30 Nisan 2019 Salı

"ÜRETEN KADINLAR" - ROZA DESIGN



Kanaviçe ile ilişkimiz çok uzun yıllar önce annemle İzmir Kemeraltı'nda bir hobi mağazasından aldığımız siyah etamin ve dmc ipliklerle başladı. O gün bugündür, bende yeri kıymetlidir.
İşleyen kişiye, işlenen hayat bulan kumaşa hayranlığım büyüktür.
Hele ki o etmanindeki kareler küçüldükçe işlemenin ne denli zor olduğunu tahmin edemezsiniz. Kanaviçe benim gözümde, çarpı şeklinden ortaya çıkan bir sanat eseri.

Bu ay konuğum Roza Design adı altında sergilenen kıymetli işlemelerin tatlı sahibesi sevgili Hülya. Gelin bugün onu tanıyalım, kanaviçe hayatına nasıl girmiş öğrenelim.
Hazır yarın 1 Mayıs, üreten kadınlar ile bunu kutlayalım. 






Sevgili Hülya bize biraz kendinden bahseder misin ? 



Trabzon'da doğup büyüdüm. Muhasebe okudum fakat sevmediğimi fark ettiğimde bırakıp el işlerine yöneldim.Kalabalık bir aileyiz hepimiz farklı şehirlerde olduğundan seyahat etmeyi el  işlerinden fırsat buldukça da kitap okumayı severim.

Roza Design isminin nereden geldiğini bize anlatabilir misin ? 


2014 yılında kardeşimin kızı Roza doğdu.Hem onu çok sevdiğim hem de o ara isim arayışında olduğumdan Roza Design olarak devam etme kararı aldım.


Elinden çıkan ilk işi hatırlıyor musun ? Acemilikte bile zevk vermiş miydi sana işlemek ? 



Hatırlıyorum tabii :) Orta okul son sınıftaydım ev ekonomisi dersinde nasıl bi özgüvense :) küçük bi kırlent işlemiştim hala da saklarım.Çıkan sonuç  öyle mutlu etti ki o gün kanıma girdi sanırım bırakamadım.

Çarpı işinde en sevdiğin tasarımcılar kim ? 


 Favorilerim Helene Le Berre, Veronique Enginger, Susan Bates

Kimlerden ve nelerden ilham alırsın ? 


Küçük Prens, pastel tonlarında çiçekler severek yaptığım işlerdendir. 


Seni rahatlattığını düşündüğün başka bir hobin var mı ? 


Yaptığım işleri fotoğraflamak ve daha çok başındayım ama dikiş dikmeye çalışmak :)


İşlediğin broşları çok beğeniyorum, mesela tamamen sıfırdan bir broşu yapmak ne kadar süreni alıyor. Bize biraz bu süreci detaylarıyla anlatabilir misin ? 



Çok teşekkür ederim. İşlediğim desenin ebatı belirliyor aslında süreyi. Ortalama 2-4 saat arası sürüyor işleme kısmı.Hepsini elde herhangi bir makine kullanmadan yaptığım için aparata yerleştirmek de 15-20 dakikayı buluyor.


Kendi sevdiğin şeyleri yapıp öyle mi satışa sunuyorsun yoksa özel siparişte alıyor musun? 



Kısacası senin güzel el emeğine ulaşmak isteyenlere biraz bilgi verebilir misin? 
Önce kendi sevdiğim işleri yapıp mutlu oluyorum ki satın alanlar da benim kadar mutlu olsunlar. Sipariş olanlardaysa satılan alacak kişi üzerinde neyi taşımak istiyorsa  obje, çiçek, karakter vb. söylüyor ona göre modeller sunup arasından uygun olanı seçiyoruz böylece süreç başlamış oluyor.

Ve son olarak eklemek istediğin bir şeyler var mı ?



Benden ya da başkasından fark etmez el emeği ile yapılmış herhangi bir ürün alan veya fiyat soran arkadaşlar lütfen - aaa çok pahalıymış ne varki bunda - gibi yorumlar yapmayın. İnanın arkasında büyük bir emek ve saatler var. Bu fırsatı verdiğin için çok teşekkür sevgili Ezgi. 


Sevgili Hülya'ya bizlere zaman ayırdığı için buradan tekrar teşekkür ederim. İnstagram @rozadesign hesabını takip ederseniz  Hülya ne güzellikler yapıyor siz de şahit olursunuz. 

Her ne yapıyorsak, ellerimizle ışık saçtığımız, rengi bol güzel günlere.. 
Sevgiyle kalın




11 yorum

  1. Ezgicim, kaneviçeyi bende çok seviyorum. Bu konuda harika çalışmalar yapan üreten bir ismi daha tanımaktan çok mutlu oldum. Çok değerli bir iş, eski-yeni her şekline bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Maşallah diyor ve takdir ediyorum hep özenirim böyle kadınlara.

    YanıtlaSil
  3. Allah’ım bu nasıl bir emektir ! Kutluyorum Hülya Hanım’ı . Kanaviçe zor iş , bir ara epey çarpılamışlığım vardır benim de... Sonraları “ bu iş bana göre değil, ben yine döneyim yünlerime kumaşlarıma “ deyip ara verdim . Ben bir de Dolunay Hanım’a hayranım , nasıl güzel işler nasıl sabırla işler... Teşekkürler Ezgiciğim bizi üreten emeğiyle var olan bir hanımla daha tanıştırdığın için !

    YanıtlaSil
  4. çok güzeller..hele o gölgeleri vermek sahiden maharet.Çok zor ve sabır isteyen bir uğraş.Ben kanaviçede sadece seccade işleyebilecek seviyedeyim :)

    El emekleri hem kıymetli hem de her ilmeğinde yaşanmışlık var."Ne var ki bunda " yaklaşımını kesinlikle hak etmiyorlar.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel! Sayende tanışmış olduk kendisiyle. En sondaki düşüncesine katılmamak elde değil, ancak emek verenler anlar durumu:)

    YanıtlaSil
  6. Emekle yoğrulan işler ne güzeldir, emeklerinize sağlık. Emek veren insanların artması dileğiyle..

    YanıtlaSil
  7. Emekle üretilen her işi, üreteni hem çok seviyor hem çok saygı duyuyorum.Takip de edeceğim, sevgiler ikinize de.

    YanıtlaSil
  8. el emeği olan her şey çok güzel :)

    YanıtlaSil
  9. Harika bir şeydir tamamlandığını görmek, her ilmek emek ...

    YanıtlaSil
  10. Ellerin servet, o kadar diyeyim :) MaşAllah... Ellerine sağlık canım!

    YanıtlaSil
  11. Resmen aşık oldum. Ne güzel işlenmiş:)

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.