10 Mayıs 2020 Pazar

BİR ÇORAP HİKAYESİ


Meydan okumadan sonra hiç ara vermeden yazmaya devam edeyim istedim ama bir baktım ki 10 gün geçmiş bile. Bitmek bilmeyen Mart ayından sonra günleri sayamaz oldum, geçip gidiverdi hemen. 

Bugün başlıkta gördüğünüz üzere örgü çorap hakkında konuşmak istiyorum. Yaza girerken böyle bir yazı hazırlamış olmam pek de uygun olmadı ama olsun. Benim için farketmez, yaz kış örerim diyorsanız doğru yerdesiniz.

"Neler Yapıyorum" serimi takip edenler bilir,  en büyük hayallerimden biri 5 şiş ile çorap örmekti. Ah bak en sevdiğim yazı dizisinden bahsedince uzun süredir yazmadığım aklıma geldi, bu ay bitmeden yazsam ne güzel olur. Karantina öncesinde konserler ve öğrenciler, yan dalım tasarım hazırlamak olunca yeni bir şey öğrenmeye pek fırsatım kalmıyordu. Karantina bana çorap örebilmeyi hediye etti. 

Neyse ki daha önce aldığım 5 şişlerim vardı, kazağımdan kalan da yünüm vardı. Geriye kalan tek şey iyi bir öğretmen bulmaktı. 



Youtube da Marly Bird videoları ile karşılaştım, nasıl iyi bir öğretmen anlatamam. Her şeyden önemlisi bir çorabın anatomisini anlatıyor, neyi neden yapıyoruz ya da tasarım yapacaksak neye göre sayıları oluşturmalıyız gibi tüm detayları veriyor. Aradığım tam da buydu, bir çorabın anatomisini kavrayabilmek ve anladıktan sonra yazılı diğer tarifleri de anlayabilmek. 

Belki benim gibi çorap örmeyi öğrenmek için heveslenen ya da yeni bir hobiye yelken açmak isteyen birileri vardır, sizi harekete geçirmek için bu yazıyı hazırladım. 

Videolar ingilizce, örgü ile ilgili yeni bir şeyler öğrenirken neden ingilizceyi tercih ediyorum, çünkü evrensel bir dil ve ingilizce tarifler türkçe tariflerden daha fazla. Bir de işin içine dergiler girince örgü dilini ingilizce bilmek şart oluyor. 

Videolar çok açıklayıcı ve öğretici ama tabii ki bir çaylak olarak problemler yaşadım. En büyük problem tarfiteki ipin kalınlığında bir yünüm yoktu. Anlayabilmek için, yakın kalınlıkta bir ip ile aynı sayılarda bir çorap ördüm, fena olmadı aynı ölçülerde oldu, ancak ipten dolayı görüntü çok hoşuma gitmemişti, fakat çorap nasıl yapılır öğrenmiştim. 

İkinci denemede ise Etrofil ipekyolunu kullandım, ip çok ince olduğundan çift kat kullandım. Ona rağmen sayıları değiştirmem gerekti ve bu da benim için yeni bir macera oldu. Ama bu macera beni geliştirdi, çünkü artık mantığı kavramıştım. 

Peki ya sonuç?  Benim için muazzam. Bir çift çorap sahibiyim, kışın giyilmeyi heyecanla bekleyen. 





Kafamdaki tek soru işareti şu. Genelde çorap iplerinde sağlam olması için biraz akrilik ya da naylon olması gerekiyor. Benimki saf, doğal yün. Ne kadar dayanıklı olur onu kestiremiyorum. Hiç problem değil, yama yaparım, öyle güzel yamalanmış çoraplar var ki sağlam çorabını sökesi gelir insanın. Onu da deneyeceğim bir ara, evde atmaya kıyamadığım güzel bir o kadar da delik bir çorabım var. 

Lafı çok uzattım, diyeceğim o ki eğer öğrenmek istiyorsanız, hiç vakit kaybetmeyin derim. Çünkü çok eğlenceli, örmem gereken bir sürü şey olmasına rağmen tığı bir kenara bıraktım dur durak bilmeden çorap örüyorum, öyle keyifli ki anlatamam. Hem 100 gramdan çok rahat 1 çift çorap çıkıyor, çok masraflı bir hobi de değil :) 

Gazı yeteri kadar verdiysem, sırasıyla videoların linklerini ekliyorum. 
100 gram ip, ipe uygun mm. 5 şiş ile kim tutar sizi. 

Önemli bir dip not; eğer bu video ile başlamayı düşünüyorsanız, çoraptaki videoya uygun bir ip buldum Yarnart Crazy Colour, aynı sayılarla, tarifteki aynı ölçüyü elde edebiliyorsunuz ve çok güzel renkleri var. Benimki yakında biter, onun da fotoğraflarını paylaşırım. 

İşte videolar; 


Umarım bu yazı öğrenmek için hevesli olanları harekete geçirir. Olur da  aklınıza bir şey takılırsa yorumlarda buluşuruz. 

Yazıyı şenlendiren fotoğraflar anneciğimin gözünden. Önce annemin ve tüm annelerin anneler günü kutlu olsun. 
Sevgiyle kalın. 







25 yorum

  1. Örgü örtmeyi çok seviyorum ama atkı, bere, parmaksız eldiven, panço gibi basit şeyler dışında hiçbie şey örmeyi bilmiyorum. Belki önümüzdeki kış yeni şeyler öğrenmeyi denerim. Çoraplar çok güzel olmuş, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim, aslında basit dedikleriniz bile süper şeyler :) İşi büyütmek eminim zevk verecektir.

      Sil
  2. Çoraplar harika görünüyor ellerine sağlık 🤗

    YanıtlaSil
  3. Ayy ne güzel olmuşlar. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. çoraplar ve renk HARİKA !

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Rabbim güle güle eskitmeyi nasip etsin Inşaallah.
    Çok güzel olmuş.
    Rahmetli ananem çok örerdi çorap. Gelinlik kızların çeyizine. Küçük çocuğa. Torunlarına. Kim isterse yapardı, karşılıksız.
    Ben normal örgüyü zor beceriyorum. Solagım birde. Ama örmeyi severim. Şuan yapamıyorum çocuklardan o ayrı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah <3

      Çok çok teşekkür ederim. Ah ne güzel bir hediye, şimdilerde ben de hep çorap hediye etmek istiyorum :)

      Solaklar için de videoları var görmüştüm, o zaman az büyüsün minikler belki sonra :)

      Sil
  7. Rahmetli anneannem ne örerdi beş şişle. Hemde ipini de kendisi eğirirdi. Bak nasıl aklıma düştü sabah sabah. Seninde çok güzel olmuş canım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, çok isterdi ben de eğirmeyi öğrenmeyi.
      çok teşekkür ederim <3

      Sil
  8. Çok güzel olmuş gerçekten. İşin en başından anlatmak çok faydalı oluyor bence de. Biz genelde detayda kaybolup asıl temeli öğrenmiyoruz yani benim açımdan böyle. Bu da çok büyük sıkıntı yaratıyor ileride. Ben üniversitedeyken babaannem de çorap örerdi. Bir sürü şiş kullanırdı çok karmaşık gelirdi hep bana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.

      Bana da öyle geliyordu başta, elime hepsi fazla geliyor gibiydi sanki, sonra kolaylaştı :)

      Sil
  9. Ezgicim çok harika oldu bu çorapların, bravo diyorum sana öyle güzel oldular ki, tek düşündüğüm kısmı bu iplerin yeterince sağlam olmayışı, emek çok çünkü. Şu battaniyeden sonra bende tekrar deneyeyim diyorum beş şişi, ama havalar ısındıkça da o öreceğim ipler yakar beni biliyorum olmadı eylülde oturur örerim diye planlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim, teşekkür ederim :)

      evet çabuk yıpranması beni de korkutuyor, ama belli de olmaz, kullanıp göreceğim. En kötü yama yaparım dedim. Öyle güzel yamalar var ki...

      Havalar serinleyince inşallah diyorum :)

      Sil
  10. Çorap örmeye dur aslında 5 şişle örmeye çok hevesim var denemek isterim , teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  11. Ah benim için çok korkutucu şişle örgü hem de 5 şişle olağanüstü birşey bu ,harikasın 👏👏👏 bloğunun da 3.yaşî kutlu olsun ,daha nicelerine 🎂🥂🥳.Peri Floyd 😘😘😘

    YanıtlaSil
  12. Herkese değil sadece düşünen zekâlara öneriyorum.
    yldzzilyas.blogspot.com

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.