19 Temmuz 2018 Perşembe

KİLİM DOKUMAK İSTİYORUM / CREATIVE RECYCLED FABRIC RUG IDEAS


Kendimi bildim bileli, bizim yazlık ile bütünlemiş pembesi bol, renkli bir kilimimiz vardır, bilirim elde dokunmuştur. Ama nasılı ile hiç ilgilenmemiştim ta ki Toronto'da bir kızın elinde bizim pembe kilime benzer bir çanta görene kadar. Hemen araştırmalara başladım, eski kumaş parçalarından dokunmuş kilimleri kimler nasıl değerlendirmiş diye merak ettim bir sürü fikir buldum.

Kararlıyım, kilim dokumak istiyorum. Aslında basit, bir tezgah düzeni hazırlamak çok da zor değil ama sanırım kışa kalacak bu isteğim. Gereken şey; tezgah ve eski kıyafetlerden kesilmiş kumaşlar. Hoş ben eski t-shirtlerimi kesmeye kıyamıyorum, delikleri de olsa giymeye devam ediyorum. Bu kısım biraz beni zorlayacak sanırım. Artık bulacağız bir hal çaresini ne yapayım, yoksa nasıl dokurum kilimi..


Annemin dediğine göre ben okulda minik bir kilim dokumuşum. Hatırlayamadım ama olsun o zaman yapabildiysem şimdi de yaparım değil mi ama?

İz Tv'de yayınlanan Bir Usta Bin Usta belgeselinde Şile bezi ve buldan bezinin dokuma hikayesini anlatmışlardı. Ne kadar emek istediğini gördükçe daha da kıymetlendi gözümde. Peki şu an çoğu insan neyi tercih ediyor, sentetik ve kolay olanı.. Sentetik kumaşlar, ipler sardı her yanımızı. O doğal ham kumaşların dokunduğunda yarattığı farklı bir hissi vardır, hele buldan bezinde. Yeri güzel derler ya hani, işte tam öyle... Daha da bilgilenmek adına araştıracağım.. Kullandığın malzemenin kaynağını bilmek önemli ne de olsa hikaye orada başlıyor.

Bak sen, Toronto'da bir kızın elindeki o çanta bana neler düşündürdü ve neler öğretti. Ama kafaya koydum, minik bir tezgah yapacağım kendime ve deneyeceğim.. İnşallah olur.

Eğer sizin evde de o kilimlerden varsa ve eskidiyse, dolaba kaldırmak yerine farklı şekilde değerlendirebilirsiniz. Nasıl mı ? İşte hoşuma giden birkaç fikir.



En kolayı bu olabilir, renkli bir kilim yumuşacık renkli bir yastığa dönüşebilir. Fikir sahibi, Maria Carlander .


En sevdiklerimden, yaz için harika bir fikir. Heathered Nest  blogunun yazarı, nasıl yapılır diye çok da güzel tarif etmiş. Denemek isteyenler buraya buyursun.


Taburem yok ama bunu denemek için olsun isterdim. Yapılışı çok kolay, bakmak için buraya bir tık yeterli.


İşte bu çok güzel ve kolay. Nasıl mı ? Buradan bakıp yapabilirsiniz.



Ve başka bir çanta, hele bu daha da güzel olmuş. Oldukça geniş, püsküllerini sevsinler. Şuraya tıklayarak anlatımı ve yapımı kolay çantayı görebilirsiniz.


Yaratıcı ve kullanışlı. Yapılışını burada bulabilirsiniz.


Hem kullanışlı, hem yaratıcı. Kilim dönüştürme sanatı. Nasıl yapılmış diye buradan bakabilirsiniz.


İkea kiliminden enfes bir çanta. Dikiş makinem yanımda olsaydı keşke, Ankara'ya döner dönmez denemek istediklerimden. Seve seve kullanırım ben bunu. Burada nasıl dikilir edilir çok da güzel anlatmış.


Sevgiyle kalın..



20 yorum

  1. Öyle umut doluyorum ki burada :) Umut da mutluluk getiriyor. Mutlu Anlar Koleksiyoncusu olarak uğramayı çok sevdiğim yerlerden biri burası. İyi ki varsın :) "Dönüşüm" başlı başına bir yaşam felsefesi haline gelebildiğinde bu dünya çok daha güzel bir yer haline gelecek. Ellerine sağlık. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, nasıl mutlu eden bir yorum böyle. Çok teşekkür ederim, ne mutlu böyle hissettirdiyse :) Siz de iyi ki varsınız.
      Dönüşüme, eldekini değerlendirmeye önem veriyorum. Kesinlikle dünya daha başka bir hale gelebilir.
      Sevgilerimle

      Sil
  2. Harika şeyler bunlar... Şu üretkenliğe bayılıyorum. Teşekkürler bu güzel paylaşım için. Dokuyacağın kilimleri de merakla bekliyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz değil mi hem üretken hem yaratıcı..
      Rica ederim ne demek. Bilgi konusunda gelişiyorum inşallah pratiğe de dökebilirim. Ben de çok merak ediyorum
      sevgilerimle

      Sil
  3. Hepsi birbirinden güzel. Kolay gelsin 🤗

    YanıtlaSil
  4. yaparsın seeeeen onu da yaparsıııın bayan becerik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslansın deep :) Bu gazla ben yürürüm artık :))))

      Sil
  5. Ezgicim destek olabilirim tshirt bulma konusunda :) inşallah yaparsın çünkü bence de şahane bir iş, herşeyden öte geleneksel dediğin gibi terk edilmiş sentetiklere teslim olmuş durumdayız, halılar bile öyle malesef :( artık alışverişte etiket okumadan birşey almıyor sürekli cottonların izini sürüyorum, eskiden gelen ve geleneksel olan herşeyi sevdiğim gibi kilime de bayılıyorum, tshirt bulmada ciddiyim rengarenk kilimler için, bildiğim yerler var, paylaşırım, öperim çok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım harika olur, Ankara'da tekrar buluşacağımız günü iple çekiyorum. İnşallah yaparım, ben tığa da böyle başlamışıtım. İşin en önemli kısmı bütün düzeneği en ucuza nasıl getirebilirim. Bu konuda iyice bilgileneyim deneyeceğim inşallah. Ama gidelim birlikte o tshirtlerden almaya..
      Öpüyorum seni :)

      Sil
    2. Tamamdır Ezgicim gideriz tabiki şahane olur, bende sabırsızlıkla bekliyorum ;)

      Sil
  6. Benim de çok beğendiğim ve hep aklımda olan bir şey. Kesinlikle yapmak lazım, sonuçları gördükçe daha çok istiyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ne duruyoruz yapalım :) Rengarenk kilimlerimiz olsun :)

      Sil
  7. Benim kilimlerim eski kazak, hırkaların sökülmesi sonucu elde edilen iplerden 30 yıl kadar önce dokundu.
    Metre hesabı dokuyan bir kadın vardı. Ne güzel bir iş yapıyormuş değil mi Ezgi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin'cim harika bir iş yapıyormuş teyze. Bizim evdeki kilimleri de annem öyle dokutmuş.
      Yün olanlar da var penye olan da var.
      Güzel günlerde kullan güzel kilimlerini :)

      Sil
  8. Aaa ben de de kilim var.Piknik için kullanırım diye saklıyorum, ya da Ankara'ya götürürüm. Salıncakta kullanırım.Kilim dokumak harika olay Ezgi. inşallah vazgeçmez dokursun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh mis :) İnşallah vazgeçmek istemem de, düzeneği en yakın zamanda kurarım umarım :)
      Sevgilerimle

      Sil
  9. Çok güzelmiş bence yaparsın sen :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar kilim dokudunuz mu acaba?

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.