23 Ağustos 2018 Perşembe

NELER YAPIYORUM / HERE & NOW


Öncelikle herkese mutlu bayramlar ve İzlanda'dan sevgiler!

Biraz geç kalınmış ama bir o kadar kimsenin fark etmeyeceği bir "neler yapıyorum" yazısı hazırlıyorum. Sanırım herkes tatilde. Bende tatil hissiyatında çalışıyorum, neden öyle dedim e çünkü her gün farklı yerler görebiliyorum provalardan fırsat buldukça..

Reykjavik yazısı hazırlayabileceğim günü iple çekiyorum. Sanırım turistik bir yazıdan ziyade daha bir yerel olacak diye düşünüyorum. Gündelik İzlanda hayatı :)

Fotoğrafları derleme toplama işlemi artık yazı ne zaman hazır olur hep birlikte göreceğiz...

Zevkle hazırladığım listem için buyrun,






Seviyorum / Loving : Provaya giderken okyanus kenarında olduğumu bilmek, hissetmek güzel..
Güneşi çok seviyorum, hele ki güneşin bu kadar az gözüktüğü bir ülkede nasıl sevdiğimi bir kere daha anladım. Gökyüzünü masmavi görmenin kıymetini bilelim derim..

Yiyorum / Eating : Ah ne siz sorun ne ben söyleyim. Burada herşey ateş pahası, domates - biber - patlıcan mevsiminde bunlara hasretim. Ama olsun, annemin mis gibi tarhanası var yanımda onu yiyorum bol bol.. Kanada'dan da mercimek getirdim gelirken, bir şekilde evde yapmaya çalışıyorum. Ev yemeği olmadan kendini iyi hissedemeyenlerdenim..



Evlerine yemeğe davet eden güzel insanlar sayesinde, gerçekten leziz balıklar yedim..

Ve şahane, üstü kıtır ekşi maya ekmekleri ve üzerine izlanda tereyağı, mis.

İçiyorum / Drinking : Hayatımda içtiğim en lezzetli çeşme suyunu korkmadan, doya doya tüketiyorum. Çaysızlık fena koyuyor, sallama siyah çay yapmıyorum acı oluyor. Çay dediğin çaydanlıkta olur değil mi ama ? Onun dışında papatya, rezene ve yeşil çaya yüklendim.

Hissediyorum / Feeling : Türkiye'de haberleri okudukça içim bunalıyor. Sonra bir Kanada'ya bir İzlanda'ya bakıyorum. İnsan emeğine, yaşamına nasıl önem gösteriyorlar şaşırıyorum. Neden biz başaramıyoruz ? Bilemiyorum. Tüm güzelliklere sahip cennet gibi bir ülkede beceremiyoruz iyi, üreten, adaletli insanlar olabilmeyi, üzülüyorum. Belki bir gün...

Saat farkları ile yaşamaktan kafam karman çorman.. Annemlerle konuşmak için 3 saat ileride düşünüyorum, Bora ile konuşmak için 4 saat geri düşünüyorum sonra saat gerçekte kaç diye kendime soruyorum..

Bir de gördüğüm her farklı şey bana ilham veriyor, daha önce yaşamadığım bir his.. Nasıl tarif etsem bilmiyorum. Kafamın içi çıfıt çarşısı gibi...




Yapıyorum / Making : Rutin olarak her sabah saat 9.30 da provaya gidiyorum. Geçen hafta 3 konser vardı bu hafta 4 konser.
Kalan vakitlerde İzlanda'lı arkadaşlarımla vakit geçiriyorum.
Beni birazcık tanıdıysanız, yanıma el işi almadan seyahat edemez oldum. Buraya gelirken de bavulda taşımak için en hafif malzeme olan etamin ve ip aldım..  3 haftalık tatlı iskandinav evimde işliyorum fırsat buldukça, terapi gibi..




Dedim ya her farklı şey ilham veriyor sanki diye.. Daha önce görmediğim bitkiler de bunların başında geliyor.. Gördüğüm her farklı bitkiyi alıyorum, kurutuyorum. Bence bir yerden alınabilecek en güzel, en gerçek hatıra...

Bir de en son yine bir doğa sever file çanta yaptım. Alışveriş için harika oluyorlar.


Hayalini kuruyorum / Dreaming : En büyük hayalim, ekimde eve dönünce kilo kilo peynir- domates yemek, şöyle tuzlu tuzlu. Gevrek de özledim.

Ama asıl hayalim şu sıra, örgü örmeyi öğrenmek.. Öyle güzel kazaklar, dergiler gördüm ki. Bir an önce öğrenmek istiyorum. Umarım becerebilirim..





Okuyorum / Reading : Ayfer Tunç - Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek.
70'ler Türkiyesi'ni anlatıyor.. 90'larda çocukluğunu yaşamış biri olarak kitaptaki güzellikleri tadabilmiş olmaktan mutluluk duydum..

Dinliyorum / Listening : Birsen Tezer dinleyesim var şu sıralar hep.. Çok seviyorum müziğini..

En çok bunu dinledim son günlerde;  Birsen Tezer - İstanbul 

İzliyorum / Watching : Limonata tadında filmler listemden 11 film izledim ve izlemeye devam ediyorum.. Sanırım bu filmleri bir ara yazsam güzel olur.. En son listeden Mustang'i izledim, kalbim acıya acıya..

Benden şimdilik bu kadar..
sevgiyle kalın.




36 yorum

  1. Bu serine bayılıyorum, hepsi harika yaptıklarının. Çanta muhteşem olmuş,iyi günlerde kullan.
    Hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ben de bu seriyi yazmaktan keyif alıyorum :)
      Sevgilerimle

      Sil
  2. Bu kadar güzel tığ işi yapan biri için örgü örmek de neymiş, en alasını yaparsınız. Keyifli günler, iyi çalışmalar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bakalım deneyeceğim en yakın zaman da :)
      Mutlu günler

      Sil
  3. Leylak dalına katılıyorum sen yaparsın Ezgicim.
    Kareler çok güzel bu soğuk ülkeleri ben de severim ama sanırım kış aylarında orada olmak daha nefis manzaralara şahitlik etmek demektir,bana mi öyle geliyor bilmem ama p soğuğa rağmen için sıcacık oluyor.
    Dipnot:peynir domates genlerimizde var.
    Iyı bayramlar güzelim🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım benim :) Çok teşekkür ederim çok ..

      Kesinlikle kışı ayrı bir güzeldir ama çok uzun süre karanlık olduğunu düşününce ne kadar dayanabilirm bilmiyorum ama sonbaharı (yani benim standartlarıma göre kışı) görülmeye değer. Hele güneş de oarlayınca..

      Ah olmaz mı ? Peynir ekmek domates dünyalara bedel ..
      Sevgilerimle

      Sil
  4. Ne güzel bir blog diyor insan. İzlanda yazısını görünce bir kalakaldım. İzlanda aşığı birisiyim. Niyeyse korkunç bir hayranlık, merak uyandırıyor bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür edeirm :) Gerçekten mi ? en yakın zamanda yazılar olacak beklemede kal o halde :)
      Sevgilerimle

      Sil
  5. Ayy Ezgi; fotoğraflara, evine, bitkilere ağzımın suyu aka aka baktım 😂. Ne güzel deneyimler böyle, İzlanda özel yazını da merakla bekler oldum 😊. Ekmek, tereyağı, su bunların değerini bilmen bile çok güzel. Saat konusunda okurken benim de kafam karıştı 😅. Daha da güzel anılar biriktir de gel canım benim ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm, çok yakında diyorum :)

      Çok teşekkür ederim, ay sorma ya kafa karışık saatten ötürü..
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  6. Çok güzel bir yazıydı. İmrenerek okudum, keşke ben de orada oldam diye.
    Ben de uzun zamandır kanvaviçe resimlerine bakıp ben de mi yapsam diye dişünüyorum, çok güzel bir hobi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..
      Kesinlikle tavsiye ederim, çok güzel bir hobi.. Terapi gibi.
      Sevgilerimle

      Sil
  7. Saat konusu gerçekten çok karışıkmış. Sürekli bunu hesaplamak, denk getirmek de zor olsa gerek.

    İzlanda ile ilgili yazını en merakla bekleyenlerden biri benim sanırım. Oraları sevmen ve pek çok şeyin sana ilham kaynağı olduğunu söylemen çok hoşuma gitti. Ayrıca ne güzel ne tatlı bir düzen kurmuşsun orada. Baktıkça neşe veriyor insana

    Kocamann sevgilerr Ezgicimm


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıştım, idare ediyorum :)

      Çok teşekkür ederim, insan bir şekilde düzen kurmaya meğilli sanırım. Hele ben kendi düzeni içinde yaşamaya çok alışık biri olduğum için, hemen bunu kurmam gerek diye hissediyorum :)

      Çok yakında yazılarla dolacak inşallah burası :)
      Sevgilerimle

      Sil
  8. Harika bir yazıydı, İzlanda ve balık kulağa ne kadar hoş geliyor. Fotoğraflar şahane.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorum için. O balık hem kulağa, hem buruna ve hem ağıza hitap ediyor..

      Sil
  9. Ezgicim görseller şahane listen çok ama çok keyifli, eğlenceli ve güzel bir yazı okudum, bazı özlemler olsa da çok güzel bir deneyim yaşıyorsun, bence çok güzel, öpücüklerle.... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım çok teşekkür ederi. Kesinlikle katılıyorum, bol özlemli harika bir deneyim :)
      Kocaman sevgiler benden de

      Sil
  10. Fotolar harika bayıldım :) takip etkinliğinden geliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hemen iade- i ziyarete geleceğim :)

      Sil
  11. Müthiş güzel kareler ve yazı.. tek tek içine girerek, sindirerek okudum. Eminim o kazakları da örersin, hiç şüphem yok :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, mutlu oluyorum böyle şeyler görünce :)
      İnşallah bakalım, azimliyim umarım başarırır:)

      Sil
  12. İçimi açtı bu post. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Avusturyadan oralara selamlar. Esimin ailesi bizde tatilimizi birlikte geciriyoruz. 🙂

    YanıtlaSil
  14. Harikasin Ezgi.Fotolar sahane.Ormegi decozersin ve super bir is cikartirsin eminim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) O senin harikalığın bence :)
      İnşallah bakalım

      Sil
  15. Bence sen kazak örme işini çözer, renk renk güzel kazaklar örersin :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy inşallah :) Ben bu gazla yürürüm artık ne dersin :)

      Sil
  16. Çantanız şahane olmuş! gerçekten bayıldım, ellerinize sağlık:) bir de İzlanda'da geçen günleri daha detaylı okumak istedim sizden. yani toplumu, insanı, düzeni... farkları ve benzerlikleri... okurken epeyce merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,son yazımda paylaştık biraz devamı gelecek :)

      Sil
  17. Harika fotograflar canim.Senin ustesinden gelemeyecegin birşey yok tur.Kazak isinide halledersin mutlaka.
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İnci'cim, çok tatlısın..
      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  18. Müzik aleti mi çalıyorsunuz tam bilemedim ne ile uğraştığınızı :) izlanda televizyonundaki video çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet müzisyenim, senfoni orkestrasında fagot çalıyorum :) Çok teşekkür ederim

      Sevgilerimle

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.