18 Nisan 2020 Cumartesi

KIYMETLİLERİM / MEYDAN OKUMA 16 GÜN/16 YAZI #4



Bugün tam da soruya yakışır cinsten geçti, nostaljik.. 

Kahvaltımı Perihan Abla eşliğinde yaptım, kahvemi Emel Sayın & Tarık Akan filmi eşliğinde içtim, azıcık ucundan Yeditepe İstanbul'a kulak kabartarak çorabımın ayak ucunu ördüm... 

Eski eşyaları, hikayesi olan şeyleri seviyorum. Bir ara sahaflardan tanımadığım insanların siyah beyaz fotoğraflarını toplamıştım. Tanımadığım insanların ölümsüz mutlu kareleri...

Evde önemli iki parça eşyam var.

İlki anneannemin tenceresi. Kullanmıyorum, sadece seviyorum, mutfak dolabımda durması beni mutlu ediyor.. Bayramlarda elinde börek açardı anneannecim, bu tencerenin içinde dururdu o börekler. Ne zaman o tencereye baksam, onun ıspanaklı böreğinin tadını hissediyorum... İki de tabağım var ondan yadigar, domatesi bol biber kızartmalarına ekmek bandırdığımız zamanları hatırlatan...

İkinci eşya, çocukluğumdan, salonumuzdaki masanın süsü. Belki bir ad veriliyordur bunlara ama benim için o salon süsü. İlk evimizin salonundaydı, sonra yazlığa gitti, yazlıktan da bana geldi, benim süsüm oldu..

Bugün yazıma eşlik eden şarkıyı da ekliyorum. Özdemir Erdoğan-Bir Sevgili Arasan
Sevgiyle kalın



35 yorum

  1. bu gondolun vazosuda bende :))) bende işten güçten perihan ablayı seyredemedim, sadece dinledim. ama 7 numaraya bakabildim biraz. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 numara en sevdiklerimden :) Güzeldi o zamanlar, izlerken içimde hep bir burukluk.

      Sil
  2. gondol, şekerlik ve vazodan oluşan üçlü set idi onlar. yeşili bizim evde kırmızısı Ayşen ablamlarda vardı. en çok şekerliklerini severdim. gidip gelip tırtıklarken en çok onunla gözgöze geldiğimiz için olabilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anneannemin şekerliğini de çok severdim aynı sebepten :)
      Sayende geçmişteki büyüklerimiz andık <3

      Sil
  3. aynı tencereden bizde de var annem yoğurt yapardı. Allah rahmet eylesin ölmüşlere

    YanıtlaSil
  4. Bugün anneanneleri anma günü olmuş sende de bende de ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle geçmiştekileri andık bugün, ne güzel oldu <3

      Sil
  5. Allah rahmet eylesin tüm büyüklerimize. Ben de anneannemin fincanlarını paylaştım :) Ne güzel bir konu olmuş, hepimiz sevdiklerimizi andık <3 Tencere bizde de vardı, gondolu da bir çok evde gördüm büyürken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruşen ablamız sağolsun o ekledi soruyu, çok da güzel oldu..
      Ortak eşyalar olmasına da ayrıca sevindim :)) Birbirine yakın geçmişten gelmişiz çoğumuz :)

      Sil
  6. Çok güzel renkleri. :) Anılar olunca eşyalar daha bir kıymetli.

    YanıtlaSil
  7. Çünkü hatırşinas milletiz, büyüğümüzle güzel anılar biriktirerek yoğururuz ruhumuzu bizden asla ayrılmaz parçalar🥰

    YanıtlaSil
  8. o güzel tencereler den annemin de ben çocukken 😊bu gondol şekerlikten bizim vardı da kırılmıştı tek vazozu kaldı 😊insana güzel anılar hatırlatıyor hep bu bizlerle kalan bu güzellikler 😊 gönlüne sağlık Ezgim sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgilerimle.
      Güzel anılar biriktirmek dileğiyle

      Sil
  9. Bu tencereler o dönemlerin meşhur tenceresiymiş sanırım :) Bizimkilerde de var bolca. Çok güzeller ama, asla modası geçmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne çok kişide varmış bu ikisinden :) Duymak mutlu etti :)

      Sil
  10. Bu tencereler bizde de vardı. Ne oldu acaba. Bir bakayım yaylaya gidince.

    YanıtlaSil
  11. Ezgicim murano gondoluna bayılıyorum, arıyordum henüz denk düşmedi düşerse varsın yadigar olmasın ama bir tane istiyorum böyle :) tencerende çok güzel anlatınca gözümde canlandı resmen börekler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim, bak senden tam adını öğrenmiş oldum :)
      Bizde baya seti var bunun, birazı hala annemde, birazı abimde bu da bende :) Bölüştük:)
      Ben de görürsem sana haber ederim. <3

      Sil
  12. Bu tencereler tekrar moda oldu Ezgi. Youtube'ta birkaç yemek kanalında gördüm. Eskiler zamanla tekrar moda oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa :)) kesinlikle, ne varsa eskilerde var zerafeti ayrı oluyor..

      Sil
  13. Gondol değil mi o? Eskiden vazo, gondol ve kül tablası takım olarak alınır, masa ya da sehpaya konurdu. Çok güzel bir işçilikle üretilen bu aksesuarları çok seviyorum..

    Çok kıymetli geride kalan hatıralar..
    Doğum günün kutlu olsun bu arada, sağlıkla, neşeyle, eşinle, tüm sevdiklerinle mis gibi geçsin yeni yaşın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleymiş, gondolmuş :))

      Çok teşekkür ederim güzel dileğin için.. Kocaman sevgilerimle <3

      Sil
  14. tencerenin aynısından bizim evde de var kullanmasakta ben de kıyamıyorum atmaya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atma atma :) çok güzel,süs için bile durur :)

      Sil
  15. Tencerinin krem rengi babaannemde de vardı....
    Gondol takımını yeşili de annem de vardı.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desene bunlar hepimizin geçmişinde yer etmiş :)

      Sil
  16. Bu tencereden bizde de var hatta annem hala kullanır 😊

    YanıtlaSil
  17. Ne güzeller😍 geçmişte mutlu ediyorlardı şimdilerde hala mutlu ediyorlar😍bu tencereye benzer annanemin tabakları vardı onlarıda ben getirdim evime ve kullandıkça ruhuna okuyorum 🙏bende en çok babamın radyosunu seviyorum salonumda baş köşede duruyor çalışmasada hergün onu görmek bana çok iyi geliyor 😍 kocaman sevgiler gönderiyorum sana 🥰🥰

    YanıtlaSil
  18. Sizi tebrik ederim meydan okuma etkinlikleri çok güzel Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.