29 Kasım 2019 Cuma

NELER YAPIYORUM / HERE & NOW



Kasım rüzgar gibi geçti, 4 konser, 4 tasarım başvurusu ve yeni yıl marketinden sonra hala yaşıyorum, çok şükür. Bitti sanmayın son market 7 aralıkta, sonra mola vereceğim, kendime söz :) Yoruldum ama güzel insanlarla karşılaştım, tüm yorgunluklar geçti gitti.

Bu arada bir de kutuplardan gelen bir soğuk hava dalgası ile boğuştuk ki sormayın. Ne güzelsin sonbahar derken bir anda -15 lerle birlikte kar geldi. Yaklaşık on gün sürdü ve şimdi mevsim normallerine geldik yani sıfır derece :)




Zaman su gibi aktı geçti ve Kanada'da şimdilik bana ayrılan sürenin sonuna gelmekteyim. Son bir ay ve Türkiye'ye dönüş vakti benim için. Bir yanım burada kalacak, çünkü Bora daha burada ama benim ücretsiz iznim bitiyor ve ailemi çok özledim. Sevinç ve hüzün ikisi bir arada, geri sayım başladı sayılır. Bakalım sonrasında ne olacak, hakkımızda herşeyin hayırlısı... 

Bu süre içinde blogu çok ihmal ettim. Yazıları kafamda yazıyorum, sonra aklıma gelen cümleleri unutuyorum. Not alsana Ezgi diye düşünürken, dur şu ayıcığı örmeyi bitireyim yazarım diyorum sonra araya başka bir iş giriyor ve böylece günler geçip gidiyor. Olsun sağlıklı olalım da çalışırız bol bol. 

Bu ay listemde neler varmış bakalım;

Seviyorum: Vakit buldukça pinterestte gezinmeyi çok seviyorum.  Özellikle de çocuk kitapları illüstrasyonlarını incelemeyi çok seviyorum. Keşke çizim yeteneğim olsaydı diyorum her seferinde. Baksanıza şunların şirinliğine.




Yiyorum: Brüksel lahanası, onunla aramız hiç iyi olmamıştı, ta ki ortadan ikiye bölüp, biraz zeytinyağı, tuz ve karabiber ile harmanlayıp fırında pişirene kadar. Bayıldım bayıldım.. 

İçiyorum: Bol su, sabahları kahve, akşamları çay ve gün içinde taze zencefil çayı.

Hissediyorum: Az önce bahsetmiştim ya, Türkiye'ye gideceğim için çok mutluyum. Ama Bora burada kaldığı için de üzgünüm. O yüzden karmaşık hissediyorum. 

Yapıyorum: Fagot ve örgü aynı yoğunluktaydı bu ay. O yüzden kendimi iki işte çalışıyor gibi hissettim. Keyif alarak yapınca insan çok yorulmuyor da örülecek şeyleri belli bir tarihe yetiştirmek biraz telaşlandırıyor. 






24 Kasım'da hayatımda ilk defa yeni yıl marketine katıldım. En son katıldığım marketlerden birinde  ördüğüm oyuncakları beğenen birisi, başka bir şehirde düzenledikleri yeni yıl marketine davet etti. Davet edilince neden olmasın dedim. Çünkü yılın en keyifli zamanı! Tek sıkıntı bütün gün dışardaydık ve hava biraz soğuktu. Ama çok keyifliydi, yine kendimi film setinde hissettiğim günlerden biriydi. 

Yeni yıla özel bir sürü yılbaşı ağacı süsü ördüm. Penguenler, ayılar, dinazorlar, tilkiler, tavşanlar, canavarlar aklınıza ne gelirse... Çok sevildiler çok şükür. Her market için farklı şeyler örüyorum ya da aynı şekilde yapacaksam kesin farklı bir karakteri oluyor. Bunun ilk sebebi aynı şeyi örmekten sıkılıyorum. İkinci sebebi ise; her çocuğun oyuncağı ona özel olmalı diye düşünüyorum. Bu da beni daha çok heyecanlandırıyor. 

Düşünüyorum: İnstagramdan biraz sıkıldığımı düşünüyorum, insanlar birbirinin gözüne sokarcasına bir şeyler paylaşıyor gibiler. Günde maksimum 30 dakika falan uğrardım, şimdi 5-10 dakikaya düştü.
İçimden fotoğraf koymak istersem koyuyorum, o kadar.. 

Hayal ediyorum: Bizimkilere kavuşacağımı, sonra ilk fırsatta Şirin'i görmeye gideceğimi hayal ediyorum ve beyaz peyniri hayal ediyorum. Düşününce bile ağzım sulanıyor :) Bunlar inşallah yakın zamanda gerçekleşecek  hayaller de, aslında iki hayalim daha var. Biri tap dance öğrenmek, diğeri de çorap örmeyi öğrenmek. Umut ediyorum ikisine de bir gün başlayabilirim.

Şu videoyu neredeyse her gün izliyorum. Ve her izlediğimde daha da çok tap dance öğrenmek istiyorum...



Dinliyorum: Postmodern Jukebox dinliyorum. 
Bu şarkıyı da çok ama çok seviyorum You've got a friend me 

İzliyorum: Oyuncakları örerken hiç boş kalmadım, hep güzel diziler, filmler izledim. Hepsini yazmak çok zamanımı alır, o yüzden en çok beğendiklerimi yazayım bu seferlik. 

Netflix yapımı, gerçek bir olayı anlatan When They See Us içlerinde beni en çok etkileyen mini dizi oldu. İçim çıktı ağlaya ağlaya, evet çok sarsıcı ama herkesin bu hikayeyi bilmesi gerekiyor. 

Bir Star Wars hayranı olarak şu sıra her hafta dört gözle The Mandalorian dizisini bekliyorum. Bebek Yoda'ya vuruldum.

Ve bir de His Dark Materials dizisinin ilk bölümünü izledik, sanırım devam edeceğiz. Fantastik hikayeleri seviyorum. Hayal gücümü renklendiriyor.

Dün akşam da yine Netflix'te Klaus adlı animasyonu izledim. Çok sevdim, çok. Sanırım yaşım kaç olursa olsun animasyon izlemekten bıkmayacağım. Filmi kesinlikle tavsiye ediyorum.






Okuyorum: Çok üzülerek söylüyorum ki sadece uyumadan önce okuyabiliyorum. Olsun buna da şükür. Binbir gece masallarını okuyorum yavaş yavaş.

Sayfalarına dokunarak kitap okumayı özledim. Buraya gelirken yanımda getirebildiklerim çoktan okundu, bitti. O yüzden telefondan kitap okuyorum. Okumak istediklerimin listesini yaptım bile.

Siz neler yapıyorsunuz ? Umarım her şey yolundadır.
Bir sonraki yazıya kadar sevgiyle kalın.

32 yorum

  1. Allah sağlık sıhhat versin, okurken yoruldum. :))
    Ben neler mi yapıyorum...
    Düşüneyim...
    Hımmm...
    Yok canım ev içinde günlük koşturmaca benimki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Amin hepimize inşallah.
      Vall şimdi bir daha okudum da ben de yoruldum heheheh

      Sil
  2. Çok dolu dolu geçirmişsin, ne güzel.
    Oyuncakların çok minnoş ama. 😍
    İzlediğin dizileri filmleri bir kenara not ettim.
    Evin içinde günü doldurmaya çalışıyoruz çok şükür. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğendiğinize çok sevindim.
      Film ve dizileri hiç tereddüt etmeden tavsiye ederim, umarım beğenirsiniz.
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  3. Mevsim normalleri daha fazla normalleşmeden ;)) dönecek olmana sevindim valla, evet senin bi yanın orada kalacak olsa da sen de özledin buraları, telafisi olur galiba... Elinden çıkan her bir şey yine çok güzel, gönlüne, eline sağlık Ezgiciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'cim evet inşallah bir buz fırtınasına maruz kalmadan Türk topraklarına basabilirim :))))
      Çok teşekkür ederim, beğendiğine çok mutlu oldum <3

      Sil
  4. Türkiyeye dönecek olman güzel tabii araya mesafe girmesi hüznü olmasa tabii peki geri dönmeyecek misin ki :/
    ne güzel oyuncaklar yapıyorsun bayılıyorum minnak canavarlarına :) becerikli arkadaşım benim :) bişeyler yaparken benim de kalıma yazma istekleri geliyor ses kaydı almaya çalışıyorum bazen de kendime watsapdan notlar düşüyorum ses kaydı şeklinde dene bence belki işine yarar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de henüz bilmiyoruz, bir dönüş biletim var ama kısa sürelimi dönüş yoksa temelli mi ya da başka bir ülke mi olacak henüz bilmiyoruz. O yüzden düşünmeden akışına bıraktım, yoksa çok kafam karışıyor :)))

      Çok teşekkür ederim beğendiğine çok sevindim <3 Süper fikir verdin kesinlikle deneyeceğim :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  5. Bloğa uğramayalı o kadar çok oldu ki ... “Ezgi ne yapıyor” diye tamamen sen odaklı uğradım. Her şey gönlünüzce olsun. Akademisyenlerin kaderi bu , ne çok emek ne çok özveri ❤️ Öpüyorum güzel yanaklarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi yaptın da geldin <3
      Ah sorma Nilgün abla, ne özveri ne fedakarlıklar bilim için, umarım tüm bunlara değer.
      Çok teşekkür güzel dileklerin için.
      Kocaman sevgilerimle <3

      Sil
  6. SİZDE kış gelmiş
    Mutlu yıllar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutlu yıllar dilerim şimdiden :)

      Sil
  7. bütün fotoğraflar ne kadar güzel. masal gibi.

    YanıtlaSil
  8. Ezgi yeteneğine bayılıyorum örgülerin hepsi birbirinden güzel..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık nasıl sevimli oyuncaklar. sanırım devlet memurusun. umarım istifa etmen gerekmeden bu sorunu çözebilirsiniz. senin bu yazı dizisini uzun süredir beğeniyorum. ayın son günü malum bugün yazayım bari. bakalım istikrar elde edebilecek miyim.
    aklına gelen cümleleri ses kaydı yap bence. benimde sıklıkla yaşadığım bir sorun, yemek yaparken zihnimde kurduğum cümleler klavyenin başına geçince uçup gidiyor sanki. kalem kağıt her zaman olmuyor. teknolojiden yardım almak lazım. hani bana bu öğüdü verdin sen yapıyor musun diye sor. tabi ki hayırr :)
    her şey gönlünce olsun güzel insan sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok teşekkür ederim sevgili Zeynep :)
      Aslında memur değilim ama kadrolu bir pozisyonum var, o yüzden tam nerede olacağımızı bilmediğimizden bir müddet böyle devam edelim dedik bakalım, hayırlısı herşeyin.

      İyi yazdın sen de.. Ben çok sevdim, devamı gelirse de mutlu olurum :)

      Öğüdü kaptım bile güzel insan, sevgilierimle

      Sil
  10. Yoğun ama sanatla, hobiyle dolu günler. En güzeli! Sevgiler Ezgi.

    YanıtlaSil
  11. O minnoş kardan adamın, penguenin güzelligi nedir öyle!!! Bayıldımmm.

    Valla bir yaz-sever olarak bu cümleyi kuracağımı düşünmezdim ama kışı, karı, soğuğu özledim sanırım ben Ezgi. Bir türlü bitmek bilmeyen yaz bizi allak bullak etti. Tabii -15 de olmasın :p

    Şimdiden iyi yolculuklar sana. Bora da en kısa zamanda yanına gelir umarım.
    Kocaman sevgiler 🎄☃️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel <3 çok teşekkür ederim :)))

      Size de kış geldi sanırım artık :)

      Güzel dileğin için çok teşekkür ederim. Kocaman sevgilerimle

      Sil
  12. Ezgicim şahane üretimler yaptın, hepsine bayıldım. Aman soğuklar gelmiş kendinize dikkat edin, buralarda bekliyoruz kışı Aralık ayı girdi modumuz sonbahar hala :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim <3 çok teşekkür ederim :)))
      Ankara'da da soğudu sanırım, kışa geliyorum desene :))
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  13. Çok güzel bir gün geçirmişsiniz :) bayıldım doğrusu

    YanıtlaSil
  14. Hangisine bakacağımı şaşırdım yine, yaptıkların nefis!
    Kanada günleri tamamen mi bitti, şimdilik mi? Zor bir durum gerçekten, aile de özleniyor, eş de....
    Instagram`dan bir süredir sıkıldım zaten, son 1 yıldır falan herhalde. Sadece uğruyorum, çok nadir bir şey paylaşıyorum. Sevdiğim birkaç hesap, birkaç dost hatırına kapatmıyorum diyebilirim.
    Sen Etsy`deki dükkanı ne yaptın? Geçenlerde uğradım, boştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi hoş geldin öncelikle, çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim.

      Tamamen bitmedi, belki başka bir şehrinde devam edebilir ya da başka bir ülke olabilir. Açıkçası o biraz karşımıza çıkacak olan şeye bağlı. Durum hala belirsiz, o yüzden biraz daha Türkiye'de orkestrada olacağım, hem de ailemi de çok özledim zaten :) Artık hayırlısı dedik, bekliyoruz.

      Teşekkür ederim Etsy'deki dükkanı sorduğun için. Yazdan beri daha çok craft showlara katıldım ve dergilere tarif hazırladım. Epey vaktimi aldı. Zaten Etsy'deki dükkanı duyurmayı pek beceremedim sanırım. bakalım belki tekrar birşeyler eklerim ama elimde birşey de kalmadı :)))


      Sil
    2. Craft showlar eminim daha keyiflidir Etsy`den. Etsy de biraz zaman ve ilgi istiyor. Benimki Noel zamanı olduğundan hareketlendi biraz. Bakalım devamı nasıl olacak:)

      Sil
  15. Hayırlısı olsun, zor bir süreç hem gittiğin hem bıraktığın yerde aklının kalması. Yaptıkların için emeğine sağlık, fotoğraflar harika. Kışın fotoğrafı çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, duymayı en çok sevdiğim "hayırlısı olsun" cümlesi, biz de öyle dedik .

      Fotoğrafları beğendiğine sevindim, çok teşekkürler
      Sevgilerimle

      Sil
  16. Çocuk kitabı ilustrasyonlarını ben seviyorum sanıyordum. Hemen hemen bütün kitapların çizgilerinin içinde yaşama dürtüsü duyuyorum. Renkleri, yalın çizgileri sevdiğim için bu hisleri yaşıyor olabilirim. El emeği ürettiğin karakterler de gerek pinterest gerek çocuk kitaplarının enerjisini taşıyor. 2020, Kanada veya Türkiye'de arzu ettiğin heyecanları sana getirsin.

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.