19 Ekim 2017 Perşembe

SEVDİĞİM ŞEYLER / THINGS THAT I LOVE


Nasıl derin anlamları var pencerenin. Bir çeşit hayata bakış gibi..
Önü renk renk çiçek dolu, yarım dantel perdeli bir pencere hayal ettim. He bir de eski demir kepenklerden olsun. Kepengin rengi iç ısıtan yeşil de olabilir, enerji veren sarı da henüz karar veremedim. Ama perde yarım olacak, ışığı kesilmesin evin. Yazları hep fesleğen olsun önünde pencereyi açtım mı ilk önce fesleğene dokunayım, her dokunduğumda oh diyeyim. Demir olmasın pencerede hiç, hırsızlık diye bir kelime olmamış olsun mesela..
Deniz görsün çok isterdim ya da uçsuz bucaksız yeşil..

Peki ya sen, sen nasıl isterdin pencereni? Hangi çiçekleri koyardın?
Kimse kimsenin penceresine halı silkelemediği güzel günlere...
Sevgiyle kalın,

















Fotoğraflar pinterest ve tumblr'dan alınmıştır.

35 yorum

  1. Hepsi birbirinden güzel pencelerin. İtalya gezim geldi aklıma. Kafam hep yukarıdalarda gezmiştim. Bir şehrin her penceresi böyle güzel olabilir mi diye? Ayrıca seneler öncesinde Korcula adasına gittiğimde Marco Polo'nun evini ziyaret etmiştim. Evindeki penceresinden uçsuz bucaksız deniz manzarası izleniyordu. Adamın öyle bir manzaradan sonra bir gezgin olmasına şaşmamak lazım.
    Pencere evin dünyaya açılan kapısı görevini görüyor. Onun sayesinde gün ışınından yararlanıyoruz. Onun sayesinde evimize hava doluyor. Bence hayatımızda çok önemli bir yeri var.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İtalya İspanya pencere ve balkon konusunda çok zengin.. Uçsuz bucaksız deniz manzarası insanı şair de yapar gezgin de..
      O zaman o güzel pencereler hayli ile güzel bir gün diliyorum Yasemin'cim :)

      Sil
  2. Pencereler evin aynasıdır bana göre.
    bu resimler benim içimi acıtıyor Ezgi.
    Benim de böyle mavi pencereli bir evim vardı bir zamanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dediniz, gözler kalbin pencereler evin aynası.
      Acıtmasın inşallah dilediğiniz renkte pencereli eviniz olur yine..
      Sevgiyle kalın

      Sil
  3. Pencereler evin aynasıdır bana göre.
    bu resimler benim içimi acıtıyor Ezgi.
    Benim de böyle mavi pencereli bir evim vardı bir zamanlar.

    YanıtlaSil
  4. Hayalini kurduğum evdeki pek çok pencereyi gördüm, çok güzel görseller, pencere ve kapı mühimdir, içinde olduğumuz modern hapishanelerde bu pek mümkün değil, penceremde yine çiçeğim var ama o ruh yok, Datça ve Ayvalıkta hayran kalıp beğenediğim her kapı ve pencereyi çekmiştim :) orada biryerlerde yaşamayı çok istiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de penceremin önünde çiçeğim yani sardunyam var. İnşallah dileğin gerçekleşir, çok güzel yerler

      Sil
  5. Pencerem illa ki ahşap olsun, pimapen dedikleri şeyle pencere olmuyor. Ahşap doğramayı her tutuşunda bir topraklama yapar gibi insan. Şimdikiler gibi biri sabit olmasın kanatlı olsun pencerem, bazen açıp doldurayım evin içini mis gibi hava ile. Mis gibi hava deyince, yeşil olsun önü ya da bir ağaç belki deniz. Gürültüden kurtulmak için sıkı sıkı örtmek zorunda kalmayım mesela. Önü kır bayır olsa da bir kaç saksı da bulunsun. Bir sardunya olsun, sabırlı hemen küsmeyen, rengarenk dost gibisinden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl güzel bir dilek.. İnşallah o pencereden dışarı bakar güzellikler görürsünüz ..

      Ahşap pencere konusunda ben de hemfikirim..

      Sil
  6. Hepsi çokk güzel, bayıldım <3. Umarım senin de penceren bir gün istediğin gibi olur ama balkonu da olsun :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ♥️ Evet kesinlikle öncelik balkon. Nasıl da hatırlarsın, birtanesin sen :)

      Sil
  7. Kalmadı ki böyle pencereler artık. Kimliksiz, beton binalara boğulduk resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ve bu modernlik olarak görülüyor. Ben betonlar arasında nefes alamıyorum..

      Sil
  8. Kanlıca sahilde böyle bir ev var. Dairenin tüm çiçekler ve sarmaşıklarla örtülü. Diğer katlarla hiçbir bağı yokmuş başka bir cumhuriyetmiş gibi... Ne zaman geçsem önünden özenirim hep, benim de evim böyle olsa keşke derim. Çok güzel bir yazıydı, yine ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Kuzguncuk'ta görmüştüm böyle şirin bir ev.. İnşallah dileğin gerçekleşir.

      Sil
  9. Beton binalara boğulduk hep.
    Pencereler ve kapılar hep ilgimi çeker bakalım kaç zaman daha görebileceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım güzel pencereler ve kapılar artar.

      Sil
  10. Soluk binaların arasından çevreye açıldığımız yerdir pencereler. Çiçekler azda olsa bu solukluğu güzelleştiren yegane araçlardır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... Çiçek olduğu her yeri güzelleştiriyor resmen

      Sil
  11. Ne hoş pencereler.Apartman kültüründe sanki pencerelerin özellikleri azaldı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bazı apartmanlarda balkon bile yok :/

      Sil
  12. Ben pencerelerimi kaktüslerle doldurdum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane fikir, bizim evde kedicik olduğu için eve kaktüs almaya korkuyorum.

      Sil
  13. Kesinlikle, ama yine de bazen şehir içinde özel pencereler görüyorum mutlu oluyorum..

    YanıtlaSil
  14. sen kapı pencere hayranısın galibaaa :)

    YanıtlaSil
  15. I love the pots of flowers and the window boxes full of colour. So pretty! Meg:)

    YanıtlaSil
  16. Resimler şahane, ben mutfak penceremde nane yetiştiriyorum, evin içi ferahlıyor o kokuyla diye ;-)

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel görseller paylaşmışsın canım.
    İnan içim açıldı.
    Bende çiçekleri çok severim.Evin içinde bir kaçtane çiçeğim var.Baktıkça içim açılıyor.
    Sevgiler 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım :) Çiçekler muhteşemdir :)

      Sil
  18. çok güzel fotolar. apartman kültüründe de çok becerkli hanımlar var ama :) balkonları botanik bahçe gibi oluyor. Çiçekler görsel şölen vallahi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum... Herkes öyle yapsa dünya bambaşka yer olurdu :)

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.