15 Nisan 2020 Çarşamba

MERHABA BEN EZGİ. MEYDAN OKUMA/16 GÜN 16 YAZI #1


Aynı sorular, bambaşka cevaplarla birbirinden farklı şehirlerden başlayan 16 gün sürecek meydan okuma yolculuğumuz bugün başladı. Beni bu yolculukta yalnız bırakmadığınız için teşekkür ederim. Bazı şeyler birlikte yapılınca daha keyifli oluyor, ne dersiniz?

Giriş yapmak zor geldi, parmaklarım da hamlamış sanki, belki de biraz heyecan bastı ondandır.

Önce kendimi tanıtayım, en kolay başlangıç öyle olacak sanırım.



Ben Ezgi, müzisyenim. Senfoni orkestrasında fagot çalıyorum. Aynı zamanda müzik fakültesinde enstrumanımı öğretiyorum. Bunlara ek olarak yarı zamanlı örgücüyüm, boş zamanlarımda bağımsız tasarımcı olarak çalışıyorum. En sevdiğim renk sarı.

Karantina ile bireysel derslerim yerini online derslere bıraktı, konserler bu sezon boyunca iptal gibi gözüküyor ama örgücülük tam gaz devam. Buraya kadar her şey normal gibi, hayat bir şekilde akıyor, teknolojik olarak devam ediyor. Ancak pandemi nedeniyle, eşimin Türkiye'ye dönmesine çok az kalmışken tüm uçuşlar iptal edildi, edilmeye de devam ediyor. Ne zaman buluşabileceğiz bilemiyoruz, öngöremiyoruz. Sağlıklı olalım, bu da geçecek diyoruz ama zorlanıyoruz. Zorlandıkça, daha çok üretmeye, başka şeylere odaklanmaya, yeni şeyler öğrenerek oyalanmaya çalışıyorum. Bu da benim kaçış yolum gibi, geçecek biliyorum.

Başka hiç bir alışkanlığım değişmedi sanki, satın aldığım paketleri yıkamak dışında :)

Kanada'da geçirdiğimiz son bir yılda, bazı şeylerin yokluğunu yaşarken bu durumla nasıl başa çıkacağımız konusunda epey bir yol katetmiştik. Arabamız olmadığı için, daha az alışverişe gidip, uzun süre dayanacak şekilde alışveriş yapıp onunla idare etmeyi öğrenmiştik. Fırına gideyim de simit alayım diyemediğimiz için, kendimiz yapmayı öğrenmiştik. Eşimin saçlarını birlikte keserdik, benim zaten kuaför alışkanlığım yoktur. Kendime geçen sene söz vermiştim, gereksiz hiç bir şey almayacaktım. Kıyafet satın almadan, alış veriş merkezine gitmeden 1 yıl yaşadım. Yalan olmasın 1 yılda 4 ya da 5 kez gitmiş olabilirim, kitapçı alışveriş merkezinin içindeydi çünkü. Oraya uğramadan olmaz :) Listeyi fazla uzatmayacağım, diyeceğim şu. Azla yetinmek için, çabaladığım o dönem sanki beni karantinaya hazırlamış gibi, sadece özleme hazırlıksız yakalandım. O da bana, hiç bir şeyin kontrolünün benim elimde olmadığını bir kez daha gösterdi.


-------
Eğer meydan okumayı yeni farkettiyseniz, bize katılmak için geç değil. Haber vermeniz yeterli, listeyi hemen güncellerim. 16 günlük konu listesini paylaştığım yazı burada. 
Sevgiyle kalın.

İşte yol arkadaşlarımız;

Mavilale'den 

Zeynep 

Nur'un Renkli Dünyası

Esen Can

İnci'den Notlar 

The Stories From Stars

Ruşyena  

Aysu

SessizKaldım

Yeni Bir Ben

Mutlu Anlar Koleksiyoncusu

Uzman Amatör

Muallim Merve

Derya Kuzusu 

Kadriye 

Dudefsworld  (Kezban bize instagram hesabından katılacak, onu da instagram üzerinden ziyaret          edebilirsiniz.)

Bonheur

Şeyma Nil 

Kiremithanem

Kedi Mırıltısı

Oytunla Hayat  

Gizem

Handan

Mutlu Eller 

Ay Işığı

Hayata Dair Her şey

Periodic Library

Sakura Mevsimi

Manxcat / Kuyruksuz Kedi 

Her Telden

Beyda'nın Kitaplığı 

Hanife Ertaş

Yüreğimin İklimi

Eylül Su

Çileksuyu Sibel 

Kağıttan Dünyam

Gonca 

55 yorum

  1. Canım Ezgim ben hem karantinadayım hem de başka bir alemdeyim sanki oysa evet görmüştüm böyle bir düşüncen olduğunu ama aklımdan çıktı belki de,Sakura mevsimi tekrar hatırlattı sağ olsun evet ben de katılmak isterim yetişebildiğim kadarını yazmaya gayret ederim canım yine güzel bir etkinlik olacak hiç bir şüphem yok..İçimiz dua ve umut ile dolsun canım ha bir de güzel tatlı ılık ışık hüzmeleriyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi'cim <3 Öyle mutlu oldum ki, birlikte yazmak istediğine.. Desteğimize, birlik içinde negatiflikten kurtulmaya ihtiyacımız var.. Muhteşem dileğin için teşekkür ederim.
      Seni de listeye ekledim..
      Sevgilerimle

      Sil
    2. Teşekkür ederim güzelim şimdi bir önceki yazını okumaya gidiyorum:)

      Sil
  2. Hey ben yeni gördüm ve hemen katılmak istiyorumm:)
    Müzisyensin demek ne güzel... Şu anda imkanım olmadığından yapamıyorum ama 70 yaşıma bile gelsem mutlaka piyano çalmayı öğrenmek istiyorum hehe... Fagot da çok güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok mutlu oldum katılmanıza:)

      Dilerim en yakın zamanda bu hayalinize kavuşursunuz..
      Sevgilerimle

      Sil
  3. Azla yetinmeyi alışkanlık haline getirmeyi ben de istiyorum. Ve bu süreç bunun için iyi bir başlangıç olabilir. Umarım başarılı olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Kesinlikle bundan daha iyi bir başlangıç dönemi olamaz.
      Seni yeniden burada görmek çok güzel :)

      Sil
  4. Ben de varım Ezgi :))) Kambersiz düğün olur mu hahahahaaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşa be Şebocum ekleyeceğim hemen seni

      Sil
  5. Sizi takdir ettim. Ben de kıyafet veya başka ihtiyaçlarım konusunda kırk kere düşünüp harcama yaparım. Bazı şeyler gereksiz derecede fazla hayatımızda. Fagot'u ilk defa duydum mutlaka bakacağım.
    Hayat bizi hep şaşırtıyor. Her ihtimali düşündüm desek de bambaşka bir şey çıkarıveriyor karşımıza. O yüzden onunla inatlaşmak yerine kabullenmek bazen huzur bulmamızı sağlıyor. Kötü bir dönem ama elimizden gelenler sınırlı. Kendimize bu anı zindan edip daha da kötü sonuçları çağırmaya lüzum yok diye düşünüyorum. Dilerim en yakın zamanda her şey düzelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hem de ne gereksiz şeyler var hayatımızda, azaltabilsek bunları ne güzel olur değil mi..

      Kesinlikle zindan etmeye gerek yok, pozitife çevirmek için üretmek lazım. Bak şimdi ne güzel birlikte üretiyoruz.

      Sil
  6. Azla yetinmek sade yaşamak benim de epey önce aldığım uygulamaya geçtiğim karardı. Kii zaten aile olarak da böyle yaşayan insanlarız. O yüzden galiba bu kadar sakin kalabiliyor olmamız. O alışkanlıkları olmayanlara şu dönemde bakınca, şaşkınlığımı gizleyemiyorum.

    Ah özlemek..Senin adına çok üzgünüm Ezgi, aklıma geldikçe.. Umarım bir an önce her şey düzelir de kavuşursunuz en güzel şekilde.. Çok çok dayanma gücü diliyorum sana.

    Ve tekrar teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep'cim, ahhh ben de öyle şaşıyorum ki anlatamam. Ama yapacak bir şey yok, bu hepimiz için büyük bir ders oldu..

      İnşallah Zeynep'cim. Çok çok teşekkür ederim

      Sil
  7. En güzel siz azla yetinmeyi bilmek gerek.Cogu ihtiyacını kendim karşılarım.Aslinda dışa bağımlı olmadan yaşamak en güzeli.
    Ama ailemi özlüyorum.Ucuslar iptal oldu yoksa şuan beraber olacaktım.Seni inan cok iyi anlıyorum.
    Allah herkesin gönlüne göre versin ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh İnci'cim tahmin edebiliyorum, ne kadar üzüldüğünü. İnşallah en yakında sevdiklerimize kavuşacağız.
      Amin inşallah
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  8. Öncelikle kaleminize sağlık :) Şu sıra blogda aktif kalmaya çalışıyordum bu meydan okuma kesinlikle benim için çok iyi olacak :) İyice alışmaya başladım buralara her şeyi tekrar tekrar öğreniyorum ister istemez ara verince unutuluyor ^^ Ben de şuan meydan okumanın ilk gününü yazıyorum gerçekten çok güzel konular hazırlamışsınız çok heyecanlıyım hepsini yazmak için ^^ Aksaklıklar olmazsa eğer ben de elimden geldiğince günü gününe katılabileceğim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum, aktif olmanı sağlayacağı için de ayrıca mutlu oldum..
      İnşallah her gün görüşmek dileğiyle :)

      Sil
  9. Ne güzel yazmışsın Ezgi inan çok keyif aldım💛zaten ben senin yazılarını okumayı hep seviyorum💛içinde bulunduğumuz durum hepimize kendimizi keşfetmek, öncelik sıralamalarımız neler, en çok neye ihtiyacımız var gibi birçok sorgu yaptırdı.Plan yapmaktan vazgeçtim bende onun yerine hayal kuruyorum 💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban'cım, çok teşekkür ederim. Sen de varsın diye çok sevindim. Şimdi seninkini de okuyacağım..
      Sevgilerimle

      Sil
  10. Ezgicicim çok güzel anlatmışsın seni yüzyüze de tanıma şansına erişmiş biri olarak senin bu konulardaki hassasiyetini ve dikkatini görüp benim es geçtiğim alanlarda senden feyz almamı sağladın, seni gerçekten takdir ediyorum ve çok seviyorum, iyi ki yine böyle güzel bir etkinlik başlattın ve iyi ki seni tanıdım şu an tek dileğim hasretinin de en kısa sürede bitmesi, sağlıcakla, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım ben de seni tanıdığım için öyle mutluyum ki... Ankara güzelleşti sayende <3
      Sen de benim her zaman ilham kaynağımsın..
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  11. canım benim Allah sağlıkla kavuştursun inşallah

    YanıtlaSil
  12. Ben de katılmak istiyorum etkinliğe beni biraz zorlayacak ama olsun, yazını okumak çok keyifliydi sonraki yazılarında Kanada'dan biraz bahsedebilir misin? Farklı yerler hakkında bilgi edinmeyi çok seviyorum senin ağzından dinlemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Katılımın çok mutlu etti, listeye hemen ekleyeceğim.
      Şu an Kanada'da değilim. Ama blogda arama kısmına Kanada yazarsan bir sürü yazı bulacaksın :)))

      Sil
  13. Düşündüğünüzden de çabuk buluşun inşallah eşinle.

    Ördüğün şeylere bayılıyorum :)

    Dur ben de katılayım meydan okumaya, yine pek keyifli maddeler var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sevgili Handan.
      Çok teşekkür ederim :)))

      Yaşa sen, çok sevindim listeye ekliyorum hemen

      Sil
  14. Aaaa ne güzel, başlamışsın yine meydan okumalara. Ben geçen sefer yaptığım gibi düzenli değil ama bazı günler severek katılabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi sorma sorma oldu yine birşeyler :)))
      Çok mutlu olurum, listeye ekliyorum seni de. İnsanlar bilsin yazacağını <3

      Sil
  15. Merhaba hemen sizlerle bu yola çıkıyorum.....

    YanıtlaSil
  16. Merhaba müzisyen olduğunuzu bilmiyordum.Ama daha bir blig acmadan önce bile yazılarınızı okurdum.örgü konusunda birtürlü cesaret edemedim bir cesaret verici hadi ama yaparsınız tarzi bir yazi yazsaniz ne iyi olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim.
      Örgün için sizin yazınıza bir yorum yazdım. Bir link bıraktım umarım gaza getirici bir yazı olur :)

      Sil
  17. Ezgicim meydan okumalarımı wordpress deki blogumda cevaplıyorum... ismimdeki linki oraya yönlendirir misin?
    https://rusyena.wordpress.com/
    bu arada seni daha yakından tanıdığıma çok mutlu oldum... seviyorum üretken gençleri... ve benim gibi "curly"leri... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzelttim sevgili Ruşen abla, çok teşekkür ederim.
      Ben de çok memnun oldum seni tanıdığım için..
      Yaşasın curly ler :))))

      Sil
  18. Sen gerçekten de hazırmışsın neredeyse! Eşinle ayrı düşmenize üzüldüm, inşallah tez vakitte sağlıkla kavuşun..
    Ne güzel anlatmışsın :)
    Gidip diğer yazıları da okuyayım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok teşekkür ederim.
      Baya bir canlandık değil mi ? :)

      Sil
  19. merhabalar etkinlikten deeptone sayesinde haberim oldu .bu güzel etkinliğe ben de katılmak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz. Hemen sizi de ekliyorum.
      Çok teşekkür ederim katılımınız için, sevindim.

      Sil
  20. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  21. en birinci challenger seeen hıhım ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehhehe :))) Sen de mahalle muhtarı Deep :)

      Sil
  22. "Fagot"u ilk kez duydum ve az önce Google'da araştırarak öğrendim nasıl bir enstrüman olduğunu. Daha önce senfoni orkestralarında görmüştüm ama adını bilmiyordum. Çok teşekkürler hem bu challenge için hem de yeni şeyler öğrenmemize vesile olduğunuz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet orkestra konserlerinde görürsünüz ama okullarda pek tanıtmazlar :)
      Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  23. Bir de tez zamanda eşinizle kavuşursunuz umarım.

    YanıtlaSil
  24. Tez vakite kavuşmanız dileğiyle inşallah Ezgim sevgiler canım benim ..

    YanıtlaSil
  25. Salgın herkesi etkiledi. Umarım bir an önce kontrol altına alınır ve sen eşinle kavuşursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizi etkiledi sevgili Şule, inşallah..

      Ve inşallah dersler çıkararark çıkarız bu süreçten

      Sil
  26. Sen karantinaya çok önce girmişsin :)

    YanıtlaSil
  27. Umarım eşinize bir an önce kavuşursunuz.

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.