13 Mart 2020 Cuma

ANNE-KIZ ORTAK YAPIM SUNAR : ÖRGÜ KAZAK TARİFİ


Herkese merhaba! 

Zor bir dönemden geçiyoruz, virüsle, insanlık ile ilgili büyük sınavlar veriyoruz. Ülkemizde alınan tedbirler nedeniyle, orkestra konserlerimiz, derslerimiz, yurt dışı iznim hepsi iptal oldu. Uzun bir tatil süresi bizi bekliyor. Dilerim ki, çabucak atlatırız bu dönemi. 

Elimizden geleni yapıp, gereksiz panik yaşamadan tedbir alıp, bu dönemin geçmesini bekleyeceğiz, başka çare yok. Sağlıklı günler olsun inşallah! 

Gelelim blog yazımın asıl konusuna. Renklerden ilham alıp bir yün bulmuştum, hayalim bu yünle bir kazak örmekti. Ancak tığ ile ilerleyince örgüye bir türlü fırsat yaratamadım. Anneciğim; "hazır yanındayım, ben sana örerim" dedi. Onun yeteneği sayesinde tam da hayallerimdeki gibi bir kazağım oldu. Zira bu kazak benim kaplumbağa hızımda yıllarca bitmezdi.

Örgü ile ilgili tüm övgüleri hak eden annecim. Ben işin yazım, çizim, fotoğraf kısmındayım :) 





Canım bloguma ihanet eder gibi oldu, neden derseniz 5 günlük bir süreçte kazağa dair fotoğrafları ilk önce İnstagrama koydum, canım blogumun gönlünü almak için ise en tatlı kısmını yani anlatımını ve bol fotoğrafı ona bıraktım. 

Dergilerle haşır neşir olduğumdan beri öğrendiğim ilk şey; yaptığın işe bir isim koymak. İsim konusunda pek de yaratıcı değilimdir, o yüzden bizim ortak çalışmamızın adı KAZAK! 

Herkese sağlıklı günler diliyorum! 
Sevgiyle kalın. 


KAZAK (Ezgi&Gülsüm) 
Tasarım bize ait olup, tüm hakları saklıdır. 

Malzemeler: 

250 gr. Etrofil İpekyolu (%90 yün, %10 ipek 100 gr.) 
4.00 mm şiş
makas
yün iğnesi 

Notlar: Kazağı benim ölçülerime göre ördük. Bana kalırsa L bedene kadar herkes giyebilir. Hem düşük kol hem de biraz geniş.
Yalnız boyu kısa gelebilir. Onu da kendi istediğiniz ölçüye kadar uzatabilirsiniz. 
Bu tarifteki sayılar kullandığım ipe göre ayarlanmıştır. Farklı ip kullanırsanız farklılık gösterecektir. İp oldukça ince bir ip, angoraya benziyor diyebilirim.

Dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım, anlamadığınız bir yer olursa yorumlarda buluşuruz.

Arka kısım: 

152 ilmek at. 
20 sıra 1düz x 1 ters lastik ör. (boyu 7cm olmalı) 

21. sırada düz örgüye geç ve 51 cm.'ye ulaşana kadar ör. Boy size kısa gelirse dilediğiniz ölçüye kadar uzatın. İstenilen ölçüye ulaşılınca ördüğünüz parçanın ortasını yani 76. ilmeği işaretle. İki taraf ayrı ayrı tamamlanacak. 

Yaka oyuntusunu şekillendirmek için işaretle ayırdığın sıradan itibaren kesmeye başla. İlk sırada 4 kes, ikinci sırada 2, son sırada 1 kes ve 55. cm'ye ulaşana kadar ör, ulaşınca ilmekleri kapat. 
Aynı işlemi diğer taraf için de tekrarla. 

Ön kısım: 

152 ilmek at. 
20 sıra 1düz x 1 ters lastik ör. (boyu 7cm olmalı) 

21. sırada düz örgüye geç ve 43 cm.'ye ulaşana kadar ör. İstenilen ölçüye ulaşılınca ördüğünüz parçanın ortasını yani 76. ilmeği işaretle. İki taraf ayrı ayrı tamamlanacak.

Yaka oyuntusunu şekillendirmek için işaretle ayırdığın sıradan itibaren kesmeye başla. İlk sırada 4 kes, ikinci sırada 3, üçüncü sırada 2, dördüncü sırada 1, son sırada 1 kes ve 55. cm'ye ulaşana kadar ör, ulaşınca ilmekleri kapat. 
Aynı işlemi diğer taraf için de tekrarla. 

Kol: (2 tane)

54 ilmek at. 20 sıra 1düz x 1 ters lastik ör. (boyu 7cm olmalı) 

Lastiği tamamladıktan sonra ilk sırada eşit aralıklarla 10 ilmek arttır. Toplamda 64 ilmeğin olacak. 
6 sırada bir her iki yandan 1'er ilmek arttırarak 100 ilmek olana kadar gel. Kolun boyu 48 cm. 

Aynı işlemi diğer kol için de tekrarla. 





Tamamlama 

Bir omuzu dik, diğer omuzu açık bırak, yaka açıklığından şişe ön ve arkadaki yaka oyuntusundan toplamda 100 ilmek al. 20 sıra 1 düz x 1 ters lastik ör. İlmekleri kapat. 

Açık olan omuzu dik. Yakayı içeri doğru ikiye katla, kazağın iç kısmına dik. 
Kolları omuzdan bedene yerleştir ve dik, yanları dik. 

Eğer yapacak olursanız, beni instagramda @ezgissimo etiketlemeyi unutmayın oldu mu ? 
Sevgiyle kalın... 






Design by Ezgi & Gülsüm @ezgissimo. 
Copyright © Ezgi Tandogan Onat, ezgissimo. All rights reserved. 




23 yorum

  1. Emeğinize sağlık 😊 çok imreniyorum örgü konusunda böylesine güzel bir şekilde yeteneği olanlara ...

    YanıtlaSil
  2. annenin ellerine sağlık harika görünüyor. ipin dokusu, rengi senin zerafetini tamamlamış. iyi günlerde sağlıcakla giyin. virüs kapattı bizi eve. bolca okumalı. bolca film seyretmeli ve örmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz :) İnşallah <3
      Kesinlikle en faydalı şekilde geçirmek ruh sağlığımız için de en iyisi. <3

      Sil
  3. Çok güzel olmuş. Güle güle kullanın...

    YanıtlaSil
  4. Emeğinize,kolunuza,gözünüze sağlık.

    YanıtlaSil
  5. renkler harika tam bahar renkleri ve çok yakışmış annenizin eline sağlık güle güle giyin inşallah sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, inşallah.
      Sevgilerimle <3

      Sil
  6. Harika bir işe imza attınız anne-kız emeklerinize, ellerinize sağlık, tabi en çok Gülsüm annnenin :) öyle de yakıştmış ki Ezgicim, gerçi güzele ne yakışmaz dimi öptüm çok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim çok çok teşekkür ederiz..
      Yaa çok teşekkür ederim <3

      Sil
  7. Anneler olmasa halimiz nice olurdu her geldiğinde bir şeyler örüp bırakır benimkiside sağolsun anneler

    YanıtlaSil
  8. Sağlık, sıhhat, mutlulukla eskitesin Ezgicim. % 90 yün olması harika tabi ama batmıyor mu tenine merak ettim doğrusu. Hep çok istememe rağmen batmayan bi ryün içerikli ip bulamadım hiç ;)) Anneciğinin de ellerine, gözlerine sağlık, selamlar lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'im öncelikle çok teşekkür ederim <3 Güzel sözlerini anneme de ilettim. Sevgilerini yolladım.
      Gelelim ip ile ilgili sorularına. Yapı olarak yünlerde çok huylanan bir tenim var, hemen kızarırım. Ama bunda yaşamadım. Sanırım o biraz yünlerin sertliğine ve çile haline getirilmeden ne kadar yıkamadan geçtiğine bağlı. (superwash) diyorlar ya.. Bundan herhangi birşey belirtmiyor. Ama ham yün değil orası kesin, çünkü çok yumuşak. Evde ham yünüm de var oyuncaklar için kullandığım bu ona benzemiyor. Daha ipeksi.. Ama tabii, ona rağmen kaşındırabilir bilemedim :) Dokunmak şart :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  9. ha haaaa yapımcı anneee yönetmen kızııı kikiki :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş Ezgi'cim. Hazır kazak gibi. İyi günlerde giy :-)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel. Ellerinize sağlık. İyi günlerde kullan inşallah.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim, inşallah <3

      Sil
  12. Kazak cok guzel gorunuyor. Kac yumak harcadiginizi öğrenebilir miyim lutfen?

    YanıtlaSil
  13. Sizin de annenizin de ellerinize sağlık. Allah ayırmasın. Bende de etrofil ipek yolu var. Ne yapacağımı bilmiyordum. Harika bir fikir oldu. Merak ettiğim, tek kat 4 numara ile örünce çok ince olmuyor mu? İki kat yapmıyoruz değil mi?

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.