28 Mart 2019 Perşembe

NELER YAPIYORUM / HERE & NOW


Bahar geliyor a dostlar, her gün bakmaya doyamadığım güneş içimi canlandırıp yürüyüşleri keyiflendiriyor. Çiçekler geç açarmış ama açtı mı da bakmaya doyamazmışsınız öyle diyor buralılar. Heyecanla bekliyorum bakalım. Hatta şu meşhur Japon kiraz ağaçları ( Sakura ) var bilir misiniz ? Onlarla dolu bir park varmış. 

Çiçek açmadı henüz ama karlar eridi toprak gözüktü şükür. 

Bu ay nasıl geçti hiç anlayamadım. El işlerini 4 mayısa yetiştirebilmek için harıl harıl çalışıyorum. boş duvara baktım mı kanaviçe şablonu görüyor gibi hissediyorum. 


Aylık listeme gelince;

Seviyorum: Nane kokusunu çok seviyorum, uzun süre sonra taze nane buldum markette.. Ohh nasıl bir ferahlık. 

Yiyorum: Markette şahane ıspanak vardı, nasıl özlemişiz.. Pirinç unu ve nişasta da bulabildim sonunda.. Nişasta patates nişastası ama ben buğday ile arasındaki farkı anlayamadım açıkçası.. Hemen sütlaç yaptım.. Oh be, yaşasın evi sütlaç kokutmak. Kendimizi evimizden uzak hissetmeyelim diye, mutfak alanında yüksek lisans yapıyorum şu ara. Keyifli de şu ne pişirsem derdi yok mu. 

İçiyorum: Çay, adaçayı, ıhlamur ve kahve.. 

Hissediyorum:  İyiyiz sağlıklıyız çok şükür.  İçime Fransız şarkıcı Dalida kaçmış gibi hissediyorum, ruhum payetli, danslı,  diskolu.  





Yapıyorum: Bol bol broş yaptım. Fuarda kanaviçe broşların olmasını istediler yoksa bu sefer yapmayı çok da düşünmemiştim aslında.. Çünkü çok zahmetli. İğneyi batır çıkar sağ işaret parmağımı hissetmiyorum artık. 

Bir de tasarımını beğendiğim bütün oyuncakları örmek istiyorum, masanın bir tarzı olsun istediğimden en sevimli koca kafalı ya da  koca kulaklı hayvancıklar hangisiyse onları örmek istiyorum. Türkiye'de ne kadar da popüler amigurumi. Burada pek amigurumi yapan yok, daha çok efsane kazak, çorap, şal örüyorlar. O yüzden ben de bu sefer masada oyuncaklar da olsun istedim. 







Şu meşhur Sofi bitecek az kaldı son düzlükteyim artık. 

Renkleri bol bol yan yana getiriyorum. 

Arada kütüphaneye gidip, bolca kitap inceliyorum. Renkler, ressamlar ve dekorasyon hakkında. 

Tabii fagot çalışıyorum, konser var yine yakında. 
Buzlar eridi, güneş ısıtmaya başladı artık doya doya yürüyüş yapabiliyorum. 







Düşünüyorum; El işi hobim olduğundan beri tığ, dikiş, nakış, kanaviçe derken bir sürü farklı şey denedim. Şu sıra acaba en çok hangisini seviyorum diye merak ediyorum. Kendimi sadece biri ile kısıtlamalı mıyım diye düşünüyorum. Sonra diyorum ne gerek var kısıtlamaya, canın ne çekiyorsa onu yap. 

Hayalini kuruyorum; Dedim ya ruhum çok payetli, o dönemlerde olsam payetli, püsküllü kolları dökümlü bir elbise ile Dalida- Gigi in Paradisco şarkısıyla salına salına dans etsem diye hayal kurdum tam da şu an.. 

Şarkı bu ; 



Dinliyorum; Sesini çok sevdiğim Jülide Özçelik'in yeni albümü Nefes'i dinliyorum. 


İzliyorum; İzlerken bir şeyler işleyebileyim diye türkçe seslendirmeli izlemek zorunda kalıyoruz. Bu ay amazon prime'da şahane bir bilimkurgu keşfettik. Bilim insanı ile yaşaya yaşaya bilimkurgu hayranı oldum. Ben gibi bir insan bilimkurgu sevdiyse herkes bu tarza bir fırsat vermeli diye düşünüyorum. Hele bu dizi, saf bilimkurgu ama çok iyi. Blade Runner'ın yazarı Philip K.Dick'in Electric Dreams adlı eseri. Her bölüm farklı hikayeden oluşuyor. O kadar dolu hikayeler ki, bana kalırsa hepsinden ayrı ayrı diziler çıkarmış. 

Şaşıp kalıyorum bir yazar bunca şeyi nasıl düşünebilir diye? Kendime bakıyorum da kırk yıl düşünsem aklıma gelmez.. 

Böyle geçti işte bu ay, bolca el emeği ve bahara bir adım daha yakın.. 

Sevgiyle kalın.. 


37 yorum

  1. Baharı sabirsizlikla bekliyor her gun ağaçların ne kadar açtığını gözlemliyorum bugün bir manolya ağacı gördüm,muhteşemdi ama fotoğrafını çekemedim arabanın içinde olduğum için manolya ağaçları açtıysa bahar epey yaklaştı demektir.
    Yaptiklarin çok güzel Ezgicim her zamanki gibi,nane kokusunu ben de çok severim kuruşunu çok fazla kullanırım.
    Nane demişken bu benim yeni yemek blogumdur seni ve diğer dostları da bekler ziyaretinizden mutluluk duyarım.
    Sevgi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi'cim, ben de diğer blogu bulmaya çalıştım beceremedim. Dedim benim bilgisayarda mı var problem acaba. Adı değişmiş meğerse.. Tabii ki geleceğim lezzetli yemeklerini takip edeceğim..

      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için.. Kuru nane ben de çok seviyorum ama tazesi tam ev gibi değil mi ? Ege kıyıları diyim sen anla <3

      Sil
  2. Baharı hissettim yazını okurken. Güneş gibi ısıtın içimi. El emeği, göz nuru el işlerin harika. Kolay gelsin, enerjin bol olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum :) Çok teşekkür ederim, enerjimiz hiç azalmasın.
      Kocaman sevgiler

      Sil
  3. Yine ne güzel işler yapıyorsun. Maşallah sana. Renkler, anlatışın zaten Bahar gibi... Gelmiş Bahar, gelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin'cim çok teşekkür ederim <3 Geldi geldi :)

      Sil
  4. Patates nişastası tatlılara yakışır.hatta anneannem aşureye mutlaka papates nişastası koyardı.
    El ve göz emeklerin için kolay gelsin diyorum.
    Baharı özledik ama nisan gelmeden havalar ısınmayacak gibi İstanbul'da.Biz de erguvanları bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzelmiş :)

      Çok teşekkür ederim, evet serinlemiş duydum, ama olsun nisana da yakışır bahar :)

      Sil
  5. Ah Jülide`yi çok severim diye başlayayım. Canlı izlemişliğim çoktur, CD imzalatmıştım bir keresinde.
    El işlerinin hangisine bakacağımı şaşırdım, hepsi çok nefis! Eminim fuar çok iyi geçecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çoook seviyorum. Canlı dinlemesi de çok keyifli. Ben bir kere gidebildim.
      Ayy beğendiğine çok sevindim Semi... Beğenin kıymetli benim için <3
      Kocaman sevgiler

      Sil
  6. Mart sonunda Kanada'ya gittiğimde otelimin yanındaki kocaman nehir hâlâ buz tutmuş vaziyetteydi, biz de karlı ormanda kızakla gezmiştik :) Neyse , az kaldı. Burası da soğuk oldukça diyeceğim ama 10 derece size sıcak gelebilir :)

    Yine ne güzel şeyler yaratmışsın , harika gözüküyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahhah meanwhile in Canada diyorlar işte buna :))

      Valla derece algım değişti 15 derecede denize de girerim artık ben bu gidişle :))))))

      Çok teşekkür ederim
      Kocaman sevgiler

      Sil
  7. İnstagramda bizede bekleriz efendim :) amigurumi dünyamızı keşfetmeniz ileğiyle www.instagram.com/atolyeizde

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel şeyler yapmışsın yine. Bahar yavaştan hissettiriyor kendini,ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) evet çiçekler çok yakında gelecek inşallah :)

      Sil
  9. Bu tür oyuncakların yapımını paylaşırsan sevinirim ezgi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince bir yazı hazırlarım bunun için olmaz mı ? :)

      Sil
  10. Eminim harika şeyler çıkaracaksın.. Seni ayakta alkışlıyorum ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'cim <3
      Çok teşekkür ederim çok :)
      Kocaman sevgiler

      Sil
  11. Ezgiiiii! Bunlar şahane!
    Senin el işlerine hayranım ben. Yetenek bu evet ama senin bunu anlatım tarzın, paylaşma şeklinde çok sevgi dolu. Negatif modu pozitife çekiyor yazı. Bir kelime bir fotoğraf derken içi açılıyor insanın
    Koca kış kar dinledik , gördük sayende. Çok hoştu, yine harika olmuş
    Ellerine sağlık, dert görmesin güzel ellerin Ezgi'm❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim, asıl senin yorumun varya tüm negatif hisleri pozitife çeviriyor :)
      Eveeet bolca kar gördünüz, şimdi sıra çiçeklerde inşallah :) Açsın artık yoksa siz deniz sezonunu açacaksınız :) Kocaman sevgiler

      Sil
  12. Ezgi hanım, amigurumi için nasıl ip kullanıyosunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nur Hanım, şu an elimde ne varsa onlarla yapıyorum. Hep tercih ettiğim ip la mia cottony, renkli iplerim onlar, beyaz olan alize cotton gold. Tilki ise Kanada yapımı pamuk ip, oldukça kalın alizelere göre ama çıkan sonuç harika. Merserize ipler tarzında ama onlar kadar parlak durmuyor..
      Kalp şeklini yaptığım ise hakiki yün, hüç yün ile örmemiştim çıkan sonuç çok hoşuma gitti.. Tavsiye ederim.. Daha soft, doğal bir görüntüsü oluyor.

      Sil
    2. Gri kurtu söylemeyi unuttum o da yüzde yüz yün. La mia just wool. Dokusu yumuşak ve oyuncağa verdiği renk de çok güzel :)

      Sil
  13. ay maşallah sana yaaaa zarif cici şeyler yapmışsın yineee :)

    YanıtlaSil
  14. Fuarda herkes senin masana hayran kalacak, çok çok eminim ♥

    Bence de kendini kısıtlama, yaptığın her şeyi o kadar sevgi dolu yapıyorsun ki tam sevilmelik oluyorlar ♥

    Kocamanından öptüm seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem :) Çok teşekkür ederim <3 Çok kıymetli yorumun
      Kesinlikle ne gerek var kısıtlamaya :)))))
      Kocaman öpücüklü sevgiler de benden sana <3

      Sil
  15. :)))) Çoook teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  16. Ohh mis, yine içim açıldı renklerden, fotoğraflardan <3.

    Ne güzel bir telaş, bahar da geliyor. Sen hep mutlu ol hep gül <3 Zaten harika geçecek o gün ve tüm bu uğraşlarına değecek emin ol :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım Mübeccel <3 Birtanesin sen...
      Kocaman sevgiler benden <3

      Sil
  17. Amigurumi resmen sabır işi. Kolaylıklar diliyorum Ezgicim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Yasemin'cim sorma, sayı saymaktan içim fena oldu :)))) Çok teşekkür ederim

      Sil
  18. ne harika şeyler yapmışsınız yine..sütlaç ne güzel olmuştur..baharı hepimiz çok özledik..İzmire bile gelemedi tam olarak Mart oldukça kış gibi geçti maalesef...Nisan dan ümitliyiz bakalım...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş, ama yakındır sıcak günler sizin oralarda :)
      Çok teşekkür ederim, kocaman sevgiler

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.