28 Ocak 2019 Pazartesi

" ÜRETEN KADINLAR" - LEYLA ASLAN


İşlediği nakışlara baktığımda iplikler ardında gizlenen bir ressam olduğunu düşündüğüm Leyla Hanım'ın işlemeleri kimi zaman bana bir film karesini hatırlatıyor.. Kendisine sorduğum sorularda aldığım cevap da bu tezimi doğrular gibiydi... 

Üretmenin ötesinde bir de öğretiyor kendisi. Belki de üretimi bir üst seviyeye taşıyan da bu ince noktadır, bildiklerini öğretmek, paylaşmak ve bunların bir çok kişiye temas etmesini sağlamak. Hatta hayatlarına yeni bir pencere açmak. 

O yüzden seviyorum Üreten Kadınlar köşesini. Belki yavaş ilerleyen bir yazı serisi, ama sohbet ederek yolumun kesiştiği her üreten kadın benim hayatıma ürettikleri ile katkı sağlayıp bloguma renk katıyorlar.. 

Leyla Hanım'la sohbetimize geçmeden önce, sizi onun instagram hesabına yönlendirmek isterim. Böylelikle hem işlediklerini görebilir hem de verdiği eğitimlerden haberdar olabilirsiniz. Daha fazlası bir tık uzakta @embroideryleyla hesabında. 



1. Bize biraz bahseder misin, Leyla kimdir ? 


Doğa ve hayvanseverim öncelikle. İki çocuğum bir de yeni sahiplendiğim köpeğimiz Mavi ile kalabalık bir ailem var. 

2. Neden nakış diye sorsam ? Çünkü iplerin arkasında bir ressam çizimi gibi bir hisle bakıyorum el emeğinize. 


Çok teşekkürler. Sanırım resme, sinemaya ve fotoğraf sanatına olan hayranlığım nakışa yansıyor. Renklerdeki uyum beni her defasında şaşırtıyor. Bu heyecan "evet ben nakış yapmalıyım" dedirten belki de. 

3. Elinizden çıkan ilk işi hatırlıyor musunuz ?


Evet. 12-13 yaşlarındaydım. Annem pötikareli bir kumaşa kavanoz kapağı işletmişti. 


4. Kimlerden ve nelerden ilham alırsınız ? 


Tarihi yapılar beni çok etkiliyor. Birkaç yapıyı nakşettim. Bunlar; Vlora Han, Eski Postane Binası ve Galata Kulesi. Bir de dediğim gibi sinemadan . En son çalıştığım işte olduğu gibi resimlerden.
Devrim Erbil'in "İstanbul" tablosunu işliyorum mesela. Yakın zamanda bitmesini umuyorum. 

5. Sizi rahatlattığını düşündüğünüz bir hobiniz var mı ? 


Fotoğraf çekmek

6. Workshop yapıyorsunuz - ki buna daha sonra değineceğim - ama bazı okuyucularımız İstanbul dışından ya da başka ülkelerden. Nakışa başlamak isteyenlere bir öneriniz ya da şunlar olmazsa olmaz dediğiniz şeyler var mıdır ? 


Kumaş ve ip seçimi çok önemli aslında. Hangi kalınlığı nerde vermek istediğimiz, iple kumaşın uyumu. Bir de tabii ki renk geçişleri. Farklı materyallerle de çok güzel işler çıkabiliyor. Öncesinde mutlaka deneyimlememiz ve araştırmamız gerekli. 



7. İşlemelerinizdeki stili nasıl tarif edersiniz ? Bir kaç kelime ile nedir Leyla Hanım'ın tarzı ?


İnanın bunu takipçilerime ben de sordum. Biz tam olarak bulamadık, belki buradan bir teknik adı üretebiliriz. Stili şöyle tarif edebilirim; illüstratif nakış diyebiliriz. 

8. Leyla Hanım bize workshop sürecinizi anlatabilir misiniz ? Size nasıl ulaşıp kayıt olabiliriz ve sonrasında bizi nasıl bir heyecan bekliyor ?


İyi atölyeler ile çalışmayı tercih ediyorum. Öğrenci hiç tanışmadığı bir çalışmayı yaparken kendini rahat hissetmeli. Kayıtları atölyeler alıyor. Derste sadece teknik değil; alışveriş, ürün seçimi gibi birçok konu hakkında da sohbet ediyoruz. Tüm malzemeleri kit halinde hazırlıyorum. Üç saat nasıl geçiyor anlamıyorum bile. Benim için günün en güzel yanı, insanların mutlu ayrılması ki bunu da atölye desteği ile başarıyoruz. 

9. Son olarak eklemek istediğiniz birşeyler var mı ? 


Beni en çok sevindiren genç jenerasyonun nakışa ilgisi. Onlarca mesaj geliyor "seninle başladım" diye. Bir de (sanırım ilk ) erkek öğrencim olmuştu ve gayet disiplinli bir şekilde panoyu bitirdi. 
Dünyada da çok popüler artık el nakışı. Dijital hayatta insanlar temas etmek istiyor. 
Üretmek ve tasarlamak bana olduğu gibi onlara da keyif veriyor. 


Üretirken baktığı penceresinden gördüklerini ve hissettirdiklerini bizimle paylaştığı için Leyla Hanım'a sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Pazartesi günü ilhamımızı aldığımıza göre bu hafta güzel geçebilir, ne dersiniz?

Renkleriniz ve ilham perileriniz bol olsun.
Sevgiyle kalın


38 yorum

  1. Bayıldım, harika bir yetenek. Ben de goblen işliyorum çok rahatlatıcı bir şey... ancak gördüklerini, hissettiklerini kumaşa geçirebilmek çok büyük yetenek... Takip edeceğim kendisini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goblen ben de çok seviyorum, kesinlikle rahatlatan bir yanı var.. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için :) Sevgiler

      Sil
  2. Sanat ve sanatı harika. Hepsinde kimlik ön plana çıkıyor. Çok başarılı buldum. ÜK köşende önce kendini konuk etmeliydin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum çok başarılı :)
      Hehehe kendimi konuk etme fikri iyiymiş, bu köşeye uygun bulduğun için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Gerçekten harika çalışmalar. Öyle çok seviniyorum ki böyle üreten kadınları gördükçe. Senin de emeğine sağlık Ezgiciğim. Sabırsızlıkla yenilerini bekliyorum. Üşütme oralarda ;), sıcacık kal. Koccaman öptüm seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ece'cim, ben de ilham alıyorum üreten kadınlarda :)
      inşallah bakalım ulaşabilirsem insanlara gelecek yeni yazılar :)
      Kocaman sevgiler benden de :)

      Sil
  4. Çok özeniyor ve takdir ediyorum böyle hobisi olanı,maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de yetenekli olduğun şahane bir hobin var :)

      Sil
  5. Ufkum açıldı eline saglik

    YanıtlaSil
  6. Tanımıyordum, sabah sabah içim açıldı elinden çıkanlarla! Tablo gibi hepsi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanımadığın birini tanıtmış olmaya sevindim :) Çok güzeller gerçekten de :)

      Sil
  7. Bayıldım bende bu ara kanaviçe işliyorum. Umarım bu hanımefendinin atölyesine katılabilirim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A ne güzel, şahane olur atölyesine katılsan bize anlatsan :)))
      sevgilerimle

      Sil
  8. Tam bir el emeği göz nuru👏👏

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir röportaj olmuş, insanı heveslendiriyor. Sizin battaniyenizi görüp ben de battaniye yapmaya başladım. Bir de şimdi nakışa başlayacağım galiba 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Harikasın çok sevindim, ehheheh başla başla nakış da güzeldir :)

      Sil
  10. Ileride bende yapmak istiyorum.Elmegi göz nuru dedikleri bunlar işte.Sayende yeni birini tanımış oldum.Keyifli bir sohbet olmuş.Sayende bizde heveslendik ❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap tabii İnci'cim, Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. gerçekten müthiş çalışmalar..hayran kaldım..çok güzel bir hafta olsun inşallah hepimize...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Süper olmuş Leyla Hanım’ın ellerine ve emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Muazzam! Nakış işlemeyi bilen herkesin yapamayacağı bir tarz söz konusu burada. Renkleri kullanmak, ipin ilerleyeceği yönü ayarlamak, kalınlık, incelik... Ressam gibi çalışıyor Leyla Hanım. Tebrik ediyorum. Bir ekleme de ben yapayım. Instagram'da @benoithamet hesabı var. Kendisini oradan değil, dergilerdeki karikatürlerinden tanıyorum aslında. Onun da keçe üzerine portre işlemelerini görmelisin Ezgi. Şahaneler. Erkek olmasına rağmen şahane işlemiş o da:) Çizerlik yeteneği tıpkı Leyla Hanım'ın işlerinde olduğu gibi nakışlarına yansımış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen inceleyeceğim :) Çok teşekkür ederim Kocaman sevgilerimle

      Sil
  14. Muhteşem çalışmalar çok beğendim.Senin sayende biz de yeni birini tanımış olduk,Leyla hanımın eline emeğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika sevindim :)
      Çok teşekkür ederim sevgilerimle

      Sil
  15. Cidden harikalar!!! 🤗🌼💗

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel, kadınların ruh güzelliği bir esere yansırsa orada harika güzellikler olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Leyla hanımı tanımaktan çok mutlu oldum Ezgicim, iyi ki varsın ve böyle güzel bir köşe hazırlıyorsun, sayende çok değerli ve yetenekli isimler öğreniyoruz.
    Bence de işlemeleri bir ressamın tuvali gibi, çok farklı bir iş, çok beğendim ve kendisini takipteyim. Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım benim iyi ki sen de varsın <3

      Ben de çok beğeniyorum yaptıklarını ressam gibi gerçekten de :)
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  18. İşlemede Bir Zamanlar Anadolu'da filminin bir sahnesini gördüm sanki. Leyla Hanım gerçekten çok başarılıymış. Başarıları daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şeyi söylemiştim ilk gördüğümde :)

      Sil
  19. Çok güzel bir yazı olmuş gerçekten tebrikler. Oldukça başarılısınız. Bende şöyle bir yazı yazdım bugün bakarsanız ve değerlendirirseniz sevinirim: Merhaba. Yazınızı okudum ve inceledim. Eğer kendiniz yazdıysanız gerçekten elinize sağlık. Ben de kendim şöyle bir yazı yazdım bi bakarsanız sevinirim: https://magazintur.blogspot.com/2019/01/hint-cingeneleri-2019-ylnda.html?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüm içeriklerim ve cümlelerim bana ait.
      Bir yerden alıntı olduğunda belirtiyorum zaten.

      Sil
  20. Cok güzel islemeler hayran kaldim, tablo gibi hepsi 😊

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.