sağol.
    Ellerine sağlık, afiyet olsun.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim :)
      Çok teşekkürler
      Sevgiler :)

      Sil
  2. aa ne kolaymış, çok yağ da girmiyor ama 3 paket kabartma tozu çokmuş :)
    mis gibi görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aşırı kolay ama o kadar kabartma tozu beni de korkuttu ama bir şey farkedilmiyor :)
      Sevgilerimle

      Sil
  3. Bu poğaça tarifini görmüştüm ama un ölçüsü verilmeyince bende tarif bitiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında un ölçüsü malzemeye göre değişiyor ya o yüzden ama mesela ben bugün 5 bardak kullandım. Belki yoğurdum daha suluydu ondan biraz değişiklik olabiliyor :)

      Sil
  4. Annemin tariflerinden bu. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. benim de sık yaptığım tariflerden biri , hiç şaşmaz , emeğine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de artık sık tariflerimden olacak sanırım :) Teşekkür ederim

      Sil
  6. Çook teşekkürler, komşu olsak getirirdim hemen bir tabak :)

    YanıtlaSil
  7. Bu kadar lezzetli bir şeyin kolayca yapılması müthiş yahu. :)

    YanıtlaSil
  8. Sözünü ettiğin o günleri ben de çok özlüyorum. Eve girildiğinde kek poğaça ve çay kokusu, yanında mutlu kalabalık sesleri. Şimdi hanımlar bence o kadar çok çeşit yapıyorlar ki hafızada kalacak koku da oluşamıyor. Canım çekti şimdi.
    Afiyetle, sevgiyle..

    YanıtlaSil
  9. Poğaça börek dayanamıyorum sanırım ... Hemen bir kenara tarifinizi yazdım güzel bir bloğunuz var elinize sağlık 😊😊😊😊

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık.Nihayet ben de denedim,güzel oldu. yalnız sevgili Begonvil Sokağı çok doğru bir tespitte bulunmuş;biz hanımlar özümüze dönsek de şu çeşit yarıştırma işinden vazgeçsek tatlar damağımızda kalacak

    YanıtlaSil
  11. Tarifi aldım yarın çayın yanına yaparım . Çok uğraştırmayacak, tam benlikmiş.:) ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. "Ev Pikniği" tatlı bir ifade oldu :) Günler gerçekten de pek çok kişinin belleğinde lezzetli bir iz bırakmıştır, benim de :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  13. Adı acaba içine konan malzemelerin ne kadar olacağıyla ilgili unutulmasın diye mi böyle koyulmuş ki :) Hoşuma gitti. Bunu tam buğday unuyla yapabilirim sanırım. Teşekkürler Ezgi :)

    YanıtlaSil
  14. 3 2 1 en iyisidir ellerinize saglik🤗

    YanıtlaSil
  15. Denemiş, sonucu ben de beğenmiştim.
    Afiyet olsun:) Anne günleri muhteşemdir. Benim anılarımda oyun havaları eşlğinde göbek atılanları var :)

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.