16 Mart 2018 Cuma

NELER YAPIYORUM / HERE & NOW


Neler mi yapıyorum ?
Fagot, ders, prova-konser, turne, ev işi, yemek, motif ör derken şu sıra koşuşturuyorum gibi hissediyorum. Oturduğum anlarda da bir kafamı toplayıp birşeyler tamamlayamıyorum ya da yeni bir işe başlayamıyorum. Sadece motifler var ama motiflerde de kolayına kaçıyorum biraz. En kısa sürede en kolay motifi bulmaya çalışıyorum.
Notlar alıyorum bol bol, örülecek ve işlenecekler listesi aldı başını gidiyor mesela.
Ama olsun yavaş yavaş, acelemiz yok.

Geçen hafta İstanbul'daki konser sonrası bir İzmir kaçamağı yaptık, yollardaydım ama mutlu etti. Hele İzmir'deki gün bahar değil yaz gibiydi. Kısa kollulara geçtik hemen. Rengini sevdiğim İzmir'im, fotoğraflar hep mi mutlu çıkar.

İlk defa fotoğraf makinesi ile video çektik dışarda, eğlendik çimlerde yayıldık, mideye de vardı :)

Buyrun bu ayki listem şöyle;


Seviyorum / Loving : Sevdiklerimle geçirdiğim bir günün yarattığı beş günlük hissi seviyorum. Hafif hafif Kot-t-shirt giymeyi sevdiğimi hatırladım geçen gün, artık yaz gelebilir, özledim.

Yiyorum / Eating : Yemesem iyiydi de dünyayı yedim şu sıra. Konser öncesi İstanbul'da  abimle buluştuk, çok güzel bir yere götürdü beni. Karaköy'de, balıkçı ama kuytu bir yerde deniz kenarı, leziz mezeleri vardı. Hele o karidesi yok mu ? Bayılıyorum böyle lezzetlere, bir takım deniz böcekleri :)

İçiyorum / Drinking : İçtiğim özel bir içecek yok şu sıralar.

Hissediyorum / Feeling : Bilmem neden heyecanlı hissediyorum, her bahar benim de içimde tomurcuklar patlıyor sanırım. Sürekli açık havada olmak istiyorum.

Yapıyorum / Making : Geldik mi benim kısıma ama bu sefer çok iş çıkartamadım. Evet yollarda koca bir yün torbası ile gezdiğim doğru hatta bir torba dolusu elyaf ile birlikte ama motiflerden başka pek de bir iş çıkmadı.
Elimde yeni işler bitmemesine rağmen fotoğraf çektim. Yaşadığım yerde çok fazla ağaç var, geçen gün budama yaptılar. Bana gün doğdu, bir sürü çalı çırpı topladım. Ama bir tane kütük vardı ki sormayın, arabanın arkasına mı atsam dedim baktım çok ağır, sürükleye sürükleye diğer ağaçların arasına sakladım. Bakalım inşallah farkedip onu da toplamazlar. Rengi çok güzel çoook. Birazdan gidip bakacağım yerinde mi diye.

53 tane motifim oldu elimde, toplu fotoğraf aldım. Bu yazıya yakışır dedim.


Benim ezgissimo kızları varya onlardan yeni bir tane bitirdim. Didem ablama sözüm vardı, o kitap ayracı olarak kullanacak. Adını SAKURA koydum. Kiraz çiçeği demek. Kiraz çiçekleri güzeldir, Dilhanımla da unutmadığım bir anım vardır Berlin'de.

Madem çok fazla bir şey yapamadım. Bu yazıda size ezgissimo kızları yani benim minik japon kızlarımın ve ilk göz ağrım Mayu'nun nasıl ortaya çıktığının hikayesini anlatayım.

Fotoğraftaki sarı renkli olan broşun adı Mayu, ilk broş denemem, neredeyse her gün takıyorum. Bebekleri çok seviyorum ama Japon bebeklerini ayrı seviyorum. Kaç yıl oldu bilmem, buraya geleli zaten 5 yılı geçti, daha da öncesinde Dilhan ve ben Berlin'de birlikte kalıyoruz. Dilhan'ın viyola hocası Japon, bir de kızları var adı Mayu. Zorda kaldıkları zaman Dilhan'a emanet ediyorlar Mayu'yu. İlk çocuk bakma deneyimi, hoş ben bakmıyorum, benimle oynamayı tercih ediyordu çılgın. Uykusu gelince ya da yemek yiyecekse de Dilhan'a gidiyordu ..
Çok vakit geçirdik birlikte, Berlin'de az gezmedik yanımızda Japon bebekle. Hiç unutamadığım anlardan biri de zara'da altında pantolonu olmadan paytak paytak koşturması. Bizimki altına kaçırmıştı galiba biz de altına giyecek birşey arıyoruz o da oyun yapıyor. Güzel günlerdi, hatta bu süre içinde erkek kardeşi bile oldu onun da adı Taro. Ama onunla çok vakit geçiremedim, Türkiye'ye dönmüştüm. Şimdi kocaman olmuş Mayu, öyle söylüyor Dilhan.

Sonra bir gün kanaviçe örneklerini gezerken bu kızların çizimi ile karşılaştım. Aradığımı buldum dedim ve ilk broş denememi yaptım. Dilhan ile isim konusunda hem fikirdik adı MAYU olmalıydı.. Öyle işte, yavaş yavaş diğer broşlar geldi.. Ayrı seviyorum ezgissimo kızlarını.

Fotoğraftaki minik kız Mayu.






Hayalini kuruyorum / Dreaming : Mayısta üniversitesinin düzenlediği Mayfest'te küçük bir masa hazırlamanın hayalini kuruyorum. Kermes gibi, bakalım inşallah olur ama çok çalışmam lazım çooook.

Sevgili Zeynep bir fikir attı bana, dün akşam evirdim çevirdim kafamda kendime göre uyarladım. Duyuracağım yakında, onun hayalini kuruyorum şimdilerde.

3 ay sonra bir yolculuğum olacak inşallah, onun hayalleri var hep kafamda.

Bir de yeni bir yazı dizisi geldi aklıma onun hayalini kuruyorum. Çok yakında :)

Okuyorum : Kitabım bitti, yeni bir kitaba başlayamadım henüz. Bakalım düşünme aşamasındayım.

Dinliyorum : Dinlerken mest oluyorum, döndür döndür dinliyoruz şu sıralar..

Karsu - Bırak Beni Böyle 


İzliyorum : Elimizdeki yabancı diziler tükendi. Birşeyler bulmam lazım. Gülmeyin ama Gülizar'ı izliyorum şu sıralar. O da cumartesi günleri tam konser günü :) Ama mesela bu hafta konser bu akşam, yani yarın izleyebilirim. Ama bir söylenti var belki bitecekmiş. Üzüldüm, tamam aşırı kaliteli olmayabilir ama Ebru Cündübeyoğlu ve Farah Zeynep Abdullah ikilisine bayılıyorum. Çağan Irmak da İzmir'li hem de Seferihisarlı, babam diyor ki dedelerimiz arkadaşmış. Ondan severim Çağan Irmak'ı, hep bir İzmir havası, İzmir renkleri :)

Birşeyler yapamadım dedim, ama farkettim ki sonu gelmek bilmeyen bir yazı olmuş.. Eğer buraya kadar okuduysanız ne mutlu bana.

Kimler kimler yazıyor bu yazıyı bakmak isterseniz de Say Little Hen Here&Now yazısına bir bakın derim :)

Bu arada ilk fotoğraftaki biblo kız benim kalemtraşımdı. İzmir'den getirdim anısı büyük.

En sondaki video siz sevgili okuyucularım için, çılgın video denemeleri yaparken size de İzmir'den selam göndermek istedim.

Geçen gün dedim, hayaller İzmir, gerçekler Ankara.
Haydi kalın sağlıcakla...







31 yorum

  1. İzmir çok güzel bu aralar. Günlük güneşlik mis gibi...

    YanıtlaSil
  2. Bir öpücük bırakıp kaçtım <3 gönlüne sağlık yine...

    YanıtlaSil
  3. Ne de güzel yazmışsın Ezgiciğim ��yüreğine sağlık ,seni geç tanıdım ama bana inanılmaz iyi geliyorsun ,her gün Instagram da gözlerim seni arıyor resmen , sayende ufkum açıldı ��üreten kadınlara ,hele ki senin gibi 20 parmağında 10 marifet olanlara bayılıyorum ���� eee ne de olsa hemşehriyiz ��keyif içinde huzurlu bir haftasonu diliyorum �� İzmir den kucak dolusu sevgiler ���� sevgiyle kal �� İlknur (@bykuschh )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim buralara kadar geldin bu güzel yorumunu benden eksik etmedin. Çok mutlu oldum.
      İzmir selamını aldım kocaman sevgiler de benden :)

      Sil
  4. Dizi tavsiyesi Alias Grace:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika çok teşekkürler tam da ihtiyacım olan şey, en kısa zamanda başlayacağım :)

      Sil
  5. that's a big stack of crocheted squares! Gorgeous photos

    YanıtlaSil
  6. Ne şekermiş Mayu :) Geçen sene Tokyo'da biz de çocuklara bayılmıştık :)

    Koşturmacalı da olsa dolu dolu geçmiş zaman .

    İzmir'den İstanbul'a döndüğüm için mutluyum ama tabii ki şimdi de orayı özlüyorum zaman zaman. Oğluşlarımın memleketi. Hele baharda başka güzel olur.

    Tatil planları tatile girmiş kadar mutlu ediyor insanı. Kendimi kötü hissettiğim zamanlar hemen plânlarıma gömülüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayu ve tüm Japon bebekler bir harika :)

      Hem de ne güzel.

      3 ay olsa bile insanı motive ediyor tatil planı :)
      Sevgilerimle

      Sil
  7. I love your colourful crocheted squares. So pretty! Lovely to see what you have been doing, what your here & now is like. Meg:)

    YanıtlaSil
  8. Gorgeous makes as usual, and like everyone else I am in love with that pretty stack of squares!
    Thanks so much for joining in again xx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I am glad that I have joined the here&now. Thank you very much :)

      Sil
  9. Ben de geldiiimmm :)) Kaleminize, emeğinize sağlık keyifle okudum :)) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz :) çok teşekkür ederim sevgiler :))

      Sil
  10. Merhaba!Çok güzel bir blogunuz varmış.Beni bulmanıza sevindim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ben de keşfetmiş olmaktan mutluluk duydum :)

      Sil
  11. yolculuk, yazı dizisi hadi işallaaah :) mayu ciciş, bi deeee o sevgi dolu fotolaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep yakında çok yakında :) Evet Mayu'nun gerçeği çok tatlı anahtarlık gibiydi o yaşlarda :)

      Sil
  12. çok güzel paylaşımlar yapmışsınız elinize emeğinize sağlık

    banada beklerim
    https://sevgidoji.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki de uğrarım. Hoş geldiniz :)
      Sevgiler

      Sil
  13. Hepsini ayrı ayrı beğendim :)

    YanıtlaSil
  14. Mayu'nun hikayesi çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakma şimdi gördüm yorumu :) Gözümden kaçmış, çOK teşekkür ederim :)

      Sil
  15. I like the idea of bursting excitedly into spring like a blossom. :) Sounds like a fabulous way to embrace the season and time outdoors. Enjoy!

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş canım . Ezgisimo kızlarına bayılıyorum . 😊 Her biri ayrı ayrı çok güzel, isimleri de çok tatlış . Hikayesini de okumak ayrı keyifliydi . Her günün rengarenk olsun , bize de böyle renkler kat . Musmutlu günler diliyorum canım , çok sevgiler .🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakma Zehra'cım şimdi farkettim yorumunu. Çok teşekkür ederim, beğendiğine sevindim :)
      sevgilerimle

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.