30 Ekim 2019 Çarşamba

KIŞIN KULAKLARIMIZ ÜŞÜMESİN, KULAKLIK ÖRELİM - YARN&PROJECT #5



Cuma günü için kar bekleniyor. Yağar mı yağmaz mı bilmem de kış yakındır. Panik yok, kulaklığım ve ben kış için hazırız!

Saçlarımdan dolayı kışın şapka takmayı hiç tercih etmiyorum, şapkayı çıkarınca bütün kıvırcıklarım kafama yapışıyor sanki. O yüzden kulaklık kullanıyorum, yeterli oluyor. Anneciğim geçen sene kulaklarımın tamamını kapatan kocaman bir kulaklık aldı da Kanada soğuklarını öyle atlattım.



Elimde yüzde yüz saf İzlanda yünü vardı, öyle güzel bir yün ki değdiği yeri hemen ısıtıyor. O meşhur İzlanda kazakları da hep bu yün ile örülüyor. İnşallah bir gün örgüde gelişirsem, bu yünlerle bir kazağım olsun çok isterim. 

Kaşındıran yün mü diye sorabilirsiniz, yumuşacık değil, ama kaşındırmıyor. Aslına bakarsanız bu dokusu çok hoşuma gitti, daha gerçek duruyor. Biraz pıtırcık etkisi olsun, kıvırcık saçta kaybolsun istedim. Eminim düz saçlılara da çok yakışacaktır. 

Biz İzlanda yününü nerede bulacağız dediğiniz duyar gibiyim. Eğer yolunuz oralara düşerse, en azından hatıra bir yumak yün alın derim. Ama şimdi size benim kullandığım yünün yerine kullanabileceğiniz birkaç fikir yazacağım. 

La Mia - Wool Ease 
Kartopu - Punto 
La Mia - Natural Wool
Etrofil - Kaşmir 
Yarnart - Shetland Chunky gibi yünlerin kalınlığı size aynı sonucu verecektir. Kalın bir yün olduğu için bir günde tamamlarsınız kulaklığınızı. 

Hadi başlayalım o halde; 


Malzemeler: 

1 yumak ÁLAFOSS LOPI, %100 yün 
6.00mm tığ 
makas
yün iğnesi 

Nasıl Yapılır?

12 zincir çek.

1. sıra : Tığın hemen yanındaki ikinci ilmeğe batıp sık iğne yap, sonraki tüm ilmeklere sık iğne yap, 1 zincir çek, dön.

2.sıra : İlk iki ilmeğe sık iğne yap, * sonraki ilmeğe ikili trabzan (dc) yap, bir sonraki ilmeğe sık iğne yap, *  *..* işareti arasındaki kısmı son ilmeğe kadar tekrarla. Son ilmeğe sık iğne yap. 1 zincir çek, dön.

3.sıra : *ilk ilmeğe sık iğne yap, ikinci ilmeğe ikili trabzan yap. *
*..* işareti arasındaki kısmı son ilmeğe kadar tekrarla. Son ilmeğe sık iğne yap. 1 zincir çek, dön

Devamı : 2. ve 3. sırayı 60cm. uzunluğa ulaşıncaya kadar tekrarla. Ben 60 cm yaptım, çok sıkı olmasını istemedim, siz kafanızın ölçüsüne göre, kısaltabilir ya da uzatabilirsiniz.
Son sırada ipi dikme işleminde kullanmak için biraz uzun bırakarak kes.




Birleştirme: 

-Kulaklığın düz yüzü size bakacak şekilde tutun, ve bir tur çamaşır sıkar gibi ördüğünüz parçayı döndürün.
- Tam döndürdüğünüz noktayı, bir parça ip ile sağlamlaştırmak için dikin. Dikmek şart, çünkü her zaman aynı şekilde kalmıyor.
- Döndürme işini tamamladıktan sonra. Kulaklığı ters yüzü birbirine bakacak şekilde ikiye katlayın ve iki ucunu birleştirin.
- Birleştirdiğiniz uçları en son sırada bırakmış olduğunuz ip ile birbirine dikin.
- Kulaklığın düz tarafını çevirin!



İşte bu kadar basit! Artık sıcacık bir kulaklığınız var. Son dakika hediyeleri için de harika bir fikir.
Olur da bir ara Türkiye'de havalar soğursa ihtiyacınız olabilir :)
Ben kullanmaya başladım bile!

Tarifi denerseniz instagramda beni etiketlemeyi @ezgissimo unutmayın ki ben de o güzel sonucu görebileyim.

Umarım sevmişsinizdir.

Turuncu ve sarı rengin hakim olduğu güzel bir sonbahar gününden sevgilerimle!





Copyright © Ezgi Tandogan Onat, ezgissimo. Tüm hakları saklıdır. 
Copyright © Ezgi Tandogan Onat, ezgissimo. All rights reserved 

29 yorum

  1. Kış yaklaşırken iyi fikir... Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hele rüzgara karşı kulaklığı kapatmak şart, yoksa ağrı yapıyorç.
      Sevgilerimle

      Sil
  2. eline sağlık rengi dokusu çok güzel olmuş. güzel günlerde kullan sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim :) İnşallah çok teşekkür ederim <3

      Sil
  3. Süper.. bayıldım :) güle güle kullan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kocaman sevgilerimle

      Sil
  4. Güzel günlerde kullan Ezgicim... Aşırı beğendim... Çoktandır kendim için çeşit çeşit örmek istiyordum, itici güç oldu... Teşekkürler, sevgiler... ❤ ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim <3 Her renkten örmelik :) Keyfini çıkar.
      Sevgilerimle

      Sil
  5. Çok güzel olmuş Ezgicim ellerine sağlık, sonbahar renkleriyle çekilmiş fotoları göz kamaştırıyor, yünden korkuyoruz kaşındırma hissinden dolayı ama bu süpermiş zaten İzlanda kazakları favorimdir çok beğenirim modellerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim çok teşekkür ederim, beğendiğine çok sevindim. Ahh o kazaklar yok mu <3

      Sil
  6. Çok güzel olmuş, güle güle kullan. İlk fırsatta İzlanda yünü alacağım:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :))) Sevgilerimle

      Sil
  7. Ben bundan benim miniğe de yaparım ki...Zaten kulakları için bant arayışındaydım :)

    YanıtlaSil
  8. Güle güle kullan. Kar büyüsü yaklaşsa da fotoğrafların tam sonbahar temasında çekilmiş. İzlanda'nın her türlü detayını merak ediyorum fakat ne Konsolosluk ne de Büyükelçilik olarak iki ülke direkt olarak birbiriyle ilgilenmiyor. Aracı temsili ülke olarak diplomatik olarak bağlantılıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, evet biraz zorlayıcıydı İzlanda vize işlemleri ama çözülüyor bir şekilde :)

      Sil
  9. Çok tatlı görünüyor..Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Ezgim.Cok yakismis ve rengide çok hoş❤.
    Kış bize geldi😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'cim çok teşekkür ediyorum.
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  11. Çok tatlıııı ♥️ çok da yakışmış 😍

    YanıtlaSil
  12. Emeğinize sağlık, çok şık görünüyor.

    YanıtlaSil
  13. Rengi de modeli de çok güzel, çok da yakışmış. Bize biraz daha var sanki, İstanbul, bildiğin mayıs sonu gibi bugün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş, hava durumundan hep takip ediyorum ben de :)
      Çok teşekkür ederim <3

      Sil
  14. Merhaba Ezgi,
    Yeni bir format ile geri döndüm beklerim

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.