3 Mart 2019 Pazar

MART GELDİ - SOPHIE'S UNIVERSE



Hoş geldin bahar mı kış mı pek belli etmeyen güzel mart.

Bahar geldi diye tazecik bahar dalları ile ben de haykırmak isterdim, ancak durum vahim, yerden henüz kalkmayan karlar pek müsade etmiyor, edecek gibi de değil hala ara ara serpiştiriyor ama güneşimiz yerinde şükür..

Kış kasvetinden uzak, bahar tadında bir Şubat ayından sonra yazamadım, aslında yazmadım azıcık etkisi sürsün istedim. Sonra düşündüm etkisi neden geçsin ki üstümden, yazan aynı ben, klavye aynı klavye, değil mi ama ?

Kelimelerin yerini renkler aldı bu sefer, Sophie's Universe diye uzun soluklu bir tığ işi projesi var, görünümü bir çeşit mandala ama yapılışı kısımlara bölünmüş.. Meydan okumada olan arkadaşlarımızla bir örgü grubumuz oldu Sophie's Universe örüyoruz, benim deyimimle Soficilik.







200 motif yaptığımdan beri, yeni bir motif denememiştim, ne yalan söyleyim özlemişim. Yazar burda ne demeye çalışıyor acaba diye kafa patlatıp, bu renk olmadı sök bir de şunu dene derken inanılmaz keyif alıyorum şu sıra.. Bizim Sophie ufak olacak, ilk 4 kısımı bitirdiğimizde bir yastık kılıfı boyutunda olacakmış. Ama kim bilir belki bir gün tamamını yaparım..




Biliyorum rengarenk motifin ardından azıcık konu olarak absürt olacak ama söylemem lazım.

Çok şahane bir dizi önerim var;  The Sinner. Jessica Biel ve Bill Pullman 'ın başrolünü paylaştığı ilk sezonu çok severek izlemiştim. Dün son bölümünü izlediğim ikinci sezon bana kalırsa çok daha iyi olmuş. 3'ü bir arada; gizem, cinayet ve gerilim.

İlk sezonla bağlantısı yok, sadece Bill Pullman aynı rolde,  bu defa çözmeye çalıştığı cinayet onu kendi içinde başka bir yolculuğa çıkarıyor.
Ve bir de Leftovers dizisinden beri hayran olduğum, ona karşı hislerimin korku ve sevgi arasında bir yerlerde sıkıştığını bildiğim oyunucu Carrie Coon var dizide. Kadının ses tonu bile geriyor beni, iyi anlamda yani..

Aslında hakkını yememek lazım, dizinin başrol oyuncu Elisa Henig adında bir çocuk, çatık kaşları bende baş ağrısına sebep olsa da işi iyi kotarmış.
Ama Carrie Coon diyorum başka da bir şey demiyorum..
Yine inançlar üzerine derin anlamlar yüklenmiş 8 bölümlük mini dizi.. Tavsiye ederim.

Sevgiyle kalın



41 yorum

  1. Merhaba Ezgi,
    Meydan okuma etkinliği için teşekkürler.
    Bloglar bu etkinlik ile güzel yardımlaşma örneği gosterdiler.Etkinliğe okuyucu olarak katıldım.Her blogdaki farklı görüş ve düşünceleri okuma fırsatım oldu.
    Bloggerler aynı zamanda farklı düşüncelerin saygı ve sevgi çerçevesi içinde nasıl paylaşılması gerektiği konusunda herkese örnek oldular.
    Ben öncelikle sana ve katılımcı tüm bloglara teşekkür ederim.
    Mart kapıdan baktırıp kazma kürek yaktırırmış...
    Renkler her zamanki gibi harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sibel, öncelikle güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Kesinlikle katılıyorum, birbirinden farklı bloglar bir bütün oldu sanki, gökkuşağı gibi.. Hayata umutla bakmamı sağladı, insanlar birbirini dinleyebiliyor isterlerse de çok rahat birlik olabiliyorlar ne dersin ?

      Sil
  2. Blogunuza bayılıyorum öncelikle onu söyleyeyim. Ben de yapmak istiyorum, bu etkinliğe katılmak istiyorum ancak hiç istikrarlı değilim bu konuda. Ve bu seferki motifler daha zor gözüküyor (bana göre tabii) ama yapılışını çözebilirsem ben de katılmayı çok isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma bakarsanız eğer bu motifle ve etkinliğimizle ilgili bilgi yazılarım bolca var 😊

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.. Sevgili Uzmanamatör başlattı sophie etkinliğimizi onun blogunu inceleyebilirsiniz. Zor gibi gözüküp ama kolay anlaşılan bir dili var..

      Sil
  3. Renklerin uyumu, modelin hoşluğu ve örenin mahareti ile harika bi şey çıkmış ortaya...bayıldım...
    the sinner ı izlemeliyim... teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiyemdir, izlemelisin :)
      Çok teşekkür ederim <3 Mutlu oldum

      Sil
  4. Rengârenk ne hoş ne de güzel.
    Anlamadım ama bitince ne olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bütün projeyi yaparsan sanırım battaniye boyutu oluyor ama biz ilk 4 kısmını yapacağız kırlent olacak inşallah :)

      Sil
  5. Çok güzel olacak çok çok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah :) Aklımıza soktun bizim de sofimiz olacak sayende

      Sil
  6. Ezgicim renklerin öyle güzel ki, bayıldım, ellerine sağlık, güneş varsa iyidir, bahar da elbet gelecek, az daha sabır :) çok öpücükle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim çok teşekkür ederim <3 Güneş var şükür, hatta şu an bile çok güneşli ama -13 :)) Kocaman öpücüklerimle

      Sil
  7. Kolay gelsin sophie zorluyor biraz ama bitince şahane oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı noktalarda ne dedi acaba derken buluyorum kendimi ama keyifli bakalım sonuç nasıl olacak :)

      Sil
  8. Nassss yani, "ne zaman örgü gurubu kurdunuz, benim niye haberim yoook" dedim valla. ;)) Valla mükemmel bir başlangıç olmuş, harika olacağına eminim. Bahar da çok bekletmesin sizi artık, öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'cimmm, Uzmanamatör Hatice Hanım başlattı Sophie etkinliğini görmemişmiydin ? Onun blogunda duyurusu var, onunla birlikte Sofi örüyoruz :)
      Kocaman öpücükler

      Sil
  9. Harika görünüyor, renklerin o kadar güzel ki :)
    Dizi tavsiyesi için de teşekkürler ayrıca :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. cıvıl cıvıl renklerle ne hoş olmuş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bahar gibi değil mi ? :)

      Sil
  12. diziyi hemen listeme aldım
    renklerine bayılıyorum
    bahar hanım gelmiş hoşgelmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiyemdir :)

      Çok teşekkür ederim, bahar ülkeye gelmezse kendime getirtirim değil mi ama :)))

      Sil
  13. Paylaşımların yaşayan müze izlenimi veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşayan dinazor mu yaptın beni hhahahah :))) Şaka şaka

      Sil
  14. Rengarenk bir dünyan var :) Ortaokuldaki iş eğitimi derslerinde tığ işi yapmışlığım var sadece ve kaba ama rengarenk bir paspas ördüğümü hatırlıyorum :)
    The Sinner dizisinin afişindeki çocuğun bakışının etkisiyle kenara not edip en azından bir miktar izleyesim geldii teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :))) Ortaya çıkan herşey güzeldir el emeğiyse :)

      Rica ederim ben çok severek izledim, o yüzden rahatlıkla tavsiye ederim

      Sil
  15. Yıllardır elime el işi almadım ve bu renkleri görünce balkonda veya bahçede otururken sırtına dayayabileceğin bir renkli kırlent kılıfı yapabileceğim aklıma geldi. Şimdi yazarken hayali bile güzel.

    YanıtlaSil
  16. BEn de istiyorum, ben de..Sanırım başlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiiiç durma derim çok keyifli ama son 3 sırada çakıldım kaldım elime alamıyorum :)

      Sil
  17. Ezgicim renklere bayıldım..renkler tam bahar renkleri olmuş..ben de çok imreniyorum...çok zor olmazsa biraz tarif verebilir misin acaba...belki öğrenirim ben de...dizileri not aldım hemen...house of cards izlemekten pek zamanım kalmıyor ama eninde sonunda bitecek nasıl olsa...sevgilerimle..canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim..
      Harika olur, elimden gelidiğince yardımcı olurum..
      Şimdi sana bir soru, bu motiften mi başlamak istiyorsun yoksa tamamen tığ başlangıç mı ?
      Sevgilerimle

      Sil
  18. diziyi izlemeye başlayacağım, rengarenk bir battaniye olacak kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Battaniyeye kadar yetecek ip yok ama yastık da yeterli şimdilik :)

      Sil
  19. sofi bir tutku örmeyen çok renginden grift halinden ürküyor ama ören ondaki tadı aradığı için bazen sorun yaşıyor diğer modellerle bir nirvana noktası gibi :) ben daha önce bütün halini ördüm bu sempatik örgünün ama kare yastık halini örmek hep hayalim soficilikte bir süre var mı sevgili ezgi çünkü bu ara geçen yaz ayvalıktan aldığım harika iplerle dantel perde örme hülyasına daldım ince ip ince tığ elimin ayarı bozulmasın diye kalın tığa dokunmuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninkine ayrı bir bayıldım, yeteneğine hayran kaldım :)

      Sil
  20. sofinin evreni ve mandalaaa pek hoşşş :)

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.