24 Ekim 2019 Perşembe

NELER YAPIYORUM - HERE&NOW


Ben geldim!

Şöyle davullu zurnalı bir hoş geldin ekim diyemedim, onu bırak herhangi bir yazı bile yazamadım, ben de yazılacak tüm cümleleri neler yapıyorum serisinde toplayım istedim. 

Ayın sonunda kar yağışı beklentisini saymazsak, sonbahar keyifli geçiyor. Soğuklarla birlikte çöp kutularını uçuran rüzgar da geri döndü. Bundan dolayı, kıyamam çoğu ağaç yapraklarını çabuk döktü. Onun dışında güneş parıl parıl maşallah. Hatta sarı yapraklara vurdukça yansıyan renk, yazın yaşattığı histen daha mutluluk verici. 

İznimin bitmesine son iki ay kaldı, ne olacağı ve ne yapacağımız konusunda hiç bir fikrimiz yok. Tek dileğim, ne olacaksa hayırlısı olsun. Bu dileğim hepimiz için, eminim çoğu kişinin beklediği bir şeyi vardır ya da sabretmesi gerektiği durumları vardır. 



Seviyorum: Ekim ayını çok sevdim, bu kadar sarı tonunu daha önce hiç görmemiştim. Hele o akçaağaçların sarılı, kırmızılı, turunculu yaprakları, insana sonbaharı sevdirir. 

Yiyorum: Buna ne yemediğimle cevap vereceğim. 2 kere üst üste 21 günlük şekersiz süreç denedim, çok memnun kaldım. Yüzümde ara ara çıkan, hala ergen miyim acaba dedirten sivilceler artık uğramaz oldu, çok şükür. Şimdi de gluteni kestim, nasıl bir his olduğunu merak ediyorum o yüzden, biraz da kendimi ekmekten yoksun bırakıyorum. Ekmek çok seviyorum, bu açıkçası biraz daha zor şekersiz kalmaktan, sadece sabah kahvaltısında 1 dilim içinde mısır unu ve bakliyat unu bulunan glutensiz ekmek yiyorum. Aslında daha tok tutuyor, onu farkettim. Bakalım 21 gün sonunda nasıl hissedeceğim. Eğer hayat boyu dikkat edeceksem de, Türkiye'ye dönünce acımam, gevrek, boyoz, pidemi yerim, üstüne de Bolulu Hasan Usta'dan fırın sütlacımı da patlatırım :) 

İçiyorum: Çay, kahve, bol su.



Hissediyorum: Sağlıklıyız çok şükür, hava kapalıyken hasta hissediyorum, güneş açıyor geçiyor. 

Yapıyorum: Günün çoğu vaktini fagot çalışarak geçiriyorum, yakında konser var. Örgü konusunda son tarihleri yaklaşan projeleri yetiştirmeye çalışıyorum. 

Az kaldı birkaç tanesini yakında duyurabileceğim inşallah.

Ay başında Cadılar Bayramına özel 4 karakterli bir amigurumi tarifini Ravelry ve Lovecrafts hesabımda yayınladım. 

Düğme bey ve garip arkadaşları. Kalpleri yumuşacık, görünüşleri korkunç kahramanlarım benim. 

Kırık kalbini kendi onaran Düğme Bey, kızgın bakışlı yumuşak huylu Kara Kedi, gelgit akıllı örümcek Spaydi Remzi ve balkabağını sırtlanmış bir sümüklü böcek. Yanyana geldiklerinde bile yeterince garip oluyorlar.. 


Pistachio'nun yeni arkadaşları şekilleniyor, vakit buldukça örüp, söküyorum. 

İnşallah Kasım ve Aralık ayında Christmas Market olacak onun için tekrar dinazor örmem lazım. Bu sefer robot ve canavar da ekleyim diyorum. 

Çalışmadığım zamanlarda da bol bol yürüyüş yapıyorum. 
Buralarda sonbaharı size de göstermek için bolca fotoğraf ekliyorum :) 

Düşünüyorum: Bugün dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan küçük bir oğlan çocuğu, bana instagramdan bir fotoğraf yollamış.Tığ işini annesinden öğrenmiş ve tarifini paylaştığım Mr.Pistachio karakterini ördüğünü, neden sevdiğini anlatmış. Mutlu oldum, sadece müziğin beni insanlarla buluşturacağını düşünürdüm, ama başka yolları da varmış. 

Ve bir de web sitesi tasarlamayı öğrenmek istiyorum ama bunun için hiç zamanım yok ve nereden başlamak gerekir hiç bir fikrim yok ama düşünüyorum. İlk fırsat bulduğum anda araştıracağım, yeni öğrenecek şeyler bulurum belki. Bu arada içinizde konuya hakim olan varsa belki bana yol gösterir. 


Hayal ediyorum: Ah bir hayalim var, nerede olacağımız belli olduğunda bir terzi mankeni almak istiyorum inşallah. Hatta adını Şükran koyayım diyorum, Hasibe ya da Pakize de olabilir bilemedim. Bora geceleri üstünü örtelim ama diyor, korkarmışız. 

Ördüklerimi ölçmek için giyiyorum, ama kıyafetin arkasına müdahale edemiyorum. Başka bir gözle bakmak ve model üstünde düzeltebilmek için yararlı olur diye düşünüyorum. 

Dinliyorum: Yeni bir keşfimiz var, öyle güzel bir şarkı ki, her gün bir kaç doz dinliyorum. 

Okuyorum: Orhan Veli - Hoşgör Köftecisi (öykü)

İzliyorum: Netflix'te Explained belgeseli var, onu izlemeye bayılıyorum. 
En son Netflix'te Unbelievable'ı izledim. Çok kaliteli bir dizi, farkındalık yaratacak bir yapım, gerçek olaylardan uyarlanan, cinsel istismar suçu üzerine olan bu dizi beni üzdü açıkçası, üzerine henüz bir şey izleyemedim. 

Seyirlik bir kaç sonbahar fotoğrafı bırakıp, kaçıyorum.
En yakın zamanda tekrar görüşmek üzere.
Sevgiyle kalın.








18 yorum

  1. fotoğraflar bir harika, emeğine sağlık. o düğme bey zaten beni benden alıyor :) bende bir ara ferforje manken almayı düşünmüştüm. şekersiz diyeti kardeşimde yaptı çok memnun kaldı. ama ben daha denemedim. belki ara tatide. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok mutlu oldum :)
      Şekersiz kalmayı kesinlikle tavsiye ediyorum, detox gibi düşün. Sevdiğin birşeyden de arınmış oluyorsun bir de :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  2. Kartpostal manzaraları kadar güzel yerler.Sonbahar da ilkbahar kadar renkli oralarda anlaşılan. Glutensiz beslenme faydalı diyorlar tabi abartmadan.Ekmeği bizde uzun zamandan beri çok azalttık.(Sabah bazen bir dilim) Faydası oluyor diye düşünüyorum.
    Bizim memleketin de hakikaten hamur işleri yenilmeyecek gibi değil:) zor oluyor yani tamamen gluteni keseceğim diyebilmek.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, hastalık yok çok şükür o yüzden temelli kesmeye de gerek yok ama arada vücudu arındırmak iyi geliyor. sonrasında da ölçülü devam ederim inşallah :)
      Sevgiler

      Sil
  3. Fotoğraflardaki sonbaharı çok sevdim. Meresi diye merak ettim. Çok uzaklar diye biliyorum.Üretmek güzel. Geri dönüşümler harika .Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanada burası evet biraz uzak :) Çok teşekkür ederim,sevgilerimle

      Sil
  4. Ezgicim fotoğrafların yine çok şahaneler. Renkler başdöndüren cinsten. Tam bir sarı sever oldum senden ötürü :) sarı=ezgi şekersiz 21 günü çok düşündüm cesaret edemedim. Ekmekte nispeten daha kararlı ilerliyor gibiyim ve katılıyorum sabah yediğin tarz ekmekler daha tok tutuyor. Örgü üretimler yine şahane, yeni gelecekleri de merakla bekliyorum bir robotsever olarak :) Manken isimlerine bayıldım, büyük kolaylık olur aslında olması. Herşey hakkınızda en iyisi ve hayırlısı olsun, çok öptüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim, çok teşekkür ederim. :)))Ben de senden ötürü kırmızı için aynı şeyi düşünüyorum :)
      21 günü tavsiye ederim, biraz zorluyor ama güzel de geliyor :)
      Bakalım glutensizlik iyi gidiyor ama sonra aza indireceğim inşallah.
      Kocaman öpücükler, hayırlısı dileğin için de ayrıca teşekkür ederim.

      Sil
  5. Bak ben de o fotoğraflarındaki yerlerde gezdiğimi hayal ediyorum şimdi ♥

    YanıtlaSil
  6. Sonbahar renkleri harika :)

    İzninin sonunda yüreğinizden geçen ne ise onu yapmanızı dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah , teşekkür ederim.
      Sevgilerimle

      Sil
  7. harikasın doğa annenin renklerini en cömert kullandığı sonbaharı ben de çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh sevilmeyecek gibi mi değil mi ama :)
      Sevgilerimle

      Sil
  8. Sonbahar en sevdiğim mevsim. Senin fotoğraflarınla bu mevsimi neden sevdiğimi hatırladım. Doğa o kadar güzel görünüyor ki. Sarının her tonuna bayıldım.

    Orhan Veli candır. Şiirlerini çok severim. Öykü kitabı da güzeldi ama bana yetmedi. Keşke daha uzun yaşasaydı da bize daha güzel eserler bıraksaydı. Mektuplarının toplandığı Yalnız Seni Arıyorum'u özellikle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de renklerini en sevdiğim mevsim :)
      Kesinlikle daha uzun yazsaymış diyorum.
      Türkiye'ye gider gitmez kitaba bakıyorum, teşekkür ederim önerin için.
      Sevgilerimle

      Sil
  9. İyi çalışmalar, Yaratıcı Düşünce'' ana fikrini anlatan kısa hikayemi okumak ve değerli yorumlarla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, tabii uğrayacağım.
      Sevgiler

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.